Bytte ut smokker

SHS

Elsker forumet
Hvor ofte bytter du ut smokkene?

Har brukt samme smokker i 3 mnd nå, men har ganske mange, så alle blir jo ikke brukt hver dag. De ser fortsatt helt fine ut :)

Bruker Avent sine smokker i silikon. Vasker og koker etter bruk. Sjekker dem alltid nøye etter de er ferdig kokt. Ingen av dem har så mye som en skramme. Er det virkelig nødvendig å bytte ut alle? Står jo på at de skal byttes hver mnd :eek: Det blir jo veldig dyrt! Kan liksom ikke forstå hvorfor vi skal bytte så ofte når de ser helt fine ut. Noen barn biter jo hull i dem, og da blir det jo noe annet. Min har aldri gjort det. Burde jeg likevel bytte ut smokkene?

Silikon holder lenge, latex bør byttes ofte fordi det er naturmateriale og påvirkes av fultighet, luft og lys. Latex bør brukes fra barna får tenner for silikon bites lettere hull i. Så lenge silikonsmokkene dine ser fine ut og er hele kan de fint brukes.

• Liker
Reactions: EJ
E kjøpte 3-pakninger med smokker på navnesmokken.no .
Bytta hver mnd. Brukte kun silikon, da e har alvorlig latex-allergi og det er arvelig.
Han bet hull i en smokk 1 gang i løpet av 2.5 år.

Silikon holder lenge, latex bør byttes ofte fordi det er naturmateriale og påvirkes av fultighet, luft og lys. Latex bør brukes fra barna får tenner for silikon bites lettere hull i. Så lenge silikonsmokkene dine ser fine ut og er hele kan de fint brukes.

Flott, det var det jeg håpet å høre :)

Sign :)

Bytta heller ikke så ofte.. Brukte dem kun ved soving, så jeg så ikke nødvendigheten av å bytte hver mnd.. Kunne fint ha dem i 3 mnd før jeg bytta her og.. Med mindre de bet hull da såklart..

Har ikke hørt at de må byttes ut før, så vi har aldri gjort det. Bruker mam sine.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi bytter ikke ut ofte. Men drar alltid i de før barnet får den, for å kontrollere at den sitter godt fast...

Vi har mange, så her går det laaaannggtt tid før de byttes.

Her byttes de veldig ofte, kun fordi de forsvinner eller pus spiser opp :-P

Byttes ca hver 3-4 mnd her :) Synes det er greit å gjøre det, har silikon smokker.

Og har en boks for rene og en for brukte, så skylles og kokes alle når "brukteboksen" er full! ;) Må ha litt system :p

Back
Topp