Klagetråd

Kom endelig igjennom til NAV. De hadde behandlingstid på 8 uker, jeg har nå ventet 10. De hadde ikke begynt på saken min, så hun skulle sende purring. Kunne ta ytterligere 8 uker.
Jeg er så glad jeg et frisk og slipper å forholde meg til offentlige kontorer, annet enn under svangerskap og dette er siste!
Får håpe det går fort nå da. Jeg ringte i forrige uke og da hadde de ikke begynt på min heller, men de purret på den og da fikk jeg svar etter noen dager heldigvis :)

Jeg er så lei av å være trøtt hele tiden :( Føler jeg aldri er våken.. Aldri vært så trøtt før! Jordmor mente det var fordi kroppen samlet krefter til fødselen nå, da håper jeg ihvertfall ikke at det er 4-5 uker til fødselen.. Dør av trøtthet snart..

Når jeg klaget over at jeg var lei av å være dødstrøtt heletiden så mente jeg jo ikke at jeg ville være lysvåken om natta også, og ikke få sove i det heletatt! Jon Blund synes vel jeg har sovet nok ;)

Isjasj, bekkent og en mage som er stram og steinhard! Slitsomt! Åsså begynner virkelig angsten for fødselen å melde seg, jeg vil så gjerne bli ferdig men samtidig gruer jeg meg veldig til smertene! Skummelt!

Isjasj, bekkent og en mage som er stram og steinhard! Slitsomt! Åsså begynner virkelig angsten for fødselen å melde seg, jeg vil så gjerne bli ferdig men samtidig gruer jeg meg veldig til smertene! Skummelt!
Jeg hadde panikk i går.. kan ukke føde nå liksom! Hun må vente til uka er omme. Pappan er på 3 dagers kurs som er veldig bra, som jeg gjerne vil at han skal være på. Og hundevakta vil vil skal passe hunden er bortreist til og med fredag. Og jeg er fødeklar på lørdag. Så du er ikke alene om å vil føde men samtidig ikke. Så er jeg redd for å bli super bitch under fødselen. Tror jeg blir såå vrang. Er ikke særlig å ha med å gjøre når jeg har vondt. Enten så er jeg redd eller sint. Eller sint fordi jeg er redd. XD

Men håper isjasen din pakker beggen igjen å drar etter fødselen.

Jeg hadde panikk i går.. kan ukke føde nå liksom! Hun må vente til uka er omme. Pappan er på 3 dagers kurs som er veldig bra, som jeg gjerne vil at han skal være på. Og hundevakta vil vil skal passe hunden er bortreist til og med fredag. Og jeg er fødeklar på lørdag. Så du er ikke alene om å vil føde men samtidig ikke. Så er jeg redd for å bli super bitch under fødselen. Tror jeg blir såå vrang. Er ikke særlig å ha med å gjøre når jeg har vondt. Enten så er jeg redd eller sint. Eller sint fordi jeg er redd. XD

Men håper isjasen din pakker beggen igjen å drar etter fødselen.

Hehe, godt jeg ikke er alene. Her er det egentlig veldig klart for fødsel og fødeklar til helga. Svigermor er opphengt i denne månen. Så forhåpentligvis skjer det ikke noe før etter fullmåene 6 des :P men ville jo helst kommer meg til foreldra mine før det starter. Men gir litt søren også. Veldig klar nå. Men som deg redd for hvordan jeg blir i fødsel. Ser for meg panikk, pusteproblemer og ikke takle smertene. Er ikke tøff når det kommer til smerter.

Men vi får satse på at ting ikke skjer før uti neste uke eller senere :P men med så mange snikere så blir det spennende å se hvor man havner.

Hehe, godt jeg ikke er alene. Her er det egentlig veldig klart for fødsel og fødeklar til helga. Svigermor er opphengt i denne månen. Så forhåpentligvis skjer det ikke noe før etter fullmåene 6 des :P men ville jo helst kommer meg til foreldra mine før det starter. Men gir litt søren også. Veldig klar nå. Men som deg redd for hvordan jeg blir i fødsel. Ser for meg panikk, pusteproblemer og ikke takle smertene. Er ikke tøff når det kommer til smerter.

Men vi får satse på at ting ikke skjer før uti neste uke eller senere :P men med så mange snikere så blir det spennende å se hvor man havner.
Uansett hvor vi havner, havner vi akkuratt der vi skal. Om vi vil eller ikke.

Jeg har en liten knapp på den 5 eller rundt 15-18. Får vente å se.

I går søkte jeg på pusteøvelser til fødselen. Og har begynt å øve..

Så kjedelig at det skal være sånn altså! Får du utbetalinger rett fra NAV, eller gjennom arbeidsgiver?
Ordnet gjennom arbeidsgiver denne gangen, tapte så mye i feriepenger på og ta det direkte forrige gang.
Så jeg får jo pengene mine jeg, men det er jeg som sitter og følger det opp på andre siden, på jobben, så jeg må jo purre allikevel:)

Ordnet gjennom arbeidsgiver denne gangen, tapte så mye i feriepenger på og ta det direkte forrige gang.
Så jeg får jo pengene mine jeg, men det er jeg som sitter og følger det opp på andre siden, på jobben, så jeg må jo purre allikevel:)
Skjønner. Håper det ordner seg fort nå da iallefall. :)

Bråkete romkamerat på barsel når jeg vil sove... :mad:

Signerer denne! Gruer meg så fælt til fødsel og smertene. Vet jo ikke hva jeg har i vente av smerter.. Kjenner pulsen stiger og kroppen blir helt anspent av å tenke på det :( Men samtidig gleder jeg meg til å være ferdig. Og gleder meg på en måte til det skjer så jeg blir ferdig. Men vil vente til januar, og da må jeg gå over termin.

Signerer denne! Gruer meg så fælt til fødsel og smertene. Vet jo ikke hva jeg har i vente av smerter.. Kjenner pulsen stiger og kroppen blir helt anspent av å tenke på det :( Men samtidig gleder jeg meg til å være ferdig. Og gleder meg på en måte til det skjer så jeg blir ferdig. Men vil vente til januar, og da må jeg gå over termin.

Har en sterk følelse av at når man har nådd termin, så vil man virkelig bare føde og driter i at det kommer til å gjøre vondt :) å så gjør det jo ikke like vondt hele tiden. Å leste i føde boka at det er faktisk flere pauser enn rier :) så får trøste oss med det! Må kanskje bare stole på kroppen våres å prøve å slappe av. Er vel da det går best. Men det er dritt skummelt å gå rundt å vite at man kommer til å få vondt snart. Og man vet ikke hvor lenge det skal gjør vondt, hvordan vondt eller hvordan vi takler det. Men sannsynligheten er stor for at det går mye bedre enn vi frykter :)

Har en sterk følelse av at når man har nådd termin, så vil man virkelig bare føde og driter i at det kommer til å gjøre vondt :) å så gjør det jo ikke like vondt hele tiden. Å leste i føde boka at det er faktisk flere pauser enn rier :) så får trøste oss med det! Må kanskje bare stole på kroppen våres å prøve å slappe av. Er vel da det går best. Men det er dritt skummelt å gå rundt å vite at man kommer til å få vondt snart. Og man vet ikke hvor lenge det skal gjør vondt, hvordan vondt eller hvordan vi takler det. Men sannsynligheten er stor for at det går mye bedre enn vi frykter :)
Ja da vil man nok bare ha det ut, så da blir kanskje tankegangen annerledes. Åja, har ikke lest den, men da skal jeg gjøre det :-) Få roe meg litt ned. Men som du sier, så er det fryktelig å gå å vite at du når som helst kan få enorme smerter som man aldri har kjent før. Og ikke vet hvor lenge det varer heller. Ja har sagt til samboer at jeg håper så inderlig at det går bedre enn jeg forventer, og at smertene er litt bedre enn jeg forventer. At jeg liksom blir overrasket på en positiv måte. Hehe :-) Satser på at dette går fint! :-)

Ja da vil man nok bare ha det ut, så da blir kanskje tankegangen annerledes. Åja, har ikke lest den, men da skal jeg gjøre det :-) Få roe meg litt ned. Men som du sier, så er det fryktelig å gå å vite at du når som helst kan få enorme smerter som man aldri har kjent før. Og ikke vet hvor lenge det varer heller. Ja har sagt til samboer at jeg håper så inderlig at det går bedre enn jeg forventer, og at smertene er litt bedre enn jeg forventer. At jeg liksom blir overrasket på en positiv måte. Hehe :-) Satser på at dette går fint! :-)
Ikkje vere redd for smertene.. d e en heilt annen type smerte og ikkje samenlign bart me noke anna ej he kjent, men har hatt to fødsela uten smertestillende. D e absolutt ikkje slik som vise på tv. Berre ikkje holde igjen riene, men pust i eige tempo so går d nok veldig bra :-) når fødselen e over he ej gløymt smertene.

Ikkje vere redd for smertene.. d e en heilt annen type smerte og ikkje samenlign bart me noke anna ej he kjent, men har hatt to fødsela uten smertestillende. D e absolutt ikkje slik som vise på tv. Berre ikkje holde igjen riene, men pust i eige tempo so går d nok veldig bra :) når fødselen e over he ej gløymt smertene.
Nei skal prøve å roe meg litt ned, å ikke tenke så mye på det :-) Ja på TV kan det virke mye verre kanskje :p Enkelte ser det nesten ut som den er døden nær :p hehe!
Har fått ekstremt dårlig pust etter jeg ble gravid, og blir andpusten av ingenting! Det bekymrer meg litt for selve fødselen. Men håper det går fint :-) Ja har hørt det er viktig å puste, og ikke få panikk for da blir det verre. Så får gjøre mitt beste, ut må nå denne ungen uansett Hehe :D

Les fødeboka ja :) det er veldig kjekt å lese den. Til og med sambo har lest den. De sier jo blås riene avsted. Hehe.. Så pust er virktig. Jo mer vi klarer og puste og slappe av jo bedre effekt har riene. Blir jo litt spennende også. Skrekkblandet fryd ;)

Nei skal prøve å roe meg litt ned, å ikke tenke så mye på det :-) Ja på TV kan det virke mye verre kanskje :p Enkelte ser det nesten ut som den er døden nær :p hehe!
Har fått ekstremt dårlig pust etter jeg ble gravid, og blir andpusten av ingenting! Det bekymrer meg litt for selve fødselen. Men håper det går fint :-) Ja har hørt det er viktig å puste, og ikke få panikk for da blir det verre. Så får gjøre mitt beste, ut må nå denne ungen uansett Hehe :D
Ej også slit me pusten, men trur ikkje du treng å tenke på d. Vekk beskjed me jordmora om å ikkje bry mej so masse om rett pust å heller finne ei eiga rytme under første fødsel, å då vart alt mykje bedre:-) me e laga for å føde å d merka du godt når fødselen bjønde :-) ej he egentlig hatt to førstegangs fødsela for d e 7 år mylla en og to. ;-)

Les fødeboka ja :) det er veldig kjekt å lese den. Til og med sambo har lest den. De sier jo blås riene avsted. Hehe.. Så pust er virktig. Jo mer vi klarer og puste og slappe av jo bedre effekt har riene. Blir jo litt spennende også. Skrekkblandet fryd ;)
Det skal jeg absolutt gjøre! :-) Hehe! Ja pust er nok veldig viktig! Vi får satse på at vi klarer dette :-)

Ej også slit me pusten, men trur ikkje du treng å tenke på d. Vekk beskjed me jordmora om å ikkje bry mej so masse om rett pust å heller finne ei eiga rytme under første fødsel, å då vart alt mykje bedre:) me e laga for å føde å d merka du godt når fødselen bjønde :) ej he egentlig hatt to førstegangs fødsela for d e 7 år mylla en og to. ;-)
Åja, okei. Nå blei eg litt letta, for har tenkt litt på det :-) Ja er nok viktig det ja! Ja vi er vell lagd for det ,så da må det nå bare gå hehe :-)

Serriøst?? Skal magen bare være steinhard og stram resten av tida nå??! Fy så tungt!

Usj. Har hatt en helt grei dag i dag, med alt lagt til rette for at jeg kan skrive og skrive på eksamen uten forstyrrelser. Så, for et par timer siden sa det helt stopp. Jeg orker ikke. Har ikke lyst overhodet til å skrive den sabla oppgaven, eller gjøre noe som helst annet for den saks skyld. Og jeg kjenner nå at det bare blir verre. Og jeg kjenner igjen denne følelsen, den resulterer ALLTID i at jeg er tiltaksløs og på grensen til deprimert i dagesvis fram til jeg får et eller annet emosjonelt utbrudd foran kjæresten. Ikke klarer jeg å tenke eller prate meg ut av det heller, for jeg skjønner ikke hva som er galt, jeg blir bare plutselig ute av stand til å se positivt på noe som helst! Åååhhhh, snakk om dårlig timing!

Back
Topp