Glatte veier!!

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Jaddaaaa, kjørte til bhg med begge ungene i bilen og det var driiiiitglatt! Bilen klikka jo helt! Heldigvis fikk jeg kontroll på den til slutt. Ingen voksne eller barn skadet, og heldigvis ingen biler som kom i motsatt retning. Kom til å tenke på hvor verdifulle disse barna er, og jeg syns egentlig det var litt ekkelt. Skjønner ikke hvorfor jeg nøyde meg med piggfritt i år. Neste år blir det pigg! Hva kjører dere piggfritt eller piggdekk?

Piggfritt - aldri har noe problemer. Bilen er veldig god på vinterføre og dekkene er også gode.

Jeg har piggfritt for første gang.. spent på åssen det går. Har alltid hatt pigg og vært fornøyd med det, bortsett fra at det bråker :p

Heime så er piggfritt håplaust, men på østlandet synes eg det funkar. Men ikkje meir... Er slik at dersom me skal på hytta osv er det litt å planlegge slik at me kjem når det er lyst osv i tillfelle me må ha på kjetting osv.

Kjører piggfritt, og det fungerer greit. Må jo kjøre etter forholdene.

Heime så er piggfritt håplaust, men på østlandet synes eg det funkar. Men ikkje meir... Er slik at dersom me skal på hytta osv er det litt å planlegge slik at me kjem når det er lyst osv i tillfelle me må ha på kjetting osv.
Ja det er noe med det... Her vi bor er det omtrent ikke snø på veiene, salter masse på natten så is er det sjelden også. Ikke har vi hytte heller. Så da er piggfritt mest miljøvennlig. Men kjører jo opp på fjellet for å gå på ski og småveier er ikke alltid brøytet og saltet godt. Men jeg merker stor forskjell på bilen min nå og andre biler. Sambo sin caddy er helt jævlig på vinterføre :/ Den er solgt nå da og bor i Bergen :p

Her kjører vi med pigg, kjører mye over fjellet osv, syns det er sikrest med piggdekk da. Skal dra å få kjøpt nye dekk denne uka, de som fulgte med bilen er elendige.

Jeg måtte gå med brodder idag. Glad jeg ikke kjører bil på sånne dager.

Brodder du!! Her kan vi nesten gå i sommersko enda:rolleyes: Vil ha vinter med frost og snø:)
Det har vi:) Det snødde på søndag, og nå er det minusgrader så det blir liggende. Har fått testa akebrettet, det var stor stas:)
Hvor bor dere? :)

Jeg bor i Oslo, men er alltid sykt glatt på veien her jeg bor. Bor på en dal, litt bratte bakker her.

Hvor bor dere? :)

Jeg bor i Oslo, men er alltid sykt glatt på veien her jeg bor. Bor på en dal, litt bratte bakker her.
Lillehammer:) Og høyt opp også, vet ikke om det er like mye snø nede i sentrum. Gode snøforhold en en av grunnene til at vi vil bo her:)

Piggfritt.. Merker ikke store forskjellen.. Det jeg merker er at jeg blir mer og meg pysete etter jeg ble gravid og ikke bedre nå!

Vi har piggdekk, kjører Dovre, Valdresflya og Filefjell såpass jevnlig på vinteren at for oss er noe annet ikke aktuelt :)

Vi kjører piggfritt.
Synes ikke det er noe problem. Hverken i sør eller i trøndelag.

Vi har de nyeste modell på piggdekk som er veldig gode som ble goskjent av norge for ikke så lenge siden :)

Back
Topp