Urealistisk? :P hehe..

gutt09jente11

Forumet er livet
Jeg er nå 70 kg, 2 mndr siden graviditet :P Jeg bør være 60 kg, men GODTAR 63 :P hehe..

Jeg gomler sjokolade, jeg er avhengig :P Er ikke kjempe feit, men det er jo direkte farlig å spise så mye sjokolade som jeg gjør :O

Så nå er det stopp :P Gomlet i meg en eske med sånn Toffè eller hva det heter, og det var det siste :P

Er det urealistisk å gå ned 5 kg på en mnd? :P Jeg prøver å få gubben til å komme på med en bra premie til meg :P hehe, så håper han finner på noe, så jeg bare får LITT viljestyrke! :O

å slutte med sjokolade kommer til å bli et helvette, har aldri klart det før :O Jeg blir skjelven, sur, trøtt og svimmel om jeg ikke får i meg noe søtt :O Så dette blir HARDT.

Håper å komme over det ganske fort.

Det er ikke urealistisk i det heletatt... Men det skal jæævli mye til! :)

Hehe, hjelpes ja... Jeg er jo kjempe dårlig til å trene, men tenker kanskje at å kutte ut alt dette sukkeret kan hjelpe på :O

Personlig ville eg nok heller trappa ned litt, å gå ned 5 kg så fort er ikkje sunt for nokon, og ammar du er det jo direkte fråråda å slanke seg.

Prøv å bytte ut sjokolade med kesam og bær, oppskjært frukt, smoothie osv, eller bytt ut med sunn mat:)

Ville likevel prøvd å få gubben med på premiering, det var jo ein veldig god ide:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er ikke urealistisk, men det er veeldig realistisk at du kommer til å gå opp igjen om du går ned så fort :p

Men 4kilo kan du klare, dog det er mye det og :)

For ett lengre resultat bør det gå sakte men sikkert! Men det er jo SÅ vanskelig å vøre tålmodig :o:o

Sett deg ett mål om å ha nådd målet ditt feks til mai! Så er du fin og fjong til sommeren 2015 :D:D

De anbefaler 0,5kg i uken som "sunn" vektnedgang mener jeg å huske, var medlem i vg's vektklubb :) som nevnt over her har det som går veldig fort av en tendens til å gå veldig fort på igjen :p

5 kilo ned rundt juletider? Jeg tenker "nok et nyttårsforsett " :P

Ammer ikke ;)
Men jeg tenker ikke overdreven slanking :p men tenker at sukkerinntaket mitt er farlig høyt....
Og kan ikke bytte ut med frukt osv :p liker ikke :o
Men håper på at noen kg forsvinner når sjokoladen forsvinner :p

Hva med å få mannen din til å "gradere" premie for deg?

F.eks. fram til julaften:
2 kg
3 kg
4 kg
5 kg

...så må jo premien bli større og bedre ettersom hvor mange kg du har klart ;) :) :-D

5 kg på en mnd er for mye, 1kg -0,5 kg er anbefalt tar tid men varer;)
ENIG!!
Ingen problem å ta av 5 kg. Kan du gjøre på 3 dager om du vil. Men ant vil du legge på deg 10 kg igjen. Så bedre å ta det over tid, og få vekta til å holde med kostholdsendring og jevnlig trening. Disse diettene eller hva så, ødelegger kroppen din. Lykke til ;)

Det anbefales en halv kilo i uka i gjennomsnitt. Det blir vel ca 4,5 kg på en måned. Ikke urealistisk i det hele tatt :) Men hvis det bare er en rask slankekur så vil du lett gå opp igjen, du må gjøre det ved varig kosthold og livsstilsendring.

Jeg gikk på ekstrem lavkarbo (ketolysekur) en stund, da gikk jeg ned ca en kilo i uken. Så en 4-5 kg i mnd er mulig ja. Om det er til å anbefale er en annen ting ;) Når en går ned raskt kommer det raskt på igjen.. Jeg trodde ikke helt på den der, måtte erfare det selv først..

Viss du skal klare å holde vekta er det lurt å ikkje gå ned stort meir enn ca 0,5 kg i veka (2-3 kg pr mnd).

Og viss du kuttar sjokoladen tvert no, ser eg liksom for meg at jula blir den ideelle plassen å sprekke og gå opp igjen...

Viss du vil kutte tvert må du erstatte med noko. Ein kan ikkje fjerne ein uønska adferd utan å gje noko alternativ, då blir det fryktelig vanskeleg å holde. Har du noko anna du kan knaske på som inneheld færre kalorier? Eller noko anna å holde hendene opptatt med?

Det lønner seg uansett å tenke langsiktig når ein skal ned i vekt altså. Sjølv om ein "berre" går ned 0,5 kg i veka blir det 26 kg på eit år. Eller 13 kg på 6 mnd. Eller 6,5 på 3 mnd.

Eg har sjølv gått ned i snitt ca 0,5 i veka sidan mai og det har sanneleg blitt straks 14 kg, sjølv om eg synest det har gått frykteleg sakte og ikkje ser forskjellen sjølv.

Finn ei endring du kan leve med over tid, det er mi oppfordring. Kan du leve utan sjokolade i all overskuelig framtid? Kanskje ikkje? Men kan du leve med å ete ein bestemt mengde sjokolade ein bestemt dag i veka for eksempel? Du kan lage deg ein dosett med sjokolade slik andre gjer med medisiner, slik at du ikkje overskrider dosen din. Og finne noko å fylle tomrommet med.

Lykke til, uansett korleis du "angriper" problemet!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Det anbefales en halv kilo i uka i gjennomsnitt. Det blir vel ca 4,5 kg på en måned. Ikke urealistisk i det hele tatt :) Men hvis det bare er en rask slankekur så vil du lett gå opp igjen, du må gjøre det ved varig kosthold og livsstilsendring.
Det blir vel heller rettere sagt 2/2.5kg :p

Back
Topp