Utslett/tørre flekker

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva tror dere dette kan komme av?
Det er kun under haka (veldig vanskelig å få bilde av det)
ImageUploadedByBV Forum1416859578.847026.jpg
ImageUploadedByBV Forum1416859611.950755.jpg
ImageUploadedByBV Forum1416859653.592809.jpg
ImageUploadedByBV Forum1416859683.011030.jpg
Det er ruglete å ta på. Blir bedre/går vekk med god fuktighetskrem.

Synes det er så rart at det kun er der...

Ser ut som utslett som mini også får innimellom. Bruker å hjelpe å smøre med fet krem. Vet ikke helt hva det kommer av, men tror hun reagerer litt på tomat.

Klør hun? Jeg ville ha gjort som 2014frø og smurt med fet krem. Og så fulgt med på om det kommer sammen med en type mat. Kan hende hun bare har litt følsom hus som lett blir rød uten at det er allergi. Uansett er det bra med fet krem :)

Ja jeg har en god krem som funker bra. Hvis det var noe mat. Er der ikke logisk at hun får det rundt munnen da?

Kan det bare være tørr hud? Er liksom rart at det kun der der da og ikke andre steder på kroppen. Kan det være pga sikkel? Eller svette? Ser og kjennes det sånn ut? Og vil krem funke da?

Det kan komme av sikkel. Min hadde sånt utslett på brystet som kom av at bodyen hele tiden var våt der..

Ja jeg har en god krem som funker bra. Hvis det var noe mat. Er der ikke logisk at hun får det rundt munnen da?

Kan det bare være tørr hud? Er liksom rart at det kun der der da og ikke andre steder på kroppen. Kan det være pga sikkel? Eller svette? Ser og kjennes det sånn ut? Og vil krem funke da?
Her har mini et område på hver overarm og på føttene som blir slik. Og jeg føler det er sammenheng når hun har fårt noe med tomat.tror uansett det er noe hun reagerer på. Tror ikke mini bare har tørr hud.

Her har mini et område på hver overarm og på føttene som blir slik. Og jeg føler det er sammenheng når hun har fårt noe med tomat.tror uansett det er noe hun reagerer på. Tror ikke mini bare har tørr hud.
Skal prøve å ikke gi henne tomat på noen dager sa og så igjen.

Tantungen min reagerer på tomat - men får da utslett rundt munnen der tomaten har hatt kontakt med huden.

Bruker hun smokk?
Syns det ligner på sånn utslett de får pga sikling. Er oftes de med smokk som får slikt da de gjerne sikler mer og det blir liggende på haka -om du skjønner?

Men kan også være kuldeeksem, de to eldste blir slik på haka, kinnene, hendene, albuer og knær. Begynner som oftes rundt munnen.

Det kan komme av sikkel. Min hadde sånt utslett på brystet som kom av at bodyen hele tiden var våt der..
Hadde en flekk på brystet, det gikk over når jeg sluttet å bruke en pysj med glidelås (var der låsen på glidelåsen var). Kan prøve å sjekke om det blir mye sikkel under der... Sikler ikke mye, og det er vel uansett mest på haka.

Bruker hun smokk?
Syns det ligner på sånn utslett de får pga sikling. Er oftes de med smokk som får slikt da de gjerne sikler mer og det blir liggende på haka -om du skjønner?

Men kan også være kuldeeksem, de to eldste blir slik på haka, kinnene, hendene, albuer og knær. Begynner som oftes rundt munnen.
Jeg har tenkt på kulde - men er ikke kinn mer utsatt da?

Hun bruker ikke smokk og sikler veldig lite. Siklet når jo uansett haka først så burde vel hatt noe der også da?

Jeg har tenkt på kulde - men er ikke kinn mer utsatt da?

Hun bruker ikke smokk og sikler veldig lite. Siklet når jo uansett haka først så burde vel hatt noe der også da?

Sant nok, da burde det jo i teorien vært på haka også.
Kinn er gjerne mer utsatt, men er ikke usannsynlig for det om.
Mellomste hadde en tørr flekk i tinningen som ble værre (tørrere og rødere) ved forkjølelse og kaldt vær. Det hang rett og slett sammen med mild barne astma-bronkitt. Legen sa at tørre/såre flekker i ansiktet er vanlig på små barn med astma. Det forsvant/ble bedre så fort jeg smørte på en god krem -etter han fikk medisiner mot astmaen og bronkitten forsvant det helt.

Sant nok, da burde det jo i teorien vært på haka også.
Kinn er gjerne mer utsatt, men er ikke usannsynlig for det om.
Mellomste hadde en tørr flekk i tinningen som ble værre (tørrere og rødere) ved forkjølelse og kaldt vær. Det hang rett og slett sammen med mild barne astma-bronkitt. Legen sa at tørre/såre flekker i ansiktet er vanlig på små barn med astma. Det forsvant/ble bedre så fort jeg smørte på en god krem -etter han fikk medisiner mot astmaen og bronkitten forsvant det helt.
Neeeei astma gidder vi ikke!!!! :p

Neeeei astma gidder vi ikke!!!! :p

Skjønner jeg godt, det er noe herk! :o
Begge de eldste mine har hatt det, men vi oppdaget det såpass tidlig at de ble medisinert raskt -og har nå vokst det av seg! :D
Har fortsatt mild kulde/vintereksem da, men det er ikke så ille. Smører med en god fuktighetskrem og kuldekrem så holder det seg i sjakk :)

Bruker hun ulltøy? Kan jo være at hun reagerer på det. Lillesøster hadde sånn da eksemen begynte å komme. Fikk også noen flekker på bryst og rygg.

Jenta mi har også vært sånn på haka. Jeg har antatt at det er på grunn av sikkel, blir jo fuktig der hele tiden. Har smurt med sink noen dager nå, og det har bedret seg.
Dette bilde er fra forrige uke.

Vedlegg

• 1416865842125.jpg
    1416865842125.jpg
    48 KB · Visninger: 8
Bruker hun ulltøy? Kan jo være at hun reagerer på det. Lillesøster hadde sånn da eksemen begynte å komme. Fikk også noen flekker på bryst og rygg.
Ja masse. Ville ikke det kommet flere steder da? Hun er ofte kledd i ull fra topp til tå

Ja masse. Ville ikke det kommet flere steder da? Hun er ofte kledd i ull fra topp til tå
Da vi var hos hudlegen hadde hun bare flekker. Det spredte seg etter hvert. Tok vel en måneds tid eller noe.

Back
Topp