Sykehuset Buskerud HF Drammen *

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 32 80 32 51 / 32 80 32 52 / 32 80 32 54
Nettside: https://vestreviken.no/avdelinger/a...drammen-sykehus/fodeseksjonen-drammen-sykehus
Adresse: Dronninggata 28, 3004 Drammen (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har fem fødestuer og fem senger til observasjon av gravide.
På barsel har vi 27 sengeplasser.
Vi har ikke familierom, men så sant vi har kapasitet tilbyr vi far/ledsager plass sammen med mor og barn, mot en døgnbetaling på 300,-
Visittider: Far/ledsager og søsken er velkommen hele dagen frem til kl 22.00, men ikke i hvilestunden fra 14.30 til 16.00.
Besteforeldre 18.00-19.00 hver dag.
Andre besøkende har ikke adgang til barselseksjonen.

Gjennomsnittlig liggetid: 3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor etter fødsel.

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser.
Antall fødsler i året: i overkant av 2000.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 32 80 30 00
 
Last edited by a moderator:
Født tre ganger her. Ingenting negativt å si annet enn at det var trangt om plassen, men de kan jo ikke noe for at mange vil føde sammtidig :D
 
Jeg var førstegangsgravid og synes jordmødrene og barnepleierne var fantastisk flinke og tok så godt vare på både meg og babyen min:). Stor ros til både føde og barselavdelingen i Drammen :)
 
Født her to ganger :) Veldig fornøyd! :D
Følte meg godt ivaretatt under både svangerskapet, fødselen og dagene etterpå før vi dro hjem :)
 
Jeg fødte tvillinger ved Drammen. Fikk utrolig god oppfølging under svangerskapet av leger og jordmødre. Personalet på barsel var kjempe snille og hjelpsomme, tok seg god tid til å hjelpe og veilede oss i hvordan vi skulle gjøre ting enklest mulig med tvillinger.
 
Jeg fødte tvillinger ved Drammen. Fikk utrolig god oppfølging under svangerskapet av leger og jordmødre. Personalet på barsel var kjempe snille og hjelpsomme, tok seg god tid til å hjelpe og veilede oss i hvordan vi skulle gjøre ting enklest mulig med tvillinger.

Det var godt å høre :) Vi skal ha tvillinger i slutten av august på Drammen. Oppfølging har vært veldig bra så langt. Merker at panikken tar meg litt i blandt når jeg tenker på fødselen. Det hjelper å lese poster som dette :)
 
Har født der en gang, og var veldig fornøyd med føden og jordmødrene der! Jeg kunne ikke hatt bedre jordmødre, følte meg kjempe heldig! Barsel var jeg ikke så veldig imponert over, men men ;)
 
Jeg syns jeg hadde i overkant mange jordmødre inne. Akkurat i det sønnen min skulle trykkes ut kom det en ny jordmor, som jeg ikke en gang fikk hilst på. Syns det var litt rart. Ellers en veldig fin fødsel, og koselige jordmødre.

Når det gjelder barsel stusset jeg over at en muslimsk kvinne ikke fikk mat hun kunne spise (måtte bare spise poteter og grønnsaker da kjøttet var av svin). Syns det er rart at dette ikke blir tatt hensyn til på barsel.
 
Fødte her i desmber i fjor, superforbøyd med føden og jordmødrene, barsel derimot hadde vi ingen god opplevelse på :/
 
Dårlig oppfølging på føden første gang, mange fødsler og vaktskifte. Ande gang rakk vi så vidt sykehuset Før babyen var ute. Barselavdelingen var elendig. Dårlig kunnskap om amming og mye sure folk på jobb. Reiste hjem så fort som mulig.
 
Fødte på Drammen i fjor, 8 uker før termin. Flott jordmor. Skikkelig nedtur å komme uten baby på firemannsrom på barsel etter to søvnløse døgn. Der var fullt av skrikende babyer, pappaer og annet besøk som gjorde det umulig for meg å sove. Kom en veldig forståelsesfull jordmor som gav meg et enmannsrom så jeg fikk sove. Dagen etter fikk jeg komme opp på nyfødt intensiv, en helt fantastisk avd hvor. mor og barn bor sammen. Jeg har hatt barn på nyfødt intensiv både ullevål og riksen, Drammen er som et himmelrike i forhold!!!
 
Dårlig oppfølging på føden første gang, mange fødsler og vaktskifte. Ande gang rakk vi så vidt sykehuset Før babyen var ute. Barselavdelingen var elendig. Dårlig kunnskap om amming og mye sure folk på jobb. Reiste hjem så fort som mulig.

Jeg har samme erfaring som deg..
 
Fødte på Drammen i september i fjor. Det var helt fullt der, og folk ble henvist til andre sykehus. Jeg hadde samme jordmor så lenge vakten var, men hun ene jordmoren var rett og slett grusom. Demotiverende, negativ og sur, og jeg endte med å gråte og bare ville dra derfra. Heldigvis gikk hun av akkurat da jeg nådde 4 cm (ble satt i gang fordi riene ikke startet etter vannavgang), og hun jeg hadde under fødselen var ingenting annet enn fantastisk! Hun motiverte meg på rett måte, var tålmodig og rett og slett bare suveren. Mye tull på barselavdelingen, mye kontrabeskjeder, null hensyn til matallergier på meg og en del andre ting. Men de skal ha at de klarte å gi meg enerom i 10 av 12 dager jeg var der, som spesielle hensyn til at jeg er kronisk syk.
 
Fødte der i april 2014. Kjempe fornøyd med føden :D Men har ikke noe positivt å si om barsel i det hele tatt! Jeg spurte mange ganger om ammehjelp siden jeg var førstegangs, men fikk ikke noe hjelp som resulterte i at jeg sluttet å amme med en gang jeg fikk dra hjem :(
 
Fødte der i 2012 og skal føde der på nytt nå i 2016, februar. Syns barsel er ganske nedslitt og trist egentlig - men var hyggelige folk når vi lå der :)
 
Fødte der i 2013. Kjempe hyggelig på føden men ikke på barsel... Signerer de over. Liten tid til hjelp pga stor trafikk, mange sure og veldig stresset.. Ja rett og slett utrolig dårlig oppfølging og hjelp med amming osv, spesielt siden jeg var 1 gangs...
 
Fødte der nå tidligere i november og kjempefornøyd med nåde føde og barsel, til tross for stor trafikk
 
Back
Topp