For mye penger

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Tror jeg har fått for mye penger... Jeg hadde ferie fram til 4.11 og etter det har jeg vært i ulønnet permisjon. Fikk penger nå som jeg tror tilsvarer full lønn med halv skatt. Har sååååå ikke lyst til å betale tilbake :p

Hehe... Ser dilemmaet ditt.. men du kan jo risikere at de kommer senere og krever det tilbake :P

Ja hadde vært deilig å beholdt dem:p men de kommer garantert til å finne ut av det før eller siden og da må du betale de tilbake..

Si i fra og sett vekk, enda så fristende det er ;)
Fikk utvidet BT for eldste i et halvt år etter at jeg ga skriftlig beskjed om at jeg var gift, det er nå snart et år siden nav selv oppdaget det og sa de skulle ha dem tilbake, men enda har ingen klart å gi meg et kontonummer, så ca 3000 står og venter på dem til de vil ha dem :P

Hehe, skjønner fristelsen :p hadde ei jeg jobba sammens med som plutselig fikk over 90.000 på kontoen fra nav :p og de brukte år og dag på å ordne opp i det så hun fikk betalt tilbake O.o var penger nav egentlig skulle sette over til kommunen siden kommunen forskutterer :p

Sett de på en sparekonto og vent på krav om tilbakebetaling.

Sett de på en sparekonto og vent på krav om tilbakebetaling.
Ja det er det jeg tenkte jeg kunne gjøre :) Kan jo uansett ikke bruke de. Kan spørre om de kan la være å betale lønn i mars istedet :p

Jeg ba om forskudd på feriepenger for neste år da så det kan være de... Tenkte at de ville komme i februar når jeg tar ut 2 uker ferie for 2015. burde kanskje spørre om det. For hvis det er det, så kan jeg bare bruke de. Kontantstøtten som kommer senere skal erstatte feriepengene til sommeren.

Ja det er det jeg tenkte jeg kunne gjøre :) Kan jo uansett ikke bruke de. Kan spørre om de kan la være å betale lønn i mars istedet :p

Jeg ba om forskudd på feriepenger for neste år da så det kan være de... Tenkte at de ville komme i februar når jeg tar ut 2 uker ferie for 2015. burde kanskje spørre om det. For hvis det er det, så kan jeg bare bruke de. Kontantstøtten som kommer senere skal erstatte feriepengene til sommeren.
Jeg ville tatt kontakt selv, ikke ventet på at de skulle finne det ut. Virker som om man er litt uærlig. Jeg fikk 2000kr mindre i lønn fra NAV denne mnd. Tror det er pga dagsats. Håper det blir bedre neste måned!

Jeg ville tatt kontakt selv, ikke ventet på at de skulle finne det ut. Virker som om man er litt uærlig. Jeg fikk 2000kr mindre i lønn fra NAV denne mnd. Tror det er pga dagsats. Håper det blir bedre neste måned!
Like greit. Kan jo ikke bruke dem uansett ;) Hvis jeg ikke skal ha de da

Hadde tenkt i dei samme baner sjølv :P Men, er enig med dei som seier at du bør ta kontakt. Sett dei evt inn på sparekonto enn så lenge så kan du kanskje få nyta mitt renter av mens du ventar på kontonr.

Jeg fikk også ca 3000 mindre denne mnd enn forrige, har ikke sjekka kalender, men går ut fra som deg at det er pga dagsats. Er andre mnd jeg får direkte fra nav så har ikke så mye å sammenligne med :p

Jeg fikk også ca 3000 mindre denne mnd enn forrige, har ikke sjekka kalender, men går ut fra som deg at det er pga dagsats. Er andre mnd jeg får direkte fra nav så har ikke så mye å sammenligne med :p
Det varierer. Når 1 og 2 er helg blir det mindre i lommen! Men lurer på om de trekker de rød dagene eller får vi betalt som vanlig? Trekker de blir det ingen god jul altså :o :p

Det er ikke vanlig lønn for ferieperioden din da? Eller får dere alltid på forskudd?

Det er ikke vanlig lønn for ferieperioden din da? Eller får dere alltid på forskudd?
Vi får lønn den 20. for den måneden, så skulle bare hatt betale for noen få dager denne måneden. Skal ringe å høre i morra

Ein liten forklaring på mindre peng forrige mnd:
ImageUploadedByBV Forum1417026676.219101.jpg

• Liker
Reactions: BMC
Fikk Mail fra sjefen i dag om at jeg må betale tilbake nesten alt. Fikk halv skatt på det lille jeg skulle ha da så satt igjen med ca 10 000. Bedre enn ikkenoe :)
Ba henne gi beskjed til reinskapsfører om at jeg ville ha forskudd på feriepenger. Hun hadde sagt det ikke var noe problem men hun likte ikke å gjøre det fordi folk glemte at de da var uten lønn i juni :p jeg bekreftet ar jeg hadde kontantstøtte tilsvarende junilønn til da :)

Fikk Mail fra sjefen i dag om at jeg må betale tilbake nesten alt. Fikk halv skatt på det lille jeg skulle ha da så satt igjen med ca 10 000. Bedre enn ikkenoe :)
Ba henne gi beskjed til reinskapsfører om at jeg ville ha forskudd på feriepenger. Hun hadde sagt det ikke var noe problem men hun likte ikke å gjøre det fordi folk glemte at de da var uten lønn i juni :p jeg bekreftet ar jeg hadde kontantstøtte tilsvarende junilønn til da :)
Skal du spare kontantstøtten da?

Hvem av dere er i permisjon nå egentlig?

Skal du spare kontantstøtten da?

Hvem av dere er i permisjon nå egentlig?
Ja når kontantstøtten kommer er jeg i jobb og sambo i permisjon med 100% lønn så da sparer vi kontantstøtten og bruker den som feriepenger. Og feriepengene nå i ulønnet perm. Vi har satt av 20% av lønn min fra februar og til oktober da til disse månede. Men greit med litt ekstra nå i julen. Har nok ikke behov for alt av feriepengene, så setter vi vekk det vi ikke bruker i løpet av jula :)

Jeg er i ulønnet perm fram til 24. Februar

Ja når kontantstøtten kommer er jeg i jobb og sambo i permisjon med 100% lønn så da sparer vi kontantstøtten og bruker den som feriepenger. Og feriepengene nå i ulønnet perm. Vi har satt av 20% av lønn min fra februar og til oktober da til disse månede. Men greit med litt ekstra nå i julen. Har nok ikke behov for alt av feriepengene, så setter vi vekk det vi ikke bruker i løpet av jula :)

Jeg er i ulønnet perm fram til 24. Februar

Får ein kontantstøtte samtidig som ein er i permisjon?

Back
Topp