Glukosebelastning

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jeg skal i morgen tidlig ta glukosebelastning, gruer meg til å ikke kunne spise før 1100:/

Lurer på om jeg kan drikke vann?

Jeg tok det i 2012 og jeg fikk ikke lov å drikke vann. Kunne bare så vidt skylle munnen etter jeg hadde drukket sukkervannet.

Jeg jobber på legekontor som helsesekretær :) du kan drikke litt vann om du er veldig tørr i munnen om morgenen. Lykke til

Tusen takk for svar alle. Skal prøve å la være å drikke noe. Får håpe jeg sover i natt uten halsbrann, kan vel helt sikkert ikke ta Gaviscon heller etter kl.00.

Lurer på om jeg må sitte på legekontoret i to timer eller om jeg kan dra hjem å sove... Da går de to timene litt raskere:D ellers får jeg ta med meg arbeidsPCn og se nerd ut:D

Jeg fikk beskjed om å gå rett og sette meg på venterommet i to timer, og det var vanvittig kjedelig. Lurt å ha med PC eller noe interessant lesestoff :P

Tusen takk for svar alle. Skal prøve å la være å drikke noe. Får håpe jeg sover i natt uten halsbrann, kan vel helt sikkert ikke ta Gaviscon heller etter kl.00.

Lurer på om jeg må sitte på legekontoret i to timer eller om jeg kan dra hjem å sove... Da går de to timene litt raskere:D ellers får jeg ta med meg arbeidsPCn og se nerd ut:D

Du går ikke dra hjem ;) jeg spurte om å få sitte på jobben i nabobygget, men det gikk ikke engang :) Dritkjedelig! :p

Jeg fikk reise hjem :p men ikke drikke vann. Tar blodprøve da du kommer, drikker den gugga og må vente to timer (uten vann) for så ta ny blodprøve :)

Tar med meg jobb og studie jeg da:) og ekstra bonus om jeg får dra hjem:)

Tar med meg jobb og studie jeg da:) og ekstra bonus om jeg får dra hjem:)
Du må nok desverre sitte der:/ blodsukkeret ditt skal måles etter en time også. Du får ikke dra i tilfelle du får skyhøyt blodsukker

Du må sitte helt i ro på venterommet i 2 timer. Så ta med deg tidsfordriv og en matpakke du kan spise når du er ferdig..

Da fikk jeg endelig spise. Før verdi var 5.0 og etter verdi 7.4...
Er under 7.8 som var referanseverdien, men lurer på hva det betyr når jeg er nært...

Er under 7.8 som var referanseverdien, men lurer på hva det betyr når jeg er nært...
Det er en grei verdi:) da tror jeg ikke de Gjør noe annet enn å sjekke glukosen din på svangerskapskontrollene dine, altså stikk i fingeren:)

Det er en grei verdi:) da tror jeg ikke de Gjør noe annet enn å sjekke glukosen din på svangerskapskontrollene dine, altså stikk i fingeren:)

D hadde vært supert!:) må vel uansett tenke på kostholdet.

Jeg hadde 7,2 i etterverdi og måtte inn til diabeteskontroller. (jordmor som sendte meg, ikke legen) Målte blodsukkeret jevnlig hver dag, men var sjelden over 7. Fikk ekstra ul og oppfølging utenom.

Legen sa ingenting annet enn at verdiene var kjempe fine... Rart.. Er så mye forskjellig info akkurat om det..

Eg ville bedt om oppfølging dersom eg hadde fått så høg verdi.
(Eg tok for ei veke sia og hadde 5,3 på vegen inn og 5,1 etterpå, så da stressa eg ikkje med det)

Du må høre på hva DIN lege har sagt, ikke hva alle andre sine har sagt. Blodsukkeret ditt ligger under referanseområde, så jeg hadde ikke bekymret meg! Du kan evt be om de kan måle blodsukker ved neste kontroll? :)

Du må høre på hva DIN lege har sagt, ikke hva alle andre sine har sagt. Blodsukkeret ditt ligger under referanseområde, så jeg hadde ikke bekymret meg! Du kan evt be om de kan måle blodsukker ved neste kontroll? :)

Er det eg meinar med oppfølging. Å få målt blodsukkeret når ein først er inne på kontroll. Eit lite stikk i fingeren går vel greit...

Back
Topp