Mett?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvordan var overgangen fra melk til fast føde hos dere? Altså når dere gikk fra melk eller mat+melk i ett måltid til bare mat?

Her får hun mat + melk men noen ganger bare mat. Her om dagen spiste hun et helt middagsglass (kryss i taket). Men var kjempesulten bare 2 timer etterpå og gafla nedpå full grøtposjon+full pupp. De gangene jeg bare ammer holder hun i 4 timer. Gir jeg mat og deretter ammer drikker hun litt mindre men virker allilevel mett og får jo i seg nok i mengde til sammen, men blir fortere sulten enn ved bare pupp.

Skjønner ikke helt...

Hehe så rart:p her spiser hun mer hvis hun ikke har fått pupp. Men hopper jeg over en amming så er hun ofte veldig sutrete før hun får pupp igjen.

Her får hun egentlig mye melk enda,hun er kokko etter flaska.Får hun middagsglass så blir hun raskt sulten igjen,får hun hjemmelaget middag går det noen timer før hun spiser igjen.
Hun er ellevill om vi spiser noe,og rusker til seg det hun kan:-p

Ei 180 flaske metter mer enn ei skive her

Her får hun egentlig mye melk enda,hun er kokko etter flaska.Får hun middagsglass så blir hun raskt sulten igjen,får hun hjemmelaget middag går det noen timer før hun spiser igjen.
Hun er ellevill om vi spiser noe,og rusker til seg det hun kan:-p

Ei 180 flaske metter mer enn ei skive her
Jeg tror hun drikker ca 100ml. Har veid henne noen ganger på hs før og etter amming. Hvis jeg pumper er det også ca 100ml før det er tomt, kanskje litt mer. Hun holder i 3,5 time på dette.

Hun spiser
8:00 1/2 skive (minus skorpe) + mm
11:30 3-4 ts fruktmos + mm
15:00 1/2 middagsglass + mm
18:30 1/2 posjon grøt
19:00 mm
22:30 mm
01:30 mm
05:00 mm

Så ganske mye melk her enda også. Kan fint bare fullamme også, dersom hun ikke vil ha noe mat.

Er egentlig lit slik her og.. Mulig de ikke får i seg den fete melka? Eneste som gjør han mett av fast føde er grøt, men det er vel det eneste han spiser full posjon lett av..
Jeg føler egentlig nesten at jeg fullammer ennå, men sikkert bare glemt hvordan det var..:-P

Jeg tror hun drikker ca 100ml. Har veid henne noen ganger på hs før og etter amming. Hvis jeg pumper er det også ca 100ml før det er tomt, kanskje litt mer. Hun holder i 3,5 time på dette.

Hun spiser
8:00 1/2 skive (minus skorpe) + mm
11:30 3-4 ts fruktmos + mm
15:00 1/2 middagsglass + mm
18:30 1/2 posjon grøt
19:00 mm
22:30 mm
01:30 mm
05:00 mm

Så ganske mye melk her enda også. Kan fint bare fullamme også, dersom hun ikke vil ha noe mat.

Her er det
06.00 Frokost: grøt og ei 180 flaske litt etterpå
Lunsj skive og melk
Frukt og vann
Melk
Middag
(Melk) ikke alltid
18-18.30 Kvelds grøt og 210 melk

Så ja :-) hun var veldig på skive her,men nå er visst det litt ut.Hun har funnet ut at det er kjekkere å spise selv,men hun stapper så mye i seg at jeg blir redd! Hun er jo fremdeles tannløs:-p

Flink du er som fortsatt nesten fullammer da!! Her ødela nutramigen melka for det

Her er det
06.00 Frokost: grøt og ei 180 flaske litt etterpå
Lunsj skive og melk
Frukt og vann
Melk
Middag
(Melk) ikke alltid
18-18.30 Kvelds grøt og 210 melk

Så ja :-) hun var veldig på skive her,men nå er visst det litt ut.Hun har funnet ut at det er kjekkere å spise selv,men hun stapper så mye i seg at jeg blir redd! Hun er jo fremdeles tannløs:-p

Flink du er som fortsatt nesten fullammer da!! Her ødela nutramigen melka for det
Litt flere måltider ja. Her må hun være sulten for å gidde å spise så vi er nede i 4 måltider om dagen.

Tenner er ingen nødvendighet for brødmat. Mi har tenner men hun tygger jo ikke med fortennene ;)

Hvordan ødela nutramigen?

Hun spiser fast føde og får melk etter, men ikke alltid. Hun spiser frokost, lunsj, middag og kvelds. Ca 3 timer mellom hvert måltid.

Det kan jo være tilfeldig den ene dagen. Her kan hun spise en porsjon grøt, en halv skive, et halv middagsglass og en fruktpose en dag, så neste dag vil hun bare ha pupp.
Null system.

Det kan jo være tilfeldig den ene dagen. Her kan hun spise en porsjon grøt, en halv skive, et halv middagsglass og en fruktpose en dag, så neste dag vil hun bare ha pupp.
Null system.
Ja det varierer litt her også. Det er vel naturlig å være mer sulten noen dager enn ande også. Og melkemengden varierer jo veldig.

Flere av middagsglassene fra butikken inneholder jo over 50 prosent vann, så ikke så veldig rart om de blir fort sultne igjen etter det
Aha! Ja da er det jo ikke så rart! Jaja... Det er ett middagsglass hun spiser så får bare fortsette med det til vanen er inne, så får jeg lage litt mer hjemmelaget etterhvert :)

Litt flere måltider ja. Her må hun være sulten for å gidde å spise så vi er nede i 4 måltider om dagen.

Tenner er ingen nødvendighet for brødmat. Mi har tenner men hun tygger jo ikke med fortennene ;)

Hvordan ødela nutramigen?

De trodde hun hadde melkeallergi,så stoppet å amme,da var det gjort når hun ikke hadde det likevel..

Tenner hadde hjulpet på bitene her:-p

Jeg tenker det kan ha med modning av tarm og gjøre, at tarmen ikke klarer å ta opp så mye næring fra fast føde som fra melk. Det er jo mye som går rett gjennom :p

De trodde hun hadde melkeallergi,så stoppet å amme,da var det gjort når hun ikke hadde det likevel..

Tenner hadde hjulpet på bitene her:-p
Her er det også melkeallergi men ikke laktoseintolletanse men melkeproteinallergi, så jeg ammer men spiser ikke melkeprodukter selv. Fikk en sånn boks med nutramigen men den er ikke åpnet ;)

Jeg tenker det kan ha med modning av tarm og gjøre, at tarmen ikke klarer å ta opp så mye næring fra fast føde som fra melk. Det er jo mye som går rett gjennom :p
Ja det kan hende! Gulerotbiter ol kommer ofte hele ut igjen :p

Eg trur det har litt med tiden på døgnet å gjera. Når jr får middag er det ikkje lenge til legging, og derfor kan han fint eta ei stor pr med graut innen 1,5 time og mme 30 min etter det. Virkar som han ete seg opp til natta.

Eg trur det har litt med tiden på døgnet å gjera. Når jr får middag er det ikkje lenge til legging, og derfor kan han fint eta ei stor pr med graut innen 1,5 time og mme 30 min etter det. Virkar som han ete seg opp til natta.

Samma her. Min spiser middag rundt 16 og kan fint spise en porsjon grøt og 170 ml mme 2 timer senere. Tidligere på dagen må det være 3-4 timer i mellom ellers nekter hun å spise..

Ja det høres logisk ut :) Men det stemmer ikke her, for hvis jeg bare ammer spiser hun ikke så ofte.

Ja det høres logisk ut :) Men det stemmer ikke her, for hvis jeg bare ammer spiser hun ikke så ofte.

Kan jo henda at mjølka di er veldig feit, slik at den mettar lengre enn det grauten gjer..?

Back
Topp