Emosjonell jente ser video

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Videoen viser ei jente på 2 år bli emosjonell av en tegnefilm.
http://www.viralomania.com/emosjonell-jente-i-baksetet/

Får litt vondt av at hun sitter der å gråter uten at noen sier noe til henne eller noe.

Men tenker dere over hva barna ser på tv? De er sosiale vesener fra spedbarn og leser fort ansiktsutrykk og kroppspråk og tonefall. Og det er jo slett ikke alle tegnefilmer som er barnevennlig, hvertfall ikke for de yngste. Tenker dere noe over det eller står tven på med "barnetv" på uten at dere tenker over hva som skjer på skjermen?

PS. Tenker ikke at den filmen jenta ser på er upassende altså. Var bare et eksempel på hvor mye det kan påvirke.

Ikke en video jeg skal se skjønner jeg.
Ja, følger med på hva hun ser. Og spør hele tiden om det går bra, er det skummelt, blir du redd osv. Hun ser mest på YouTube, på dough - videoer og utpakking av kinderegg :D

Jeg syntes den filmen der var så vond å se. Den har gått på FB med kommentarer som "haha"...

Vår datter er høysensitiv, noe som særlig utspiller seg på de inntrykk hun får fra tv. Hun blir fort redd og usikker på det som kommer fra tvn. Derfor er tvn aldri på mens hun er tilstede annet enn når hun får de barne-tv. Jeg må da velge nøye ut hvilke programmer hun får se på. Jeg må alltid følge med og være i nærheten mens hun ser tv for hun blir fort redd eller engstelig og vil ha trøst og et fang dersom noe er "skummelt". Nå snakker vi en 2-åring som er livredd for Fantorangen, synes Brannmann Sam er skummelt, Ole Brumm er skummelt, Mikke Mus er skummelt etc.

Hun vil gjerne se, men vil også ha en voksen sammen med seg.

Så ja, jeg synes det er veldig viktig at man tenker over hva man lar barna se på tv og hvilke inntrykk programmene setter hos barna. Det sendes så utrolig mye søppel også på de såkalte "barnekanalene" som enkelte barn ser helt ukritisk på.

Sånn sitter jeg å ser på filmer også. En tåre falt da mamman endelig fikk bebien sin tilbake.
Min datter er ikke like sensitiv som meg. Hun kan se på alt og hun vet at det er skuespill, så det er ikke noe vits i å bli redd. Det som er skummelt er nyhetene, for det skjer på ekte.

Mitt barn reagerte på drømmehagen da han var 2 år, helt på slutten der ene figuren reiser bort i båten med en trist sang til, da gråt han sine modige tårer stakkaren. Det vart fort slutt på drømmehagen her i huset, 1 år etter so gikk det greit, da reagerte han ikke. Vi skal vere litt oppmerksomme på hva barna våre ser.

Joda, jeg kjente på morsinnstinktet at jeg ville trøste den lille jenta, men jeg ser ingenting galt i verken filmen eller reaksjonen hennes. Hun så jo ut som om hun likte filmen selv om hun ble veldig trist/rørt. Og jeg tar det egentlig som et godt tegn om at jenta både er smart og har empati. De fleste disneyfilmer har jo triste scener for eksempel, husker jeg gråt som bare det første gangen jeg så Løvenes Konge, og da Bambis mor ble skutt osv. I denne filmen gikk jo alt til og med bra til slutt, og da gråt hun jo av den lykkelige slutten. Så det tror jeg bare er sunt. Jeg selv gråter også av lykkelige slutter i barnefilmer. ;)

Men klart, dersom dette skjedde mye med barnet mitt ville jeg kanskje passet litt på hvor ofte hun så på filmer som fikk henne til å gråte, for det er noe man blir sliten av. Så da hadde jeg nok valgt ut noen mindre emosjonelle filmer iblant, når det passet seg.

Joda, jeg kjente på morsinnstinktet at jeg ville trøste den lille jenta, men jeg ser ingenting galt i verken filmen eller reaksjonen hennes. Hun så jo ut som om hun likte filmen selv om hun ble veldig trist/rørt. Og jeg tar det egentlig som et godt tegn om at jenta både er smart og har empati. De fleste disneyfilmer har jo triste scener for eksempel, husker jeg gråt som bare det første gangen jeg så Løvenes Konge, og da Bambis mor ble skutt osv. I denne filmen gikk jo alt til og med bra til slutt, og da gråt hun jo av den lykkelige slutten. Så det tror jeg bare er sunt. Jeg selv gråter også av lykkelige slutter i barnefilmer. ;)

Men klart, dersom dette skjedde mye med barnet mitt ville jeg kanskje passet litt på hvor ofte hun så på filmer som fikk henne til å gråte, for det er noe man blir sliten av. Så da hadde jeg nok valgt ut noen mindre emosjonelle filmer iblant, når det passet seg.
Enig i at det ikke gjør noe at barnet får en slik reaksjon. Men ville passet på at hun ikke skulle behøvd å sitte slik alene (hun er jo alene bak selv om foreldrene sitter foran) å gråte i bilen uten å kunne tilby trøst. Om mi frøken blir lei av noe hun ser på tv så vil jeg alltid ha mulighet til å forklare hva som skjer på filmen og tilby trøst ;)

Mi lille ble hysterisk lei seg da hun var 1.5 år og så at "lille bæ-bæ" i Sauen Shaun mista smokken sin :P Det gikk ikke over før jeg fikk spolt frem til der hvor han fikk smokken sin tilbake. Lot henne ikke sitte det å gråte liksom, bare fordi det er film ;)

en søt filmsnutt :)

får ikke vondt av å se på den, ikke noe gale i at et barn lærer empati :)

min på 4 år ble rørt da han så en juledisneyfilm, der mikke kasta pluto inn i hundehuset fordi han rev ned julepynten.
Han fikk så vondt av pluto " stakkars pluto! han mente det ikke! nå må han ligge i det kalde hundehuset!

passer på dem ja..spesielt youtube.. der kan mye rart dukke opp...

Jeg syntes den filmen der var så vond å se. Den har gått på FB med kommentarer som "haha"...

Vår datter er høysensitiv, noe som særlig utspiller seg på de inntrykk hun får fra tv. Hun blir fort redd og usikker på det som kommer fra tvn. Derfor er tvn aldri på mens hun er tilstede annet enn når hun får de barne-tv. Jeg må da velge nøye ut hvilke programmer hun får se på. Jeg må alltid følge med og være i nærheten mens hun ser tv for hun blir fort redd eller engstelig og vil ha trøst og et fang dersom noe er "skummelt". Nå snakker vi en 2-åring som er livredd for Fantorangen, synes Brannmann Sam er skummelt, Ole Brumm er skummelt, Mikke Mus er skummelt etc.

Hun vil gjerne se, men vil også ha en voksen sammen med seg.

Så ja, jeg synes det er veldig viktig at man tenker over hva man lar barna se på tv og hvilke inntrykk programmene setter hos barna. Det sendes så utrolig mye søppel også på de såkalte "barnekanalene" som enkelte barn ser helt ukritisk på.
Så enig!
Bra hun har en mamma som ser hennes behov.

Ja jeg fikk også helt vondt av at ingen snakker til henne og kanskje stryker på henne el. Kanskje ikke mulighet til å stoppe bilen, men ihvertfall snakke med henne.

Sånn sitter jeg å ser på filmer også. En tåre falt da mamman endelig fikk bebien sin tilbake.
Min datter er ikke like sensitiv som meg. Hun kan se på alt og hun vet at det er skuespill, så det er ikke noe vits i å bli redd. Det som er skummelt er nyhetene, for det skjer på ekte.
men de kan allilevel bli påvirket selv om de ikke blir redde. De vil jo få med seg sinnsstemning og handlingen som skjer...

Joda ikke noe galt i å se denne filmen, å kunne kjenne på følelser er bare bra. Som jeg skrev så var bare denne filmen et eksempel på at barn er påvirkelige og sosiale og emosjonelle vesener, og at denne filmen er det ikke noe falt med. Men håper den som filmet sa noen trøstende ord og snakket litt om filmen etter hun slo av filmingen.

Begynte å gråte litt selv jeg :P

Så utrolig vakker og følsom jente! Er litt enig det at hadde vært finter en voksenperson som i det minste holdt en hånd:(
Jeg gråt selv jeg av å se på dette.
Her har jeg to forskjellige barn, den ene reagerer mye mer på hva som skjer på tv skjermen enn den andre :) Så vi er påpasselige :)

Back
Topp