Er du ferdig med barn?

Fordi mannen har gjort det. Det er mer logisk at mannen gjør det. Det er enklere inngrep, mindre bivirkninger og billigere.

Signerer her. Etter vi ble uplanlagt gravid med nummer tre så snippet mannen da jeg var 7 mnd på vei.

FOR en lettelse for kroppen min å slippe hormonene det er i piller og ring og alt det andre! Jeg er MYE mer... ehm.... dere vet.. seksuell nå. :P sorry for intime avsløringer, men vi er bare så fornøyd med ordningen :D

Må legge til at vi snakket mye om det. HVIS det blir slutt mellom oss og vi finner nye partnere så sa mannen min så fint: Jeg har fortsatt tre barn som skal følges opp. Flere enn det takler jeg ikke.

Kommer ikke til å sterilisere meg etter et evt barn til, selv om jeg da ville vært helt ferdig!

Jeg er ferdig etter denne, men kommer ikke til å sterilisere meg.
Jeg har tenkt tanken men det byr meg i mot å tukle med kroppen.
Så den skal få være som den er skapt. :) eneste unntaket må være feks føflekker etc som bør fjernes av medisinske grunner.

Vi er ferdige etter denne, blir nr 3. Mannen skal klippe fordi det er enklere. Hadde jeg tatt keisersnitt hadde det blitt meg. Jeg tåler ikke hormoner, så prevansjon er uaktuelt.

Vi venter nr 2, og føler kanskje det holder med de 2. Men vet aldri om vi plutselig får lyst på en til etter hvert, så derfor har vi ingen planer om sterilisering :)

Jeg er "ferdig" i den forstand at jeg har gitt opp å planlegge flere barn. Hadde alltid tenkt meg to, men ble samlivsbrudd da Jr. var bare 8 mnd og jeg er fremdeles singel seks år etter.
Er såpass gammel at jeg ikke tror jeg får lyst på flere barn selv om jeg treffer drømmemann nr. 2 i morgen - jeg hadde et veldig tungt svangerskap med sykemelding hele veien.

Junior har fått søskenet jeg ville gi ham på farssiden, så jeg stresser ikke med det lenger.

Grunnen til at jeg ikke har sterilisert meg er at jeg er singel og ikke trenger p-middel i det hele tatt :p samt at jeg aldri har vært gjennom en operasjon og sparer det til jeg VIRKELIG trenger det.
Kan heller ikke si med 100% sikkerhet at jeg ikke ville la meg overtale til å få et barn til om jeg møter en barnløs drømmemann med stort ønske om å bli far.

Akkurat nå er jeg ferdig etter nr 2 som kommer i løpet av de neste ukene. Men jeg er bare 26 år gammel. Føler at jeg ikke kan gjøre noe så permanent så tidlig i livet. Vet aldri hva som kan skje senere.

Dette lurer jeg også masse på! Jeg er gravid med nr 3 og er definitivt ferdig nå. Årene mellom nr 2 og nr 3 var vi veldig avslappet fordi det ikke gjorde noe om det skulle bli en til. Jeg brukte hormonspiral i noen år og syntes det funket greit fordi jeg ikke fikk mensen eller pms-humørsvingninger, men jeg følte at jeg ikke var helt meg selv på en måte. Etter fødsel vil jeg være veldig redd for å bli gravid, både fordi jeg ikke orker mer ekstrem kvalme og fordi 3 barn er nok for oss.
Det enkleste vil sikkert være at mannen steriliserer seg, men en venninne opplevde å bli gravid etter hennes mann hadde gjort det (var visst en liten sjanse for at det kunne skje). Noen som har hørt lignende?

Her står det nok mellom hormonspiral eller mannen kutter tråden.

Usikker på om vi vil ha en til, men skal være ferdig innen jeg er 30 og etter det blir det snipp snipp på mannen:)

Føler meg ikke ferdig. Venter nummer to nå og håper vi får en til på sikt. Så tror jeg nok jeg føler meg ferdig. Skal noen sterilisere seg blir det nok mannen. Jeg vil ikke rett og slett. men jeg Tåler hormoner dårlig og har blitt gravid med p-piller så spørs om ikke det blir sterilisering på han etterhvert.

Dette lurer jeg også masse på! Jeg er gravid med nr 3 og er definitivt ferdig nå. Årene mellom nr 2 og nr 3 var vi veldig avslappet fordi det ikke gjorde noe om det skulle bli en til. Jeg brukte hormonspiral i noen år og syntes det funket greit fordi jeg ikke fikk mensen eller pms-humørsvingninger, men jeg følte at jeg ikke var helt meg selv på en måte. Etter fødsel vil jeg være veldig redd for å bli gravid, både fordi jeg ikke orker mer ekstrem kvalme og fordi 3 barn er nok for oss.
Det enkleste vil sikkert være at mannen steriliserer seg, men en venninne opplevde å bli gravid etter hennes mann hadde gjort det (var visst en liten sjanse for at det kunne skje). Noen som har hørt lignende?

Her står det nok mellom hormonspiral eller mannen kutter tråden.
Ja det kan skje at det gror sammen igjen, og noen har sex for tidlig etter inngrepet slik at det fremdeles er levende sperm der fra før. Men helt vanlig er det ikke. Man kan teste seg jevnlig og se etter sperm om man føler man virkelig trenger det vil jeg tro.

Back
Topp