Mens eller ikke?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hvor lenge kan man hoppe over mens når man går på p-piller? Er på mitt andre brett nå, og har siste pille i morgen. Jeg er veldig usikker på om jeg skal gå direkte over på et tredje brett eller ikke. Hater å ha mensen. Blør som en stukket gris og kan bli veldig dårlig. Men samtidig vil jeg ikke gjøre noe som setter kroppen min i risiko, det er nok bare det å gå på p-piller.

Har p-stav og har ikke hatt mens på over 2 år, så akkurat det er ikke noe problem.
Men kan jo være greit å la kroppen få ha en mens innimellom. Eller så får du vurdere å bytte prevensjon som gjør at mensen uteblir helt.

Jeg fikk alltid blødning automatisk når jeg hadde hoppet over 3-4 mnd. Kroppen bestemte det selv. :) Mener jeg har lest at man kan hoppe over rimelig mange mnd. for at det skal ha noen betydning.

Gikl 15 år uten mens. DEILIG!!! Med spiral...

Mistet mensen når jeg satt inn spiral rett og slett. Og når jeg tok den ut så satt jeg inn ny. Tok den ut august 2013, ble gravid juni 2014. Så tok litt tid da...

Det er ikke farlig. Men hos meg er det sånn at kroppen vil ha mens, så hvis jeg tar tre brett etter hverandre får jeg som regel småblødninger på det siste brettet.

Tusen takk for svar :)
Jeg gikk på Cerazette fram til nå, og hadde ikke mensen da :D
Men så fikk jeg småblødninger som varte i flere uker og da fant jeg ut at jeg måtte bytte. Men jeg vil jo ha et barn til, når det måtte passe seg (forhåpentligvis så fort som mulig), så spiral eller p-stav er utelukket (dessuten hater jeg at folk grafser oppi det aller helligste, så spiral er uansett utelukket :P ).

Jeg tenker at kroppen har godt av å menstruere. ;) Eller? Jeg har gått på mercilon 28 og pleide å få mensen etter to brett ca. Av og til lot jeg det gå litt lenger tid, men følte da at jeg klusset for mye med kroppen. :P Mulig at det ikke er noe i det, da.

Jeg hadde mensen 2 ganger i året da jeg gikk på p-piller

Jeg tenker at kroppen har godt av å menstruere. ;) Eller? Jeg har gått på mercilon 28 og pleide å få mensen etter to brett ca. Av og til lot jeg det gå litt lenger tid, men følte da at jeg klusset for mye med kroppen. :p Mulig at det ikke er noe i det, da.

Ja jeg har den tanken selv, men jeg tror ikke jeg har lest noe som støtter opp om det :P
Det er bare så ekkelt, for jeg føler at jeg må planlegge en fraværsdag på jobben når mensen kommer. Men jeg fikk mensen før jeg begynte på pillene og det gikk veldig fint, så kanskje jeg er en av de som har fått det mye lettere etter å ha født barn :D

Ja jeg har den tanken selv, men jeg tror ikke jeg har lest noe som støtter opp om det :P
Det er bare så ekkelt, for jeg føler at jeg må planlegge en fraværsdag på jobben når mensen kommer. Men jeg fikk mensen før jeg begynte på pillene og det gikk veldig fint, så kanskje jeg er en av de som har fått det mye lettere etter å ha født barn :D

Forhåpentligvis. ;)
Kanskje du kan prøve å time det med en helg? Eller blør du mye gjennom hele mensperioden?

Forhåpentligvis. ;)
Kanskje du kan prøve å time det med en helg? Eller blør du mye gjennom hele mensperioden?

Mest de to første dagene, da føler jeg at jeg blør igjennom bare jeg reiser meg, det er enorme mengder :eek:
Slik som brettet mitt ser ut nå så blir det i midten av uka sånn ca, om jeg begynner å blø 2 dager etter siste pille som jeg gjorde før. Ikke ideelt, men jeg vil ikke starte og stoppe pillene for å time. Vanskelig nok å huske på at de skal tas hver dag, selv om jeg er veldig vant til det :p

Mest de to første dagene, da føler jeg at jeg blør igjennom bare jeg reiser meg, det er enorme mengder :eek:
Slik som brettet mitt ser ut nå så blir det i midten av uka sånn ca, om jeg begynner å blø 2 dager etter siste pille som jeg gjorde før. Ikke ideelt, men jeg vil ikke starte og stoppe pillene for å time. Vanskelig nok å huske på at de skal tas hver dag, selv om jeg er veldig vant til det :p

Men om du går på pillene fram til torsdag og lar være å ta den dagen slik at du forhåpentligvis begynner å blø lørdag? Uff, nei, ikke lett det der... Skjønner godt at du kvier deg når du blør så mye. :/

Gynekologen sa til meg at en kan fint hoppe over lenge om gangen:) jeg pleide hoppe over 3mnd og så ha mensen en gang. Etter 3mnd uten mens begynte jeg å få småblødninger uansett:p

Back
Topp