Hadde du blandet deg?

Agnete

Forumet er livet
Her ser du to jenter som blir mishandlet inne i en heis! Og jeg blir helt satt ut av hvor mange som ikke stopper det :o
http://dbtv.no/3892789786001#Utsetter_kvinner_for_vold_i_heisen_-_bare_en_reagerer
Dette er skuespill, men synes det er flott de setter litt fokus på dette!
Hva har skjedd med samfunnet vårt der ingen bryr seg om andre? Der barn kan ligge forslått i veikanten, trafikanter kjører forbi ulykker osv.
Jeg vil ikke at mine barn skal vokse opp i ett slikt samfunn :(

Så klart! I en slik situasjon er det overtydelig hva som foregår, og jeg begriper ikke hvordan folk kan leve med seg selv etter å bare ha gått ut av heisen uten å gjøre noe.

Selvfølgelig griper man inn!!

Helt forferdelig ja..:( desverre har samfunnet blitt veldig slik at en ikke skal blande seg i andre sine problemer.. Tragisk..:(

Selvfølgelig hadde jeg grepet inn i en slik situasjon.

Ja selvfølgelig!!! Men mange ville ikke gjort det nei. Det er helt tragisk! :(

Såklart, men de driver så å iscenesetter så mange slike juksesituasjoner at jeg er usikker på om jeg hadde tatt det på alvor. Jeg syns ikke noe om at de driver å lurer folk så mye. Det blir som å rope på ulven for mange ganger.

Såklart, men de driver så å iscenesetter så mange slike juksesituasjoner at jeg er usikker på om jeg hadde tatt det på alvor. Jeg syns ikke noe om at de driver å lurer folk så mye. Det blir som å rope på ulven for mange ganger.

Vi trenger virkelig en vekker! Samfunnet har blitt iskaldt, og ingen bryr seg om noen. Barn blir sultet til døde i Norge er bare enda ett eksempel på hvilket samfunn vi har blitt.
Så mer fokus på at vi må bry oss mer er supert synes jeg :)

Åja gjett om gjort det så mange ganger at det var derfor jeg ble mobbet selv til slutt men angrer ikke på det for det er viktig å hjelpe andre

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan folk kan snu ryggen til slikt når det er SÅ åpenbart!

Jeg hadde helt klart grepet inn. Er min sikkerhet viktigere enn deres liksom? Blir helt sjokkert over at folk ikke griper inn.. :(

Vi trenger virkelig en vekker! Samfunnet har blitt iskaldt, og ingen bryr seg om noen. Barn blir sultet til døde i Norge er bare enda ett eksempel på hvilket samfunn vi har blitt.
Så mer fokus på at vi må bry oss mer er supert synes jeg :)
Enig, mer fokus på det. Men dette er feil måte.

Altruisme kalles det!

Ja, det er helt jævli at ikke flere reagerer, MEN jeg ville ikke grepet inn om jeg sto der med mitt barn! Med tanke på at den mannen virker helt sjuk, og ikke redd for noe, og jeg vil ikke terge han til å angripe meg og mitt barn. Jeg hadde øyeblikklig tilkalt vektere/politi i det jeg kom meg ut av heisen.
Hadde jeg stått der alene, hadde jeg kanskje heller ikke turt. For alt jeg vet bærer han våpen, eller er mest sannsynlig sterkere enn meg. Om det hadde vært noen andre voksene der med meg, hadde jeg nok turt å si ifra.

Ja, det hadde jeg gjort!
Her svartner det nesten for meg om jeg ser slikt, og hadde ikke klart å bare se på.
Har også gått imellom før, da en fyr som var to huer høyere enn meg fløy på en mye mindre fyr sånn helt ut av det blå...

Back
Topp