Abort eller adopsjon?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Vanskelig å vite når en aldri har vært i situasjonen.. Begge deler høres umulig ut for meg..
Må sei meg enig. Klare absolutt ikkje ta valget uten å v i situasjonen.

Man vet jo ikke om man blir dårlig før man er i svangerskapet da. Kan jo være forskjellig fra gang til gang og det :)
Nei, og om jeg ikke hadde blitt frarådet av leger om å bli gravid på ny så hadde jeg heller ikke tatt abort. Det er svært få som dør av et svangerskap, så jeg mener det fortsatt hadde vært verdt det!

Nei, og om jeg ikke hadde blitt frarådet av leger om å bli gravid på ny så hadde jeg heller ikke tatt abort. Det er svært få som dør av et svangerskap, så jeg mener det fortsatt hadde vært verdt det!

Jeg er helt enig med deg der. Hadde ikke klart abort selv.

Må si jeg er ganske sjokkert over hvor mange som velger abort fremfor adopsjon. Forstår at det må være fryktelig vanskelig å gi fra seg barnet sitt, men i mitt hode er det da mye verre å ta livet av det?? Kan ha forståelse for de som blir fryktelig dårlige, men da tenker jeg sånn på helsa løs dårlig.

Kan ikke se at det skulle være noen grunn god nok for at jeg ikke skulle kunne ta vare på barnet mitt selv, men om jeg måtte velge ville jeg definitivt latt noen andre få føle på gleden av å bli foreldre. Det ville nok være usannsynlig vanskelig, men likevel så verdt det.
Enig!

Rasjonelt og humant tenker jeg adopsjon er det riktige. Men det er nok ikke så lett å tenke slik når du ligger der på barsel med en nydelig liten skapning du elsker av hele ditt hjerte og som ligner på deg og du vet er din og som du har kjent i flere måneder og hormonene raser og morsintinktet kommer. Det er nok en grunn for at det er mødre i en heeeeelt annen livssituasjon enn oss som klarer å gi fra seg babyen sin. Og selv for de er det nok der værste de har opplevd. Selv surrogatmødre kan slite selv om det ikke er deres barn. Jeg tror helt ærlig at mødre som har adoptert bort barna sine sliter mer etter det enn etter en abort. Selv om det også kan være helt jævlige følelser.

Hadde ikke greid noen av delene!

Begge alternativer hadde vært umulig for meg.

Back
Topp