Mme i grøt

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Ammer lite nå, så jeg tenkte å gi snuppa grøt laget på mme istedenfor vann. Men jeg har null og niks erfaring med mme, noen andre som lager grøt med det? Hvordan gjør dere det? Koker dere vannet eller kan man bare varme i mikro?
 
Eg koker vannet i vannkoker, venter til det er passelig temp blande mme pulver i og så blander eg Nestlé grøten i lag med...
 
Nestle sin grøt har allerede melkepulver i seg og skal blandes med vann. Kan blandes med mme også, men det er i de tilfellene hvor babyen trenger å legge mer på seg. Noen av grøtmerkene skal blandes med mme -det står på pakken ;)
Bruker du mme i grøt varmer du først vannet, tilsetter mme pulveret og blander det så med grøtpulveret.
 
Jeg bruker Holle sin grøt, den er uten melkepulver. Men må man koke vannet eller holder det å varme kaldt vann i mikroen?
 
Jeg bruker Holle sin grøt, den er uten melkepulver. Men må man koke vannet eller holder det å varme kaldt vann i mikroen?
Mange som gir mme uten å koke vannet, så regner med det skal gå fint :)
 
Jeg bruker Holle sin grøt, den er uten melkepulver. Men må man koke vannet eller holder det å varme kaldt vann i mikroen?
De er store nok til å drikke kaldt vann rett fra springen så du trenger ikke koke nei. Du kan varme hvordan du vil. Selv synes jeg vannet blir kaldt med en gang grøtpulveret røres inn, så har pleid (med eldste) å koke i vannkoker og så røre inn melkepulver og så grøtpulver og da er den passe varm til å spises (kanskje blåse litt på de første skjeene). Men ja du kan fint bare varme vann i micro.

Det sies at mmepulveret skal blandes i vann som er over 65 grader fordi det kan være bakterier i mmepulveret. Nå er de jo så store at de tåler det vel? Aner ikke hva slags bakterier det er snakk om...

Jeg lager også holle. Den er jo helt nøytral så smaksmessig er den best blandet på melk og ikke vann. Men jeg pumper og lager på mm da.
 
Nestle sin grøt har allerede melkepulver i seg og skal blandes med vann. Kan blandes med mme også, men det er i de tilfellene hvor babyen trenger å legge mer på seg. Noen av grøtmerkene skal blandes med mme -det står på pakken ;)
Bruker du mme i grøt varmer du først vannet, tilsetter mme pulveret og blander det så med grøtpulveret.

HS sa jeg kunne blande mme i nestlé sin også. Det var for å få henne til å like mme. Man kan jo også bruke mm. Ikke så greit å finne fasitsvar. ;) Det er iaf ikke farlig. :)
 
De er store nok til å drikke kaldt vann rett fra springen så du trenger ikke koke nei. Du kan varme hvordan du vil. Selv synes jeg vannet blir kaldt med en gang grøtpulveret røres inn, så har pleid (med eldste) å koke i vannkoker og så røre inn melkepulver og så grøtpulver og da er den passe varm til å spises (kanskje blåse litt på de første skjeene). Men ja du kan fint bare varme vann i micro.

Det sies at mmepulveret skal blandes i vann som er over 65 grader fordi det kan være bakterier i mmepulveret. Nå er de jo så store at de tåler det vel? Aner ikke hva slags bakterier det er snakk om...

Jeg lager også holle. Den er jo helt nøytral så smaksmessig er den best blandet på melk og ikke vann. Men jeg pumper og lager på mm da.

Jeg har laget den på vann hele tiden, men jeg har alltid en smak nedi. Enten aprikos eller en annen frukt. Men jeg tenker at grøten både vil smake bedre og mette mer når jeg lager den på mme. Hadde jeg hatt nok melk skulle jeg gjerne laget den på mm, men det slaget er tapt :( Går nok mot slutten av amming her nå, tror jeg, i natt sov snuppa rundt! Fikk godt med melk til frokost da, så ammer jeg litt til lunsj også, men mme i grøten tror jeg hun ville hatt godt av.
 
Eg brukte mme i grauten lenge heilt til han godtok mme på flaske.
 
De er store nok til å drikke kaldt vann rett fra springen så du trenger ikke koke nei. Du kan varme hvordan du vil. Selv synes jeg vannet blir kaldt med en gang grøtpulveret røres inn, så har pleid (med eldste) å koke i vannkoker og så røre inn melkepulver og så grøtpulver og da er den passe varm til å spises (kanskje blåse litt på de første skjeene). Men ja du kan fint bare varme vann i micro.

Det sies at mmepulveret skal blandes i vann som er over 65 grader fordi det kan være bakterier i mmepulveret. Nå er de jo så store at de tåler det vel? Aner ikke hva slags bakterier det er snakk om...

Jeg lager også holle. Den er jo helt nøytral så smaksmessig er den best blandet på melk og ikke vann. Men jeg pumper og lager på mm da.
Hei!
Pumper du fersk mm og har i? For jeg prøvde med frossen mm som var tint i kjøleskapet og prøvde å varme opp til kroppstemperatur før jeg blandet i grøten. Men grøt blandingen ble så løs så jeg blandet litt nestle grøt også i blandingen! Og jeg syns ikke min egen mm lukter noe godt når det har vært i kjøleskapet! Men gutten spiste grøten og tror han likte det! Håper å blande mm med morsmelkerstatning i grøten ikke førte til noe uaksabtabelt i hans mage! :spitoutdummy:
 
Back
Topp