Hvor mye studielån, hvor mye lønn? *mer insp*

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg var mye plaget med hodepine før, og greide derfor aldri å henge med på studiene etter vgs. Jeg forsøkte å begynne på høyskole 2 år på rad, men hadde ikke sjans pga for mye fravær. Jeg føler at jeg har veldig lite å falle tilbake på, og sitter litt fast i jobben jeg har. Det er veldig vanskelig å få jobb uten høyskole-/universitetsutdannelse.

Jeg har en årslønn på 437k, og 0 i studielån, men utsiktene til i klatre høyt i lønn er jo desto lavere.
Jeg tror jeg har vært ganske heldig med jobben jeg har fått. Lønna ligger høyere enn mange faglærte, selv om den er godt under gjennomsnittslønna i Norge.

Hvor mye har du i årslønn, og hvor mye i lån?
Var det verdt å ta utdannelsen?

Du har vært heldig ja :) jeg har studielån uten ferdig utdannelse :p
Hadde jeg jobbet fulltid hadde jeg vel hatt ca 400 k. Butikk.

Har 409 000 i året, har ingen ansiennitet. Vil stige i lønn, men noen millionlønn vil det aldri bli ;)

Har litt under 300 000 i studielån, og syns absolutt det er verdt det mtp utdannelsen :) men kunne tenkt meg noe høyere lønn!

Studielån på ca 215 000 nå tror jeg.. lønn på 397 000.. men går nok opp snart:)

Har kun videregående skole og 0 i stuidielån.
Når jeg sluttet å jobbe som ass.butikksjef i dagligvare for 2 år siden (jobbet i butikker i 13,5 år) hadde jeg 386 000 i årslønn. Nå jobber jeg 90% som assistent i barnehage og har 305 900 i årslønn.
Butikkjobben innebar altfor mye overtid, kvelds- og helgevakter så valgte derfor å skifte beite.

90.000 i lån og 350 k i årslønn

Flere som vil dele? :)

Har kun videregående skole og 0 i stuidielån.
Når jeg sluttet å jobbe som ass.butikksjef i dagligvare for 2 år siden (jobbet i butikker i 13,5 år) hadde jeg 386 000 i årslønn. Nå jobber jeg 90% som assistent i barnehage og har 305 900 i årslønn.
Butikkjobben innebar altfor mye overtid, kvelds- og helgevakter så valgte derfor å skifte beite.
Er i permisjon nå. Er egentlig butikksjef i klesbutikk, tjener rett over 400 000kr. Jeg og vurderer å jobbe som assistent i barnehage og gjerne utdanne meg etterhvert. Merker du mye forskjell på lønn eller?

Ser ut som jeg ligg under gjennomsnittet på årslønn her ja :o 310 000 i årslønn til tross for utdannelsen min...og 350 000 i studielån...
Må nok få meg en ny jobb etterhvert ja...

Last edited:
Jobber som hjelpepleier med 530.000 i året i gjennomsnitt.. 0 i studielån. Men jobber mye "drittvakter", jobber både dag,kveld og nattevakter. Pluss en del helger. Skulle gjerne sluppet turnus kjenner jeg :-)

Jobber som hjelpepleier med 530.000 i året i gjennomsnitt.. 0 i studielån. Men jobber mye "drittvakter", jobber både dag,kveld og nattevakter. Pluss en del helger. Skulle gjerne sluppet turnus kjenner jeg :-)
Hvor mye hadde du gått ned i lønn hvis du bare jobbet dag, vet du det?

Det aner jeg faktisk ikke :-) sikker en goood del regner jeg med! Grunnlønn på 187 med 2 års ansiennitet, så har jeg kvelds og nattillegg på 54 og helgetillegg på 50. Når jeg jobber helligdager så får jeg 133%, så tilleggene har veldig mye å si på lønna mi i hvertfall. Går fint å jobbe sånn nå når jeg er 20 år, men tror ikke jeg orker det i alle årene jeg skal jobbe for å si det sånn :-)

Jeg var mye plaget med hodepine før, og greide derfor aldri å henge med på studiene etter vgs. Jeg forsøkte å begynne på høyskole 2 år på rad, men hadde ikke sjans pga for mye fravær. Jeg føler at jeg har veldig lite å falle tilbake på, og sitter litt fast i jobben jeg har. Det er veldig vanskelig å få jobb uten høyskole-/universitetsutdannelse.

Jeg har en årslønn på 437k, og 0 i studielån, men utsiktene til i klatre høyt i lønn er jo desto lavere.
Jeg tror jeg har vært ganske heldig med jobben jeg har fått. Lønna ligger høyere enn mange faglærte, selv om den er godt under gjennomsnittslønna i Norge.

Hvor mye har du i årslønn, og hvor mye i lån?
Var det verdt å ta utdannelsen?
Master og 470000kr i året. Synes du har veldig bra lønn for å ikke ha utdanning (høyere utd) jeg

400 k i årslønn og kommer med stor sannsynlighet til å stige. 0 kr i studielån:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Du har mer i året enn meg. Jeg er utdanna sykepleier, og har 120 000 i studielån.

Du har jo råbra lønn med tanke på ingen høgare utdanning!
Har fire år høgskule og tjener 465 k, har ca 200 i studielån. Blir aldri rik som spl, men no var det ikkje derfor eg valgte det heller:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Du har jo råbra lønn med tanke på ingen høgare utdanning!
Har fire år høgskule og tjener 465 k, har ca 200 i studielån. Blir aldri rik som spl, men no var det ikkje derfor eg valgte det heller:)

Syns alle her har bra lønn jeg...har 4 år jeg og, og bachelor + fagbrev, og har 310 k.
Jobber som håndverker...

Har høyskole utdanning som jeg har tatt mens jeg har jobbet, så jeg har lagt på si penger og har 0,- i studielån. Tjener 600'

Syns alle her har bra lønn jeg...har 4 år jeg og, og bachelor + fagbrev, og har 310 k.
Jobber som håndverker...
Eg har over ti år og da, hadde mykje lavare da eg begynte, og så jobbar turnus. Håpar du stiger etterkvart:)

Back
Topp