Reaksjon på mme?

Lykke.nr2

Lykkeliten
Mailykke <3
Har ammet gutten på 6mnd frem til nå, men har i den siste tiden øvd litt på at han skal ta flaske. Må begynne på jobb igjen om en måned, og da hadde det vært kjekt å vite at det med flaske fungerte. Uansett, så har jeg gått til innkjøp av mme (nan 2), og prøvd å gi noen kvelder når jeg ikke har fått pumpet. Men nå har han to av nettene (ikke sammenhengende) kastet opp utpå morgenen, etter at han tydelig er utilpass. Er ikke rare mengden mme han har drukket, ca 6o-80ml sammen med kveldsgrøten. I tillegg blir han jo ammet en gang etter dette på natten. Det er det eneste som er nytt i kosten nå i det siste. Kan tenner ha noen slike bivirkninger? Noen erfaringer? Storebror fikk bare mme, og var aldri noe problemer der. Så jeg aner ikke..

Nan kan være hardt til magen. Mulig du må teste annen mme :)

Spiser han vanlig grøt? Type Nestlè eller Hipp? For i så fall så har han jo fått kumelk før :confused:

Vår jente kastet opp av så lite som 10ml mme med kumelk. Men hun reagerte også på morsmelken dersom jeg spiste noe med melk i...

Spiser han vanlig grøt? Type Nestlè eller Hipp? For i så fall så har han jo fått kumelk før :confused:

Vår jente kastet opp av så lite som 10ml mme med kumelk. Men hun reagerte også på morsmelken dersom jeg spiste noe med melk i...

Det er det som er så rart, for han har aldri reagert på noe som jeg har spist. Har ikke kuttet ut noe, selv om jeg har ammet. Får vanlig grøt fra Nestlé, og det har han fått siden han var 4 1/2 mnd, så skulle ikke være det heller. Får prøve å kjøpe en annen type mme, og se. Hvis ikke så må jeg vel bare styre med den pumpingen..

Jeg ville heller pumpet og gitt mm på flaske. Det er jo en grunn til at mm er å anbefale foran mme, mm er tilpasset babymager mens mme som er laget på kumelk er hardere på magen. Noen reagerer mer enn andre, men alle reagerer litt. Hvis du får til å pumpe da? Du har rett på ammefri og fri til pumping opptil 2 timer med betalt når du begynner på jobb. Så kanskje ikke grunn til å begynne med mme selv om han må drikke av flaske 1-2 ganger om dagen.

Jeg ville heller pumpet og gitt mm på flaske. Det er jo en grunn til at mm er å anbefale foran mme, mm er tilpasset babymager mens mme som er laget på kumelk er hardere på magen. Noen reagerer mer enn andre, men alle reagerer litt. Hvis du får til å pumpe da? Du har rett på ammefri og fri til pumping opptil 2 timer med betalt når du begynner på jobb. Så kanskje ikke grunn til å begynne med mme selv om han må drikke av flaske 1-2 ganger om dagen.

Hvis han ikke tåler mme, så må jeg bare pupmpe så han har de stundene jeg er borte. Det går greit, jeg synes bare at det er litt pes. Men om jeg begynner allerede nå så rekker jeg jo å få litt i fryseren til den tiden. I begynnelsen er ikke det ofte, eller lenge så det er snakk om kansje en flaske før han legger seg på kvelden to-tre ganger i uka. Var hs sitt forslag at han kunne få mme de gangene.

Er klar over retten til ammefri, men jeg har ikke mulighet til det i jobben min. Da kan jeg likegodt la være å jobbe, og det går ikke økonomisk sett. Vi får bare prøve oss litt frem å se. I dag kom første tann frem også, lurer på om det kan ha noe å si på formen..

Hvis han ikke tåler mme, så må jeg bare pupmpe så han har de stundene jeg er borte. Det går greit, jeg synes bare at det er litt pes. Men om jeg begynner allerede nå så rekker jeg jo å få litt i fryseren til den tiden. I begynnelsen er ikke det ofte, eller lenge så det er snakk om kansje en flaske før han legger seg på kvelden to-tre ganger i uka. Var hs sitt forslag at han kunne få mme de gangene.

Er klar over retten til ammefri, men jeg har ikke mulighet til det i jobben min. Da kan jeg likegodt la være å jobbe, og det går ikke økonomisk sett. Vi får bare prøve oss litt frem å se. I dag kom første tann frem også, lurer på om det kan ha noe å si på formen..
Hva jobber du med?
Hvis du får noen minutter til pumping på jobben ca samme tid som han får flaske så holder du produksjonen oppe. Melken du pumpet på mandag kan han få på tirsdag og melken du pumper på jobb på tirsdag får han på onsdag osv. Da trenger du ikke opparbeide deg et lager :) På ammehjelpen står det om oppbevaring av melk.

Jobber i hjemmetjenesten, er full fart hele kvelden så har ikke tid til matpause engang hvis man skal bli ferdig til vakta er over. I tillegg er det et stykke unna hjemme, så rekker ikke hjem for amming. Pumping i bilen ser jeg på som uaktuelt; da får det heller bli når jeg kommer hjem :)

Back
Topp