Hvor lang tilvenning - barnehage?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Hvordan gjorde dere det? Han var fire dager forrige uke og det gikk så som så. Sliter med mat hjemme, og i bhagen får de kun i han drikke. Jeg har vært med en del der oppe i måltider og lek. På torsdagen prøvde vi en litt kort dag der han var der fem timer uten meg. Hadde vært litt utilpass, men syns det er kjekt å være ute å leke. Lurer på hvordan vi skal gjøre det denne uka. Syns det er litt for tidlig for bånn gass allerede :/

Hvor gammelt er barnet? Vi hadde 3 tilvenningsdager, hu var der 1 time alene allerede første dagen så her gikk tilvenning kjempe fint og hu stortrives i bhg! Etter tilvenningsdagene var hu der fra 8-15, samme tidspunkt ennå. Hu var 18mnd når hu startet :)

Hvor gammelt er barnet? Vi hadde 3 tilvenningsdager, hu var der 1 time alene allerede første dagen så her gikk tilvenning kjempe fint og hu stortrives i bhg! Etter tilvenningsdagene var hu der fra 8-15, samme tidspunkt ennå. Hu var 18mnd når hu startet :)

Han er 18 mnd faktisk :-) Lillesøster var 10 mnd, og det var hakket enklere. Hehe. Regner med det går seg til etter en stund da. Primærkontakten er veldig flink og forståelsesfull.

Lille begynte når han var 14 mnd. Da hadde vi tre dager tilvenning :) Men så var jeg så heldig at jeg hadde mye fri uken etterpå, så lille fikk ha korte dager. Det synes jeg var godt i starten.

Du må gjøre det du føler er riktig :) Noen barn trenger lenger tid på å slå seg til ro/ føle seg trygg. Håper det går seg til :)

Her var min 3 timer første dagen, 2 timer alene. 3,5 time alene andre dagen og dagen etter ble han syk og er det fortsatt :P Må vel begynne med ny innkjøringen når han blir frisk igjen sikkert. Han trives veldig i bhg. Smiler og krabber rundt og sjarmerer de ansatte. Han er minst på avd.

3 dager med storebror.

Lillebror sleit mer med å finne sin "plass" . Hadde korte innkjøringsdager i ca 3 uker. Tøffe uker for mammaen :( men nå koser han seg masse, trengte bare litt tid. Jeg gikk heldigvis hjemme. Så trengte ikke å tenke på jobb!

3 dager med storebror.

Lillebror sleit mer med å finne sin "plass" . Hadde korte innkjøringsdager i ca 3 uker. Tøffe uker for mammaen :( men nå koser han seg masse, trengte bare litt tid. Jeg gikk heldigvis hjemme. Så trengte ikke å tenke på jobb!

Ja, jeg ser for meg at det tar litt tid her også. Har som nevnt litt småproblemer med å få i ham
mat hjemme, og dette er vanskelig i barnehagen. Han er veldig utilpass under måltidene. Vil verken sitte i stol eller smake på mat :/

Men jeg har heldigvis tid jeg også. Skriver master, så kan styre mine egne dager. Satser på korte dager i begynnelsen. På fredag var jeg med under frokosten for å prøve å få han til å få en god opplevelse under måltid. Vet liksom ikke om det er best å hjelpe til litt i starten, eller om det er enklest å gå slik at de ansatte får bli kjent med han og prøvd ut hva som passer dem :p

Ja, jeg ser for meg at det tar litt tid her også. Har som nevnt litt småproblemer med å få i ham
mat hjemme, og dette er vanskelig i barnehagen. Han er veldig utilpass under måltidene. Vil verken sitte i stol eller smake på mat :/

Men jeg har heldigvis tid jeg også. Skriver master, så kan styre mine egne dager. Satser på korte dager i begynnelsen. På fredag var jeg med under frokosten for å prøve å få han til å få en god opplevelse under måltid. Vet liksom ikke om det er best å hjelpe til litt i starten, eller om det er enklest å gå slik at de ansatte får bli kjent med han og prøvd ut hva som passer dem :p
Kjenn litt på det, og ta evt opp ned primærkontakten/avdleder?
Lykke til i morgen :)

Der jeg jobber er det vanlig med 3dager. Noen barn trenger lengre tid og da har vi god dialog med foreldrene :)

Back
Topp