Pynt til dåp

snupp

Flørter med forumet
Hei dere.

Vi skal ha dåp til helgen og jeg tar i mot tips og forslag til pynt av bord med åpne armer. Vi ønsker å ha det så enkelt som mulig men allikevel koselig og fint...
Hvordan gjorde / skal dere gjøre pynten av bord?

1415565490176.jpg

Har ikke bedre bilde på mobilen het nå. Men jeg gjorde det veldig enkelt. Hvit duk og blå løper. Hadde runde glassplater med perlet rundt, med 2 kubbelys. Sløyfe på de hvite. 3 slike med små telysholdere i gruppe på 3 i mellom disse. Alt kjøpt på nille. Avklippet eføy med perle bånd surret i, og hvite blomster liggende oppå. Serviettene la jeg bare oppå tallerkenene. Bordkortene var hjerter med en liten blå fot på,og slike bånd som oppheng. Hang disse på glassene, men hvite klesklyper. Pyntet gavebord og koldtbordet på samme måte. :-)

Mamma til 2 herlige ♡

Vis vedlegget 87773

Har ikke bedre bilde på mobilen het nå. Men jeg gjorde det veldig enkelt. Hvit duk og blå løper. Hadde runde glassplater med perlet rundt, med 2 kubbelys. Sløyfe på de hvite. 3 slike med små telysholdere i gruppe på 3 i mellom disse. Alt kjøpt på nille. Avklippet eføy med perle bånd surret i, og hvite blomster liggende oppå. Serviettene la jeg bare oppå tallerkenene. Bordkortene var hjerter med en liten blå fot på,og slike bånd som oppheng. Hang disse på glassene, men hvite klesklyper. Pyntet gavebord og koldtbordet på samme måte. :)

Mamma til 2 herlige ♡
Det var kjempefint. :)

Vis vedlegget 87773

Har ikke bedre bilde på mobilen het nå. Men jeg gjorde det veldig enkelt. Hvit duk og blå løper. Hadde runde glassplater med perlet rundt, med 2 kubbelys. Sløyfe på de hvite. 3 slike med små telysholdere i gruppe på 3 i mellom disse. Alt kjøpt på nille. Avklippet eføy med perle bånd surret i, og hvite blomster liggende oppå. Serviettene la jeg bare oppå tallerkenene. Bordkortene var hjerter med en liten blå fot på,og slike bånd som oppheng. Hang disse på glassene, men hvite klesklyper. Pyntet gavebord og koldtbordet på samme måte. :-)

Mamma til 2 herlige ♡

Så fint du gjorde det! Klippet du ut hjertene til bordkort selv? Eller kjøpt ferdig? Mine blir så stygge, så skulle gjerne kjøpt ferdige ;)

Her er vårt bord.
02.jpg

Jeg er av den ikke-blå typen, og valgte hvit, brunt, gult. Rustikt og nedpå, matchet invitasjonene. De var i brunt papir m avis foran, gammeldags trykk og bilde av knert m six pence. Kjøpte potteplanter i miniformat: 12 stykk gulblomst,pyntet m trefigurer, trekister foran barna m non stop i, klistret frimerker av tre på hvite lys og midt på bordene, skrev navnet hans m bokstavkjeks, laget gavebord m bokstavene hans i tre, bilder av meg som gravid og ulike trefigurer, laget et fotoalbum av livet hans fra og med første positive test-ultralyder-fødsel. Døpte han 6 uker gml så var ikke mange bildene. Ja, det var vel pynten. Valgte servietter i hvitt og gull. Passet trefigurer og de gule blomstene. Store hvite lys sto på speilfliser. Var så fint så :-)
Glemte å si noe om bordkortene: brune, pyntet med stempel m svart blekk: bebihånd . :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Vis vedlegget 87773

Har ikke bedre bilde på mobilen het nå. Men jeg gjorde det veldig enkelt. Hvit duk og blå løper. Hadde runde glassplater med perlet rundt, med 2 kubbelys. Sløyfe på de hvite. 3 slike med små telysholdere i gruppe på 3 i mellom disse. Alt kjøpt på nille. Avklippet eføy med perle bånd surret i, og hvite blomster liggende oppå. Serviettene la jeg bare oppå tallerkenene. Bordkortene var hjerter med en liten blå fot på,og slike bånd som oppheng. Hang disse på glassene, men hvite klesklyper. Pyntet gavebord og koldtbordet på samme måte. :)

Mamma til 2 herlige ♡
Det var kjempe fint!

Jeg er av den ikke-blå typen, og valgte hvit, brunt, gult. Rustikt og nedpå, matchet invitasjonene. De var i brunt papir m avis foran, gammeldags trykk og bilde av knert m six pence. Kjøpte potteplanter i miniformat: 12 stykk gulblomst,pyntet m trefigurer, trekister foran barna m non stop i, klistret frimerker av tre på hvite lys og midt på bordene, skrev navnet hans m bokstavkjeks, laget gavebord m bokstavene hans i tre, bilder av meg som gravid og ulike trefigurer, laget et fotoalbum av livet hans fra og med første positive test-ultralyder-fødsel. Døpte han 6 uker gml så var ikke mange bildene. Ja, det var vel pynten. Valgte servietter i hvitt og gull. Passet trefigurer og de gule blomstene. Store hvite lys sto på speilfliser. Var så fint så :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Høres stilig ut :)

Litt dårlig bilde... Pyntet med lyseblå løper m/glitter, fra Nille, og små sølvkuler strødd utover løperne, sammen med smokker i klar plast (lånt, vet ikke hvor de er kjøpt). Lyseblå metallic kubbelys (fra Europris) i gamle Norgesglass. Servietter med dåpstema.
ImageUploadedByBV Forum1415571116.619341.jpg

ImageUploadedByBV Forum1415574538.026748.jpg
Nærbilde av lys, og litt sølvkuler

Vi skal feire hjemme, så det vil virke litt trangere og mørkere her!

Åh, så kjempe koselig :)
Bestilte du dem på nett?
Ebay. Husker ikke hvor lang tid det tok, jeg bestilte mye av pynten flere måneder før navnefesten.

Back
Topp