hjelp ang jobbintervju

Lill1985

Forelsket i forumet
jeg skal i jobb intervju neste uke eller uke 47 jeg vil da være ca 13 14 uker på vei. jobben starter ikke før på ny året. skal jeg fortelle om graviditeten eller vente. Noen gode råd ønskes

Jeg hadde nok valgt å ikke si noe;) de har jo ingenting med det og hvis du sier noe så kan det desverre føre til at de ikke ansetter deg. Selv om de ikke har lov til å la være pga du er gravid, så skjer det stadig:o

Ikke fortell. Du er ikke pliktig til å si noe før 3 mnd før perm :) det ender bare med at du mest sannsynlig ikke får en jobb du i utgpkt kanskje ville ha fått. De har heller ikke lov til å spørre deg :)
Alle arbgivere som ansetter kvinner i fruktbar alder må regne med og forvente at graviditet vil komme inn i bildet før eller siden. Men få arb.givere ansetter gravide. Mange eksempler her inne på forumet dessverre...

Jeg hadde nok valgt å ikke si noe;) de har jo ingenting med det og hvis du sier noe så kan det desverre føre til at de ikke ansetter deg. Selv om de ikke har lov til å la være pga du er gravid, så skjer det stadig:eek:
Det er det jeg vet ratt skjer å jeg trenger denne jobben. samtidig begynner jeg alt å få mage.

Jeg var på jobbintervju dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid. Valgte å ikke si noe og fikk jobben. Begynte i jobben når jeg var ca 10 uker på vei. Sa ifra på jobben i uke 14 ca... Var shiiitnervøs, men sjefen og kollegaer tok det heldigvis pent! :) Tror desverre ikke jeg hadde fått jobben om jeg hadde vært ærlig om graviditeten fra starten. Lykke til! :) Jeg ville ikke sagt noen ting! :D

Jeg hadde nok valgt å ikke si noe;) de har jo ingenting med det og hvis du sier noe så kan det desverre føre til at de ikke ansetter deg. Selv om de ikke har lov til å la være pga du er gravid, så skjer det stadig:o
Enig.
Hadde også dratt en hvit løgn om at jeg fant det ut sent, en stund etter kontraktakriving

Jeg hadde ikke sagt noe så tidlig, heller tenkt litt på hvordan jeg hadde kledd meg;)

De har ikke krav på å vite det. Men tenker at du må gjøre det du selv føler er rett. Personlig ville jeg nok ikke ha sakt noe ;)

Back
Topp