Ved innsett av egg

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
bruker man ikke ultralyd da? Har hatt innsett i dag og ble så overrasket over at det ikke ble brukt ultralyd, hadde jo trodd at vi fikk se at egget/embryoet faktisk var inne i livmoren..
Fikk så dårlig følelse og tenker nå bare negativt, uff, for en slitsom prosess :(

Nei, det er ikke vanlig på Riksen eller Ullevål i hvertfall. Dessuten må du jo bruke mikroskop for å se egget i det hele tatt så de hadde ikke sett det uansett. Lykke til!!

Nei, det er ikke vanlig på Riksen eller Ullevål i hvertfall. Dessuten må du jo bruke mikroskop for å se egget i det hele tatt så de hadde ikke sett det uansett. Lykke til!!

Jeg leste litt før innsettet og så at noen har sett egget som en "prikk" inne i livmoren. Jeg er på Riksen, da vet jeg jo at det er vanlig uten ul, men skjønner ikke hvordan de vet at de har plasssert egget på rett sted :p Det var overlegen på IVF avdelingen som hadde innsettet, så jeg burde vel nesten stole på at han vet hva han driver med, hehe :)

Porsgrunn bruker ultralyd hvertfall. Stemmer at man ser en prikk i livmoren, jeg har bilde av den prikken som nå er min 6 dager gamle datter

De brukte ikke ul ved innsetting hos meg heller.. Jeg fikk bare se egget på en skjerm før de hentet det ut fra laboratoriet:)

Takk for svar jenter :) Skjønner at sykehusene praktiserer litt forskjellig!

Nå får jeg bare la kroppen gjøre jobben og håpe på det beste, fikk beskjed om at egget var premium kvalitet så får bare krysse fingrene :)

Porsgrunn bruker ultralyd hvertfall. Stemmer at man ser en prikk i livmoren, jeg har bilde av den prikken som nå er min 6 dager gamle datter
Åh jeg tilhører også Porsgrunn og ser det alltid på ultralyd... Har aldri tenkt på bilde før, men det skal jeg jammen huske på ferskforsøket vårt første uka i desember :) så gøy og ha da!! :)

Åh jeg tilhører også Porsgrunn og ser det alltid på ultralyd... Har aldri tenkt på bilde før, men det skal jeg jammen huske på ferskforsøket vårt første uka i desember :) så gøy og ha da!! :)
Vi tok også bilde av det befrukta egget ved innsett... Sprøtt å tenke på at det nå er blitt ei nydelig lita jente :)

Det stemmer ikke, på Ullevål bruker de UL ved innsetting. Man ser da et hvitt felt på skjermen når egget blir tilbakeført, og får med seg et UL-bilde av dette. :)

Ok, da er det tydeligvis forskjellig praksis fra lege til lege. Har hatt 1 innsett på ullevål og 3 på Riksen uten at ultralyd har vært nevnt.

På første forsøket på riksen brukte hun ultralyd for å sette egget på plass. På andre forsøk hadde jeg en annen lege som ikke brukte ultralyd. Så tror kanskje det er litt opp til legen selv å bestemme.

Hos meg brukte de utvendig ul mens de førte egget inn. Dette var på fertilitetssenteret.

Utvendig ul på st olavs også, og fekk sjå egget på skjerm før innsett.

Sent from my iPhone using Tapatalk

På IVF klinikken tok de innvendig UL etter innsett og da så vi to hvite prikker inni der.

Eg fikk med meg bilde av egget og såg tydelig på UL at egge var på plass der da skulle!:) detta var i haugesund på fertilitetsklinikken

Profilbilde mitt er mine 2 små i magen nå
ImageUploadedByBV Forum1418370661.879547.jpg

De brukte ikke ul ved innsetting hos meg heller.. Jeg fikk bare se egget på en skjerm før de hentet det ut fra laboratoriet:)
Brukte ikke de ul på deg?? Til meg har de brukt ul ved alle innsettene for å se at egget var på plass inni livmoren (som en annen skrev her så sees egget som en liten prikk ja) var det ikke litt merkelig siden vi går til samme ivf klinikk..

Brukte ikke de ul på deg?? Til meg har de brukt ul ved alle innsettene for å se at egget var på plass inni livmoren (som en annen skrev her så sees egget som en liten prikk ja) var det ikke litt merkelig siden vi går til samme ivf klinikk..
Jo, selvfølgelig brukte de ultralyd, vet ikke hva jeg tenkte når jeg skrev det svaret.. Men jeg så jo ikke noe selv, så kanskje jeg bare glemte hele greia:p

Gjorde ikke det på meg sist

Back
Topp