Flere deprimerte?

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Føler meg så egoistisk som skriver dette, med tanke på alle som sliter med å få barn! Her sitter jeg høygravid og misforstå meg rett, jeg er overlykkelig for at lille jenta vår kommer i desember og gleder meg masse, men alt føles så tungt! Er så trist og lei meg hele tiden. Gråter av ingenting.. Flere som har det sånn?

Er så sliten og lei av å stå opp mange ganger hver natt, kaste opp og den forbanna bekkenløsninga. Lyst å bare bli ferdig med hele graviditeten og 5,5 uke til termin føles som en eeeevighet.

I tillegg så reiser samboeren min bort i 2,5 uke til uka!! Kjenner det gjør meg så stressa.

Overreagerer jeg bare eller er det her helt normalt?! :(

Tror det er helt normalt kjære deg.... Det ER tøft for enkelte å gå gravid og det er vondt! Har ikke oppkast, men kjenner meg litt igjen i det andre... Men tenk for en premie vi får i desember ❤ det er heller ingen dans på roser, men da forsvinner iallefall de fysiske vondtene forhåpentligvis:) vi får bare holde ut den siste tida. Er du heldig, kommer babyen litt før i tillegg :)

Har ikke så mye å komme med her, men sender deg en god klem <3

Det er ikke unormalt at en har mye tanker og følelser når en er gravid. Jeg følte meg seg veldig nedfor til tider og følte meg faktisk veldig alene selv om jeg ikke var det fysisk så følte jeg meg alene psykisk.. Snakk med samboeren din og fortell hvordan du har det. Eller snakk med en god venninne. Kanskje har du noen som du kan være hos når han er borte? Eller noen som kan være hos deg? Sender deg en god klem:)❤️

Tusen takk, skjønne jenter :-) føler meg skikkelig fjollete som skriver det her, men er så kjekt å snakke med noen som har vært i samme situasjon <3

Ja følte meg helt forferdelig de siste ukene. Ville ikke legge meg for tanken på å våkne og fortsatt være gravid var helt drepen. Vondt, lite søvn, deprimert. Føltes uendelig lenge igjen. Mager trøst, men det er et lyspunkt i tunnelen, hold ut :-) prøv å møte masse folk er mitt beste tips

Ja følte meg helt forferdelig de siste ukene. Ville ikke legge meg for tanken på å våkne og fortsatt være gravid var helt drepen. Vondt, lite søvn, deprimert. Føltes uendelig lenge igjen. Mager trøst, men det er et lyspunkt i tunnelen, hold ut :-) prøv å møte masse folk er mitt beste tips

Huff ja, helt enig :) ser jo ingen ende på det! Var det fortsatt sånn for deg etter du fødte eller gikk det over? Er så redd for å ikke bli så lykkelig som man liksom ser for seg i starten :-) hører mange sliter med det etter fødsel, det må være trasig!

Huff ja, helt enig :) ser jo ingen ende på det! Var det fortsatt sånn for deg etter du fødte eller gikk det over? Er så redd for å ikke bli så lykkelig som man liksom ser for seg i starten :) hører mange sliter med det etter fødsel, det må være trasig!

Var veldig redd for å få fødselsdepresjon eller at jeg ikke skulle bli glad i gutten, men alt skled liksom tilbake til normalen etter fødselen :-) var jo selvfølgelig hormonell og sliten, men lykkelig. Hormonene dreide seg da om helt andre ting, som innpåslitne bestemødre :-P

Tusen takk, skjønne jenter :) føler meg skikkelig fjollete som skriver det her, men er så kjekt å snakke med noen som har vært i samme situasjon <3

Kjære deg, du er IKKE fjollete!
Det er tungt å være gravid, særlig når man har endel plager i tillegg. Det er lov å klage, det er lov å ikke føle seg bra.
Har du noen å prate med? Ett familiemedlem? Ei venninne? Det er også lurt for deg å ta opp dette med lege/jordmor på neste kontroll.
Prøv å slappe av, kos deg, prøv å finne små gleder i hverdagen. (<-- og det høres iallefall fjollete ut, men det er sant, det hjelper :) )

Ukene går fort bare ta en dag om gangen og ikke se for mye frem over, det gjør jeg. Vett det er kibt med partner er borte men går det også... Sitter i samme situasjon selv

Føler meg så egoistisk som skriver dette, med tanke på alle som sliter med å få barn! Her sitter jeg høygravid og misforstå meg rett, jeg er overlykkelig for at lille jenta vår kommer i desember og gleder meg masse, men alt føles så tungt! Er så trist og lei meg hele tiden. Gråter av ingenting.. Flere som har det sånn?

Er så sliten og lei av å stå opp mange ganger hver natt, kaste opp og den forbanna bekkenløsninga. Lyst å bare bli ferdig med hele graviditeten og 5,5 uke til termin føles som en eeeevighet.

I tillegg så reiser samboeren min bort i 2,5 uke til uka!! Kjenner det gjør meg så stressa.

Overreagerer jeg bare eller er det her helt normalt?! :(
Du er nok ikkje aleine om å ha det sån no. Eg er snart halveis i svangerskapet, men kjenner alt no at eg glede meg til å bli ferdig med dette. Har du nokon andre som kan vær der for deg når mannen reiser vekk? Eg trur eg ville hatt stort behov for støtte den tida :)

Var veldig redd for å få fødselsdepresjon eller at jeg ikke skulle bli glad i gutten, men alt skled liksom tilbake til normalen etter fødselen :-) var jo selvfølgelig hormonell og sliten, men lykkelig. Hormonene dreide seg da om helt andre ting, som innpåslitne bestemødre :-P

Så godt å høre ❤️ ja, bestemødre kan vel kanskje ha en tendens til å blande seg? Hehe, mye som forandrer seg etter fødsel forstår jeg!! :p

Ukene går fort bare ta en dag om gangen og ikke se for mye frem over, det gjør jeg. Vett det er kibt med partner er borte men går det også... Sitter i samme situasjon selv

Ja, det er helt sant :-) syns ikke ukene går fort i det hele tatt :p
Håper det går bedre etterhvert for deg også ❤️

Kjære deg, du er IKKE fjollete!
Det er tungt å være gravid, særlig når man har endel plager i tillegg. Det er lov å klage, det er lov å ikke føle seg bra.
Har du noen å prate med? Ett familiemedlem? Ei venninne? Det er også lurt for deg å ta opp dette med lege/jordmor på neste kontroll.
Prøv å slappe av, kos deg, prøv å finne små gleder i hverdagen. (<-- og det høres iallefall fjollete ut, men det er sant, det hjelper :) )

Tusen takk ❤️ ja, har heldigvis mange rundt meg :) er bare så mye enklere å snakke med dere jenter her inne :)

Så godt å høre ❤️ ja, bestemødre kan vel kanskje ha en tendens til å blande seg? Hehe, mye som forandrer seg etter fødsel forstår jeg!! :p

Hehe absolutt flinke til det :-P

Tror nok det er helt normalt å kjenne på disse følelsene. Det er tungt å gå gravid, spesielt når man kaster opp endel ig har bekkenløsning i tillegg. Og hormonene går jo opp og ned som i en berg og dal bane :P Men du får prøve å trøste deg med at det ikke er lenge igjen nå. Håper du får muligheten til å nyte den siste delen av svangerskapet ditt og så sender jeg deg en god klem :)

Back
Topp