Trenger meninger om forlover

89modellen

Betatt av forumet
Vi var en tur ute igår for å feire forloveden min sin bursdag. Min forlover kunne ikke komme pga penger og sa nei slik hun gjør alltid når vi skal gjøre noe uten barna. Jeg vet hun ofte er ute å tar noen øl med andre venner så derfor er det ganske sårende. Vi har fått en felles forståelse for at det er lettere å møte venner uten barn spontant og at det er det slik det er (var bra å ha den oppklarende samtalen ).

Tilbake til bursdags middagen : forloveren til min fremtidige mann spør min fremtidige mann om hvem som skal være min forlover. Han viser han bilde og forloveden til min fremtidige mann sier : "Ååh det er jo henne .... .... kjørte hjem fredag !" (Altså dagen før og kort tid etter vår oppklarende samtale hvor hun sa hun ikke kunne ut med oss pga penger)....

Min fremtidige mann fortalte meg dette idag tidlig fordi han ikke ville ødelegge kvelden igår , og han har nå latt som jeg ikke vet det overfor forloveren min og skrevet henne en sms som spør om dette er tilfelle og at jeg gledet meg til å ut med henne for første gang uten barn og at jeg hadde blitt skuffet om jeg er tilfelle...

Vi venter på svar , føler det er best han tar den saken for han tar det ordentlig som en mann og uten at det blir så mye diskusjon som vi jenter ofte kan skape.

Føler om det er tilfelle en skuffelse , kan hende noe er skjedd og hun bare måtte ha seg en tur ut , men .... :/
Hun burde visst om dette da hun skrev smser med meg fredags kvelden...
Føler dette ikke er en forlover-oppfrøsel verdig...?

Vi var en tur ute igår for å feire forloveden min sin bursdag. Min forlover kunne ikke komme pga penger og sa nei slik hun gjør alltid når vi skal gjøre noe uten barna. Jeg vet hun ofte er ute å tar noen øl med andre venner så derfor er det ganske sårende. Vi har fått en felles forståelse for at det er lettere å møte venner uten barn spontant og at det er det slik det er (var bra å ha den oppklarende samtalen ).

Tilbake til bursdags middagen : forloveren til min fremtidige mann spør min fremtidige mann om hvem som skal være min forlover. Han viser han bilde og forloveden til min fremtidige mann sier : "Ååh det er jo henne .... .... kjørte hjem fredag !" (Altså dagen før og kort tid etter vår oppklarende samtale hvor hun sa hun ikke kunne ut med oss pga penger)....

Min fremtidige mann fortalte meg dette idag tidlig fordi han ikke ville ødelegge kvelden igår , og han har nå latt som jeg ikke vet det overfor forloveren min og skrevet henne en sms som spør om dette er tilfelle og at jeg gledet meg til å ut med henne for første gang uten barn og at jeg hadde blitt skuffet om jeg er tilfelle...

Vi venter på svar , føler det er best han tar den saken for han tar det ordentlig som en mann og uten at det blir så mye diskusjon som vi jenter ofte kan skape.

Føler om det er tilfelle en skuffelse , kan hende noe er skjedd og hun bare måtte ha seg en tur ut , men .... :/
Hun burde visst om dette da hun skrev smser med meg fredags kvelden...
Føler dette ikke er en forlover-oppfrøsel verdig...?
Er dette en nær venninne du har hatt lenge!? Jeg hadde begynt å sett meg om etter en annen forlover;)

Jaja, bare synes det var ganske uærlig. At hun kunne gå ut på byen dagen før og også samme kveld hun avslo litt arrangement.

Selv om hun er forlover så må hun vel ikke være med å feire bursdagen til din forlovede.
Hvorfor er hun forloveren din?

Er jo min nærmeste venninne som jeg har mest kontakt med nå og aldri vært lignende saker før. Bare at hun aldri kan og det tenker jeg er greit med tanke på at de andre ikke har barn osv, men så er det jo det som skjedde nå ved at hun går ut på byen samme kveld hun avslår vårt arrangement.

Jeg ville tatt en prat med henne om det. Fortell henne at du ble skuffet over at hun ikke kom å feiret sammen med dere, men at hun kunne reise ut på byen sammen med andre. Det beste er å ta det med den personen det gjelder :)

Kjørte hjem? Vil det si at hun kjørte de andre hjem? Var hun ute for å drikke øl eller å kjøre litt å tjene noen kroner?

Slik jeg forstår hovedinnlegget var hun ute dagen før dere feiret din kommende mann, og ikke på dagen, men lenger ned sier du noe annet. Vet ikke om jeg missforstår noe.

Hvis hun var ute dagen før synes jeg ikke det er dårlig gjort. Det kan jo være planlagt lenger enn bursdagsfeiringen, og det at hun ikke hadde råd til og være med dere kan jo være fordi hun hadde andre planer. Hvis det var samme dagen er det dårlig gjort synes jeg, men du burde snakke med henne før du dømmer henne. Kanskje hun var ute men ikke brukte penger? Kanksje noen andre spanderte? Kanskje hun hadde råd til og gå ut en liten tur, men ikke til og gå ut og spise etc?

Det kan være mange grunner, og hvis det er din beste venninne burde du snakke med henne før hun dømmes! Og la din forlovede sende meldinger og spørre henne ut, og late som du ikke vet noe, det synes jeg bare er fryktelig barnslig. Kvinn deg opp og ta en skikkelig samtale med venninnen din du! Ikke med mellommann eller over sms, det fører ofte bare til enda flere missforståelser!

Jeg hadde ikke mindre enn tre forlovere til mitt bryllup. Alle tre er gode venninner, (foruten forlover C, som jeg har mistet kontakten med).

Mens alt sto på, begynte den ene forloveren (la oss si forlover B), å trekke seg unna. Hun ble svært innesluttet, og da hun ikke viste noen interesse for planlegging av selve bryllupet, så sa jeg ifra at jeg heller bare ville hun skulle være der, slik at hun slapp den ekstra jobben det var å være forlover. Hun tok det pent, og så faktisk ut til å være lettet. Kvelden før bryllupet, og i selve bryllupet, viste hun seg derimot å være en uvurderlig brikke, og uten henne, ville ikke bryllupet blitt så bra som det faktisk ble. Jeg er i dag skilt, men om jeg gifter meg igjen, så kommer jeg uten tvil til å be henne om å være forlover igjen. Om hun ikke er komfortabel med planleggingen, så har hun vist seg verdig å være en person som er god å ha,når det står på som verst.

Så jeg ville snakket med venninnen din. Kanskje det er noe mer som plager henne. Kanskje hun ikke passer til å være forloveren din? Jeg syns det er klokt av deg å la alt gå gjennom din kommende mann for å slippe alt dramaet, men en annen fin måte å slippe dramaet på, er å skrive et brev. Da får du frem alle tanker, og alle følelser, samt at du kan lese gjennom det flere ganger, slik at du er sikker på at du ikke sier noe du kommer til å angre på =)

Litt vanskelig å få sammenheng i heile innlegget synes jeg da og få ordentlig forståelse for problemet ditt....

Men er det ei som skal være forloveren din må du kunne snakke direkte med ho og ikke gå via alle andre veier.....

Litt vanskelig å få sammenheng i heile innlegget synes jeg da og få ordentlig forståelse for problemet ditt....

Men er det ei som skal være forloveren din må du kunne snakke direkte med ho og ikke gå via alle andre veier.....

Enig.. Ville snakket direkte til henne :)

Jeg forstår du er skuffet, men helt ærlig kan vi ikke kreve av et vennskap.. En kan ikke bestemme for henne hva hun skal prioritere og bruke penger på.

Jeg syns det var å dra strikken litt langt av mannen din å sende den sms-en...

Om det hadde vært en happening som gjaldt bryllupet burde hun vært der, men jeg hadde ikke synes at det var et must at de måtte være med å feire mannen.

Syns også det var litt spesielt av mannen å sende melding. Jeg ville nok reagert om mannen min hadde gjort det.

Men kommer jo litt an på om dette bare var et engangstilfelle eller et mønster du har sett gjennom tid. Du må jo selv kjenne på om hun er den rette til å være forlover :-)

Ring veinna di selv, og hun kan vel være forloveren din selv om hun ikke er din manns største fan? Men tør du ikke å snakke ut med henne tror jeg det er feil forlover;)

Forstår at du er skuffet og lei deg.. Men kan jo være det er en underliggende årsak bak det.
Hvis hun er din beste venninne så ville jeg spurt henne selv om det var tilfelle at hun var ute dagen før. Si til henne at hun kan være ærlig med deg og bør fortelle hva som egentlig er årsaken til at hun ikke ble med..

Hun kan jo hatt den avtalen med noen andre lenge før hun ble bedt på middag med dere. Mener du hun heller skulle prioritert din mann sin bursdag?

Back
Topp