Hva kan februarbabyene?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
Nei trene på å krabbestilling, går jo ikke.. Når han allerede er i den posisjonen så er det ikke lenge til tenker jeg.. Han holdt på slik i begynnelsen min og, også kanskje kom seg noe bakover.. Så utviklet det seg bare mer og mer.. Er nok ikke langt unna., er jo ikke alle barn som krabber heller (er jo tidlig ennå).
Jeg hadde tolket det som om hun mente at du gir han mulighet til å trene ved å være på gulvet..

Det jeg er spent på er hvordan han greier å reise seg uten å sitte? :)
Han drar seg jo opp etter ting, kommer seg opp i knestående og deretter reiser seg :) og han er masse på gulvet, er jo ikke slik at han står hele dagen :p han blir jo sliten i beina etter ei stund.

Nei trene på å krabbestilling, går jo ikke.. Når han allerede er i den posisjonen så er det ikke lenge til tenker jeg.. Han holdt på slik i begynnelsen min og, også kanskje kom seg noe bakover.. Så utviklet det seg bare mer og mer.. Er nok ikke langt unna., er jo ikke alle barn som krabber heller (er jo tidlig ennå).
Jeg hadde tolket det som om hun mente at du gir han mulighet til å trene ved å være på gulvet..

Det jeg er spent på er hvordan han greier å reise seg uten å sitte? :)
Min sitter aldri. Kan det, men nekter, setter seg ikke opp selv heller. Men han står masse på kne da. Han reiser seg på beina fra krabbestilling/knestående. Jeg har også hørt at krabbing stort sett kommer før sitting og at de delene henger sammen. Men igjen, storebror satt lenge før han krabbet så ta det med en klype salt ja:)

Min kan da altså krabbe, sitte på kne og reise seg opp på beina. Nå behersker han å sette seg ned igjen ganske greit også.

Han drar seg jo opp etter ting, kommer seg opp i knestående og deretter reiser seg :) og han er masse på gulvet, er jo ikke slik at han står hele dagen :p han blir jo sliten i beina etter ei stund.
Da har min misforstått det opplegget, her sitter vi med rumpa godt planta, og beina forann og prøver å dra seg opp etter sprinklene.. Sliter og lager de lydene.. Ikke antydninger til å greie det her:-P
Men lillegutt åler seg bortover han?

Da har min misforstått det opplegget, her sitter vi med rumpa godt planta, og beina forann og prøver å dra seg opp etter sprinklene.. Sliter og lager de lydene.. Ikke antydninger til å greie det her:-P
Men lillegutt åler seg bortover han?
Åle har han gjort siden uken før han ble 6 mnd ;) så han åler seg bort til det som kan reises seg opp etter, kommer seg opp i en form for krabbestilling for å nå opp, drar seg opp i knestående og deretter opp og står :) ser når han åler seg at han innimellom prøver å få opp rompa.. Kanskje jeg må prøve slike strømpebukser med antiskli på knærne.

Haha, skulle tatt seg ut :p

Hehe ja. Min gidder ikke å prøve å krabbe eller sitte en gang. Ho kommer seg raskt nok frem ved å krype :p sitter ganske stødig hvis jeg setter henne opp da, men velter til siden hvis ho blir litt ivrig :p føler at vi står på stedet hvil her..

Hehe ja. Min gidder ikke å prøve å krabbe eller sitte en gang. Ho kommer seg raskt nok frem ved å krype :p sitter ganske stødig hvis jeg setter henne opp da, men velter til siden hvis ho blir litt ivrig :p føler at vi står på stedet hvil her..
Min velter med en gang ;)

Her har det skjedd mye de siste 14 dagene.. Ruller nå fra mage til rygg (rygg til mage koden ble knekt for noen mnd siden) men nå ble koden også knekt andre veien:)

Hun åler seg fremover i en veldig fart:) de siste månedene har hun bare skyvet seg bakover, men nå går det fremover:) og hun klarer nå å sette seg opp selv når hun ligger på gulvet :) stolt mamma :)

Han krabbar som berre f, setter deg på rompa, klatrar opp etter ting og elskar å gå (med hjelp), klare endeleg å setta seg ned igjen uten hjelp (takk G for det!!! :P ) Kan nesten vinka og gi hive five :P

Hvordan øver dere på det? Her kegger han seg bare ned på magen igjen om jeg setter han i krabbestilling, men han løfter jo kroppen når han krabber over beina våre feks når vi sitter på gulvet.
Må ha henne på ei matte så det ikke er glatt underlag. Så setter jeg henne ned i krabbestilling. Noen ganger er hun stiv som en pinne - tar tak i hoftene og løfter rompa litt opp og ned og rister litt til å knekker i hofteleddet. Eller setter henne på kne med rompa på Helene og deretter henda i bakken. Musikk er viktig for da gynger hun fram og tilbake. Gynger gjerne litt på henne. Det er gøy å stå sånn å jukke men hun stiller seg veldig sjelden sånn selv. Men mi kryper/åler jo ikke - så forskjell der.

Legg masse ting han må krabbe over? :p så lenge han kommer seg rundt så kommer han antageligvis til å skjønne å krabbe snart og bruke det før han reiser seg og går. Har han god koordinasjon og bruker begge sider likt når han åler og kryper? For hvis han gjør det så er det sånn sett ikke noe forskjell å krabbe.

Last edited:
Må ha henne på ei matte så det ikke er glatt underlag. Så setter jeg henne ned i krabbestilling. Noen ganger er hun stiv som en pinne - tar tak i hoftene og løfter rompa litt opp og ned og rister litt til å knekker i hofteleddet. Musikk er viktig for da gynger hun fram og tilbake. Gynger gjerne litt på henne. Det er gøy å stå sånn å jukke men hun stiller seg veldig sjelden sånn selv.

Legg masse ting han må krabbe over? :p
Hadde han naken litt på badet i morgest, og da krabbet han litt :) så tror han egentlig kan det. Er vel kanskje litt glatt på gulvet og derfor han åler seg.

Hadde han naken litt på badet i morgest, og da krabbet han litt :) så tror han egentlig kan det. Er vel kanskje litt glatt på gulvet og derfor han åler seg.
Aha!

Skrev plutselig litt mer over her :p

Her har hun fått til ting på bade før hun har gjort det på stua. Jeg elsker å ligge på varme fliser, så da får hun leke seg naken på badegulvet. Har øvd masse på nye triks der ja:)

Back
Topp