Barnevogn til ferie

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Ser ut som vi skal på ferie i desember. Ønsker ikke å ta med Emmaljunga vognen, siden den er så stor og fare for å bli ødelagt på reisen. Noen som vet om en vogn som er liten og billig? Hun er en måned i dag. Hvordan tror dere det blir uten vogn? Bare bæreselen.
Takk for innspill:)

Hvor skal dere på ferie? Og hvor lenge? :)

Har selv ei på 4.5mnd, og eg hadde nok ikkje dratt noe sted uten vogn. Vesla liker bæreselen, men hadde ikkje basert meg kun på den selv. Det skal finnes triller med full liggestilling, så kanskje dette er et alternativ for dere? Vet ikkje hvor praktisk de er med så små babyer, men det kan man jo undersøke. Kanskje det er mulig å ha en softbag oppi trillen :) Om du skal ut og reise med vogn så anbefaler eg å leie (evt. kjøpe) Stokke Prampack til å oppbevare vognen i under flyreise. Genialt! :)

Hvis du har vogna i prampack får du igjen på forsikringen hvis den skulle bli ødelagt:)

Jeg ville aldri dratt uten vogn. Mini sover i vogna på dagen, og det blir slitsomt å ha på seg bæresele hele tiden. Vi har babyzen yoyo, den blir så liten sammenlagt at den går som håndbagasje:) vi har kun sittedel, men den fins med liggedel også. Den er ganske dyr da...men fantastisk på reise!

Hvor skal dere på ferie? Og hvor lenge? :)

Har selv ei på 4.5mnd, og eg hadde nok ikkje dratt noe sted uten vogn. Vesla liker bæreselen, men hadde ikkje basert meg kun på den selv. Det skal finnes triller med full liggestilling, så kanskje dette er et alternativ for dere? Vet ikkje hvor praktisk de er med så små babyer, men det kan man jo undersøke. Kanskje det er mulig å ha en softbag oppi trillen :) Om du skal ut og reise med vogn så anbefaler eg å leie (evt. kjøpe) Stokke Prampack til å oppbevare vognen i under flyreise. Genialt! :)
Gran Canaria i en uke ser det ut som:) Vi får undersøke litt.

ImageUploadedByBV Forum1414655760.780627.jpg

På tilbud på babyshop nå! Den kan som sagt tas med som håndbagasje på flyet:)

Takk:) Blir spennende med en liten baby på tur!:)

Har ikke vært i syden, men på 4 norgesferier med nurket allerede, e kjempelett å reise med en baby :) Gruer meg nesten til han blir større og det er vanskeligere å reise med ham ;)
Men som sagt, vogn er gull verdt, ellers blir man mye på rommet pga soving... Men vi har alltid brukt bæresele på flyplassene. det har vært veldig lettvindt :)

Altså du kan klare deg ned bare bæresele, men da er det viktig at den er ergonomisk (altså ikke babybjørn og ikke ungen fremover).
Ungen kan fint sove der noen timer.
Men jeg vil ikke anbefale det hvis ikke du er godt vant med å bære. Da ville jeg isåfall også anbefalt deg å hatt et vevd sjal, så du kan variere belastningen litt.
Et sjal kan også gjøres om til en hengekøye:)

Nå har de "babyzen yoyo" på kjempesalg på babyshop.no. Den blir så liten sammenlagt at du kan legge den i bagasjehylla på flyet.

Jeg reiste med mini når han var 7mnd. Vi hadde prampack og hadde med emmaljunga vogn, angrer ikke på at vi hadde en god og stabil vogn. Kanskje du kan kjøpe en billig brukt vogn å ta med?

Ser ut som vi skal på ferie i desember. Ønsker ikke å ta med Emmaljunga vognen, siden den er så stor og fare for å bli ødelagt på reisen. Noen som vet om en vogn som er liten og billig? Hun er en måned i dag. Hvordan tror dere det blir uten vogn? Bare bæreselen.
Takk for innspill:)
Hadde ikke tvilt på å ta med den vogna. Lei en prampack, problem solved :)

Jeg hadde aldri dratt noen plass uten vogna. Skal ut og fly om noen uker, leier prampack privat for 150 kr uken. Mange som leier ut privat på finn. Verdt det!

Back
Topp