Ammeslutt

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Nå er det veeeldig lite amming her, et par ganger om dagen bare. Og da tar hun bare litt. Så nå tenker jeg at jeg vil kutte det ut helt. Men det blir jo litt spreng når det går oppmot trekvart døgn. Hvordan skal jeg gå fram for ikke få vond spreng og risikerer brystbetennelse? :)

Jeg sluttet å amme på flekken. (Med storesøster) fikk litt spreng en to-tre dager, så gikk det veldig fint. Hun ble bare forvirret av at vi bare skulle amme to ganger dagen. Hun ville ha mer, og forstod ikke helt at vi skulle trappe ned. Måtte bare kutte det helt ut. Gadd ikke pumpe heller, for da ville kroppen bare produsere mer melk. Dette er nok ikke anbefalt av de fleste her inne, men funket for meg :) ;)

Ammehjelpen har tips.

Jeg ville bare fortsatt å amme til det ble mindre så jeg slapp spreng. Hvis hun bare drikker litt vil melkemengden reduseres. Alternativet er enten å slutte brått med spreng eller pumpe vekk kun sprengen.

Her ville han plutselig ikke ha pupp lengre, så når jeg skulle rulle inn puppen pumpet jeg bare vekk det verste trykket i 2-3 dager på kvelden før jeg la meg (var redd for å få betennelse). To siste dagene var det bare grågrønt "vann" som kom ut når jeg pumpa.

Her ville han plutselig ikke ha pupp lengre, så når jeg skulle rulle inn puppen pumpet jeg bare vekk det verste trykket i 2-3 dager på kvelden før jeg la meg (var redd for å få betennelse). To siste dagene var det bare grågrønt "vann" som kom ut når jeg pumpa.
Oi. Er ikke grønnfarge tegn på at noe er betent? Aldri hørt om...

Oi. Er ikke grønnfarge tegn på at noe er betent? Aldri hørt om...
Aner ikke, var jo helt tynt tynt vannaktig. Kanskje mer blågrønngrå-aktig :p ble ikke sjuk i alle fall ;)

Aner ikke, var jo helt tynt tynt vannaktig. Kanskje mer blågrønngrå-aktig :p ble ikke sjuk i alle fall ;)
Ah ja den toppmelken som er helt tynn er jo nesten som skummetmelk og den kan se blåaktig ut :)

Nå er det veeeldig lite amming her, et par ganger om dagen bare. Og da tar hun bare litt. Så nå tenker jeg at jeg vil kutte det ut helt. Men det blir jo litt spreng når det går oppmot trekvart døgn. Hvordan skal jeg gå fram for ikke få vond spreng og risikerer brystbetennelse? :)

Gir du og dere erstatning istedet da? HS mi sa jeg måtte gi erstatning opp til et år hvis jeg slutter å amme. Jeg trodde ungen bare skulle få mer mat jeg.

Gir du og dere erstatning istedet da? HS mi sa jeg måtte gi erstatning opp til et år hvis jeg slutter å amme. Jeg trodde ungen bare skulle få mer mat jeg.
Jeg gir erstatning i alle fall, han spiser ikke nok fast føde og drikker ikke nok vann til at det er nok med bare det. Her sluttet jeg å amme rett før han var 6 mnd, men hadde måtte spe på med mme et par uker før jeg stoppet.

Ja, gir erstatning. Eller, tilskudd heter det vel når det er over 6 mnd. Hun vil jo ikke ha brød eller middag enda, så det går mest i mme, grøt, velling og frukt. Tilbyr middagsmat, så håper hun liker det snart. ;)

Tror forresten disse anbefalingene om å ikke gi mme men mer fast føde etter 4 mnd må gjelde hvis man ikke har NOK melk. Kan ikke drømme om at det er meningen man skal droppe alt av melk om man slutter å amme.

De skal ha enten mm eller mme frem til de er 1 år, ja :)

Du kan evt pumpe litt for å få bort den verste sprengen. Det gjorde jeg. Ellers var det litt vondt i noen dager før det ble bedre... I forhold til brystbetennelse så er det greit å passe på at puppene er varme :) bruk ullinnlegg.

Back
Topp