Middagsmeny

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Har noen laget middagsmeny for neste uke? Vil dere dele? Er tom for ideer. Del denne ukens meny om dere vil også :)

M:Søkogte rejer og nudelsalat med fennikel, radicchio og sød chili
T:Kalkun i wok med grønt og brune basmati ris
O:Kalvekødssalat med ris, tamari, agurk og avocado
T: Pandestegte svinekoteletter med lun hummus og kikærtesalat
F: Hjemmelaga pizza med skinke og løg
L: usikker
S:Spicy butternutsuppe med sprød topping

I dag : Kyllingsnitzler med kremet sopp og ovnsbakte poteter
I morgen : Taco med sprøpanert kylling (i steden for kjøttdeig)
Lørdag: Hjemmelaget pizza
Søndag : Svinesteik med ertestuing
Mandag : Mossaka
Tirsdag: Kyllingbryst med kokosris og sesamwokede grønnsaker
Onsdag: Pølsegrateng
Torsdag: Svinekoteletter
Fredag: Kylling Cordon Bleu
Lørdag : Ny runde med pizza ;)
Søndag : Røkt svinekam
Mandag : Kyllingsnitzler med stekt kål og remulade
Tirsdag: Kyllingwok med sweetchili/ketjapmanissaus og paprikaris

Vi har nok ikke den mest spennende maten ;)

Glemte å skrive at vi får måltidskasser hver uke.

Lager alltid middagsmeny på søndager:p men denne uken så slik ut:

- marinert kylling i pita med mangosalat

- karbonadedeig og spaghetti med pastasaus

- fiskegrateng med raspet gulrot

- hjemmelaget tomatsuppe med pølser og pasta

- taco:p

- hjemmelaget pepperonipizza

- ?

Off det var det ja. Kommer alltid som julekvelden på kjerringa hver helg, hva vi må handle...

Vi var kjempeflinke i et par uker, og så har det sklidd helt ut. Glemmer det hele tiden!

Er dårlig på menyer jeg.. Men har handlet inn masse grønnsaker, svinekoteletter og torsk. Så det blir kokt torsk en dag, servert med potet/gulerøtter pg purreløk smør. og svinekotelleter me dampa grønnsaker en annen dag.
Har hjemmelaget kjøttkaker på frys, så tipper det blir dag 3.. Og lengre enn det kan jeg ikke planlegge;)

Vi tar en og en dag om gangen. Noen dager, som i dag, vet jeg kvelden før hva vi skal ha. Skal prøve og lage pannekaker i morgen, dersom jeg finner en oppskrift uten melk. Ev lager noen med mm og noen med kumelk. Har så lyst at vi skal spise det samme, men hun er ikke flink nok det ennå til at jeg kan lage hva som helst :p

Vi tar en og en dag om gangen. Noen dager, som i dag, vet jeg kvelden før hva vi skal ha. Skal prøve og lage pannekaker i morgen, dersom jeg finner en oppskrift uten melk. Ev lager noen med mm og noen med kumelk. Har så lyst at vi skal spise det samme, men hun er ikke flink nok det ennå til at jeg kan lage hva som helst :p
Jeg har lagd pannekaker til lillebror hvor jeg bare har bytta ut melka med vann.

Smakte du på de? Hadde vært så fint å ikke måtte lage to rører :)
Ikke de, men har lagd med kun vann til meg selv før, greit nok. Babyen spiser jo ikke mer enn en/to så er jo ikke snakk om to rører uansett. Jeg bare dæsjer oppi litt i en kopp av det andre før jeg har i melk. Så litt vann i koppen til det ser passe ut. Visp med en gaffel. Men jeg bruker ikke oppskrift når jeg lager sånn uansett da...

Ikke de, men har lagd med kun vann til meg selv før, greit nok. Babyen spiser jo ikke mer enn en/to så er jo ikke snakk om to rører uansett. Jeg bare dæsjer oppi litt i en kopp av det andre før jeg har i melk. Så litt vann i koppen til det ser passe ut. Visp med en gaffel. Men jeg bruker ikke oppskrift når jeg lager sånn uansett da...
Lurt! Jeg er så lite løsningsorientert fortida :p

Tusen takk for at dere delte menyene deres. :D Vært å handlet litt idag. Kommet hjem fra ferie, og ble stresset av å tenke på hva vi skal spise til uken. Prøver å handle en gang i uken, men hender jeg tar noen småturer innom butikken et par ganger i uken for å kjøpe fersk frukt og grønt. Holder ikke i en uke :p

Laurdag: kylling med potetbåtar, salat og bearnaisesaus

Søndag: kjøttkaker

Mandag: laks

Tirsdag: Grandis - da er eg på håndball og middag blir det egentleg ikkje tid til.

Onsdag: Pasta Carbonara

Torsdag: scampi Wok

Fredag: kalkun

Laurdag: shepherds Pie

Søndag: lapskaus

Mandag: Pølsegryte

Tusen takk for at dere delte menyene deres. :D Vært å handlet litt idag. Kommet hjem fra ferie, og ble stresset av å tenke på hva vi skal spise til uken. Prøver å handle en gang i uken, men hender jeg tar noen småturer innom butikken et par ganger i uken for å kjøpe fersk frukt og grønt. Holder ikke i en uke :p

Me prøver å handla på onsdagar eller torsdagar. Helg er ofte ein del salatar til middag og så blir det grønnsaker som held seg lengre i kjøleskapet.

Me prøver å handla på onsdagar eller torsdagar. Helg er ofte ein del salatar til middag og så blir det grønnsaker som held seg lengre i kjøleskapet.
Gubben trener og spiser ikke salat til middag :p Kun ved siden av en ordentlig full porsjon av enten fisk, kjøtt eller kylling. Nå er han bortreist da så da velger jeg å spise enklere og lettere :p Blir så oppblåst av for mye karbohydrater.

Fant den :P

Noen som har klar denne ukens middagsmeny? Jeg fikk ikke laget igår så trenger inspirasjon:)

Back
Topp