Koking av vann, hvor lenge??

Har ikke kokt vann pga kokingen siden han var 6 mnd... Men synes det er lettere med vannkoker enn microen :) Blander varmt fra den og kaldt fra springen til mme, og fra vannkokeren til grøt ;) Den er nesten kald nok til å spise når jeg er ferdig å blande ut pulveret ;) Viktigste er jo å varme opp kaldt, friskt vann og ikke bruke lunkent fra springen :)

Så lenge du velger kaldt vatn frå springen er det ikkje farleg å ta det i mikroen. Dersom du tar lunka eller varmt vatn, bør det kokast - har eg lært :)

Så lenge du velger kaldt vatn frå springen er det ikkje farleg å ta det i mikroen. Dersom du tar lunka eller varmt vatn, bør det kokast - har eg lært :)
Ja en skal egentlig aldri bruke lunkent eller varmt vann fra springen. Ikke til oss selv engang.

jeg koker vann til grøt, men egentlig bare fordi vi ikke har mikro :)

Ja en skal egentlig aldri bruke lunkent eller varmt vann fra springen. Ikke til oss selv engang.

Stemmer :) Problemet er jo at metaller løses lettere i varmt eller lunkent vann. Drikker du varmt vann fra springen kan du få i deg metaller som ikke er bra for kroppen :eek:

Stemmer :) Problemet er jo at metaller løses lettere i varmt eller lunkent vann. Drikker du varmt vann fra springen kan du få i deg metaller som ikke er bra for kroppen :eek:
Ja:o ikke braO.o jeg bruker aldri varmt eller lunket vann heldigvis. Men fant nettop ut av det:o

Ja:o ikke braO.o jeg bruker aldri varmt eller lunket vann heldigvis. Men fant nettop ut av det:o

Er ei gammal lære detta der. Er blitt prenta inn med det frå barndommen :P

Back
Topp