Er det en lege her? Asap

Mamma_2013

ØnskerMegEnGullUnge2013<3
Hei.
Er det en lege her inne på forumet? Jeg trenger litt hjelp asap!

Hva vil det si å ha forhøyet blodlegemer samt forhøyet antall blodplater?? :(

Begge deler kan gi risiko for å få blodpropp. Ellers vet jeg ikke så mye.. Vile tatt en telefon til legen imorgen og spurt.

Forhøyet hvite blodlegemer kan ihvertfall være tegn på infeksjon, så trenger ikke være noe farlig ;)
Ta en tlf og hør med legen i morgen tidlig ;)

Fra NHI
blodplater tilhører blodcellene i blodet. Trombocyttene spiller en sentral rolle når du blør, ved at de danner en blodpropp som tetter igjen hullet.

Forhøyet hvite blodlegemer kan ihvertfall være tegn på infeksjon, så trenger ikke være noe farlig ;)

Fra NHI
blodplater tilhører blodcellene i blodet. Trombocyttene spiller en sentral rolle når du blør, ved at de danner en blodpropp som tetter igjen hullet.
Takk for svar. Kjenner jeg ble litt lettet nå... Lurer på hvor denne infeksjon kan være. ......

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for svar. Kjenner jeg ble litt lettet nå... Lurer på hvor denne infeksjon kan være. ......

Sent from my iPhone using BV Forum

Ville nok tatt det helt med ro. En infeksjon kan være så mangt, virus eller bakterier ihvertfall.

Men ring legen i morgen så du får en time, så kan nok de gi deg svar på hva det er for noe ;)

Er det de hvite eller røde som er forhøyet?

Fra NHI
Hun har ikke skrevet at det er de hvite blodcellene som er forhøyet da.. Blodlegeme er nok de røde og ikke hvite:) så det er ikke tegn til infeksjon:)

Hun har ikke skrevet at det er de hvite blodcellene som er forhøyet da.. Blodlegeme er nok de røde og ikke hvite:) så det er ikke tegn til infeksjon:)

Derfor jeg skrev at det var de hvite akkurat det gjeldt. Uansett greit at hun ringer legen for et ordentlig svar.
Følte ikke at det var grunn til noe mer og evnt kanskje ubetryggende svar på en onsdags kveld.

Uansett trenger det ikke være noe veldig skummelt med forhøyede verdier :) man kan alle ha det fra tid til annen...
Hadde det vært veldig alvorlig, ville nok ikke legen sendt brev heller??? :)

Setningen som står i brevet er slik, blodprøver tatt 15 oktober, de viser at hvite blodlegemer er forhøyet, samt forhøyet antall blodplater.....

Har du ringt legen? :)

Jepp, og gjett hva jeg får ikke snakke med henne over tlf siden hun hadde det så travelt så fikk time 3 november. Hurra!

Jaja, men da er det vel ihvertfall et godt tegn på at det ikke er noe alvorlig ;)
Og så lenge formen kjennes grei, så er det nok bare å ta det helt med ro ;)

Back
Topp