Babymiddag

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
Skulle prøve meg på hjemmelaget middag idag men kom ikke så veldig langt. Lille frøkna er nemlig livredd stavmikseren og ho hyla intenst fra begynnelsen til slutt. Huff :( føler jeg skremte livet av ho!! Blir ho vant til det? Kvier meg jo for å prøve igjen :p
Her var vesla redd tørketrommelen men jeg har vent henne til den. Ha henne på armen. La henne se på og ta lå den, slå den på bittelitt mens du har henne på armen og la henne utforske den igjen etterpå osv. Ta pauser og gi henne tid. Bare lære henne at det ikke er noe farlig gjennom erfaring at ingenting farlig skjer :)

Ville styrt unna posemat..

Bruk reine råvarer som fisk, kjøtt, grønnsaker :) sett sammen og test ut hva din baby liker..

Kan anbefale deg å kjøpe linfrøolje og bruke i maten når du moser den. Vi moser maten med gaffel nå, mini bryr seg ikke om klumper i maten..

Idag skal jeg har wok til middag. Kan jeg bare koke en kyllingbit og litt grønnsaker ved siden av til snuppa og så mose det med stavmikser da? Burde hun få ris og? Ser for meg at det blir så tørt :p

Idag skal jeg har wok til middag. Kan jeg bare koke en kyllingbit og litt grønnsaker ved siden av til snuppa og så mose det med stavmikser da? Burde hun få ris og? Ser for meg at det blir så tørt :p
Ja det kan du fint gjøre:) du trenger ikke mose hvis hun liker biter. Ris kan hun fint få:)

Det kan du fint gjøre. Kok i så lite vann som mulig og bruk kokevannet til å spe i litt og litt etter du har most - så blir det ikke så tørt. Husk å skrelle og vaske grønnsakene godt!

Ja det kan du fint gjøre:) du trenger ikke mose hvis hun liker biter. Ris kan hun fint få:)

Hun spiser ganske store biter med brød og banan biter. Har ikke prøvd noe annet :)
Syns det er vanskelig å vite hvor mye jeg skal gi henne. Hun spiser vanligvis et halvt middagsglass. Må alltid stoppe henne hvis ikke spiser ho til ho gulper :p

Hun spiser ganske store biter med brød og banan biter. Har ikke prøvd noe annet :)
Syns det er vanskelig å vite hvor mye jeg skal gi henne. Hun spiser vanligvis et halvt middagsglass. Må alltid stoppe henne hvis ikke spiser ho til ho gulper :p
Da ville jeg bare gitt henne store biter som hun kan sitte å spise selv:)

Hvis du blander olje i mosen blir det ikke så tørt. Det er også anbefalt fordi de trenger fett. Sunne fettsyrer så klart:)
Rapsolje, olivenolje, maisolje, kokosolje.

Alt er barnevennlig så lenge det ikke inneholder (mye) salt, sukker og kanel. Og ikke honning. Maten bør kokes eller ovnbakes, ikke stekes. Så kommer resten an på barnets preferanse innen smak og konsistens. Bruker stavmikser ja.
Hva var det med kanel? Husker at jeg har lest noe om det..

Ungår ferdig produkter pågrunn av salt, men bruker svært lite ferdig til oss :)

Dette ble ingen suksess. Spiste 4-5 skjeer å så spytta ho bare ut resten.. tror det blir middagsglass for alltid :p

Dette ble ingen suksess. Spiste 4-5 skjeer å så spytta ho bare ut resten.. tror det blir middagsglass for alltid :p
Nei må ikke gi opp:p de trenger tid til å venne seg til smaker:) prøvde du å la henne få spise hele biter selv?

Hehe ja. Tror det var konsistensen ho reagerte mest på. Det blir jo langt ifra så "suppete" som middaglassene. Men ho må jo venne seg til det i middagen og :)
Ja alt nytt er jo veldig uvant for dem:p bare å prøve igjen så går det nok bra til slutt:)

Ja alt nytt er jo veldig uvant for dem:p bare å prøve igjen så går det nok bra til slutt:)
Lagde 2 porsjoner så prøver igjen i morgen. Var såå fornøyd med resultatet selv og ble så skuffa da ho ikke ville ha :p håper på større suksess i morgen :-)

Back
Topp