Pris på dagmamma

Pensjonsalder og ikke orker full jobb? Litt nødløsning kanskje? Ville nok sørget for å sende barnet mitt et sted hvor hun blir stimulert og får brenne en del energi. Så det måtte blitt en som er i ganske så god form. Vil at hun skal være litt ute hver dag også ;)
Hehe, det var kanskje ikke beste eksemplet. Kom ikke på noe bedre i farta:)

Pensjonsalder og ikke orker full jobb? Litt nødløsning kanskje? Ville nok sørget for å sende barnet mitt et sted hvor hun blir stimulert og får brenne en del energi. Så det måtte blitt en som er i ganske så god form. Vil at hun skal være litt ute hver dag også ;)
Mamma er 60 og drittlei jobben sin. Er sliten av den og av å jobbe 100%. Men hadde ikke hatt noe problem med å sende M til henne, selv om hun hadde et barn til også. Hun er full av energi, men allikevel tror jeg energi brukt med barn blir noe helt annet enn på jobb i hjemmesykepleien. Desverre har hun ikke råd til å ikke jobbe fullt.

Men jeg skjønner hva du mener da;)

Mamma er 60 og drittlei jobben sin. Er sliten av den og av å jobbe 100%. Men hadde ikke hatt noe problem med å sende M til henne, selv om hun hadde et barn til også. Hun er full av energi, men allikevel tror jeg energi brukt med barn blir noe helt annet enn på jobb i hjemmesykepleien. Desverre har hun ikke råd til å ikke jobbe fullt.

Men jeg skjønner hva du mener da;)
Ja, skjønner. Pappaen min er 67 og passet storesøster i 8 mnd. Men han er veldig sprek. :p Men ville ikke betalt en som ikke var i form uansett alder tenker jeg.

Jeg er dagmamma. Tar 6000kr + 500kr som går til skatt. Ink mat. Har 2 barn + mitt eget. En nødløsning i påvente av bhg plass i august. Ikke godt betalt, men nok til at hverdagen går rundt. Foreldrene betaler meg i teorien 500kr fra egen lomme til barnepass+mat i en mnd, syns IKKE det er dyrt.... Er førskolelærer og mener jeg er god på barnepass ;)

Jeg er dagmamma. Tar 6000kr + 500kr som går til skatt. Ink mat. Har 2 barn + mitt eget. En nødløsning i påvente av bhg plass i august. Ikke godt betalt, men nok til at hverdagen går rundt. Foreldrene betaler meg i teorien 500kr fra egen lomme til barnepass+mat i en mnd, syns IKKE det er dyrt.... Er førskolelærer og mener jeg er god på barnepass ;)
Det er billig da. 500kr for pass og mat i mnd. Jeg hadde definitivt tatt kontantstøtte + bhgplass + mat. Og siden jeg også er førskolelærer hadde jeg slengt på litt på prisen for det også. Regner med foreldrene jobber så de får jo nesten gratis barnepass.

Jeg hadde definitivt tatt mer hvis deg var meg! Konantstøtten får de jo av staten, og så kan de jo jobbe fullt i tillegg. Tenk så mye foreldrene tjener på det i forhold til deg!

Og trekker du det av i de 8700 så er det ikkje mye ho har igjen for å være dagmamma :p

Hvis man trekker fra skatt så sitter hun igjen med 7432 - ref lønnstabell 7100. Det er ikke så mye skatt man betaler.

Nei. Men de fleste dagmammaer passer vel mer enn bare en baby. De tjener også mer enn det de får i kontantstøtte :)

Ja det er fult mulig.. det eg ville frem til er at folk kan ikkje klage på å betale kontantstøtte + bhg pris til dagmamma... For når alt kommer til alt så er ikkje det så mye penger det er snakk om...

Ja det er fult mulig.. det eg ville frem til er at folk kan ikkje klage på å betale kontantstøtte + bhg pris til dagmamma... For når alt kommer til alt så er ikkje det så mye penger det er snakk om...

Nei det er jo absolutt ikke noe å klage over. Dersom man bruker dagmamma så er det jo oftest fordi man selv skal ut i jobb igjen, og da vil man jo ha vanlig inntekt. Så å bruke kontantstøtta og barnehagepenger på det er jo rimelig! Man taper jo ikke noe på det, inntektsmessig.

Jeg syns det koster dersom tilbudet ikke tilsvarer det tilbudet de får i bhg. Spiller jo ingen rolle om hvor man får pengene fra. Om man betaler 8514kr per mnd + matpenger, og det er et dårlig tilbud så hadde jeg sett på det som svindyrt. Dersom barnet hadde vært hos en dagmamma som er flink og jobber pedagogisk med barna som er der, enten det er to eller tre ville jeg sett på det som veldig rimelig.

Jeg syns det koster dersom tilbudet ikke tilsvarer det tilbudet de får i bhg. Spiller jo ingen rolle om hvor man får pengene fra. Om man betaler 8514kr per mnd + matpenger, og det er et dårlig tilbud så hadde jeg sett på det som svindyrt. Dersom barnet hadde vært hos en dagmamma som er flink og jobber pedagogisk med barna som er der, enten det er to eller tre ville jeg sett på det som veldig rimelig.

Absolutt! Hadde ikke latt hvem som helst passe babyen!! Og pris bør gå på utdanning også tenker jeg... Betaler gledelig mer til de som faktisk har erfaring og/eller relevant utdanning.

Hva hadde dere vært villig til å betale for dagmamma som var utdannet førskolelærer?

Man betaler egentlig bare 2500 kr da, siden du hadde jo ikke fått konantstøtte hvis du hadde ungen i barnehage.

Det jeg vil fram til er at det ikke spiller noen rolle at jeg får kontantstøtte. De som har barn hos dagmamma er jo gjerne de som ikke har fått bhg plass. Så at jeg får kr 6000,- i kontantstøtte og "egentlig" kun betaler 2514kr er ingen trøst for meg om det er en dårlig dagmamma. Skjønner? Det er å hive masse penger ut av vinduet. Dersom det er en dyktig dagmamma med førskoleutdanning ville jeg ikke tenkt to ganger om å kun betale 8514kr. Det er billig!

Hmm kanskje det jeg skal bli :p

Back
Topp