Frustrert førstegangs prøver

Lulu89

Linda + Heidi = ?
Nå har vi vært hos både gynekolog og lege uten å bli noe særlig klokere på hva mine sjanser til å bli gravid er.
Kanskje noen her inne vet? AMH er forhøyet men så lenge jeg har eggløsning skal ikke dette ha noen betydning.
Min prolaktin ligger på 1610 (normalt ligger den på opptil 700), dette sa de kunne være pga stress.

Jeg tatt en del positive eggløsningstester, men blodprøven jeg tok viser at jeg ikke har eggløsning. Nå skal jeg ta nye prøver for å se om svarene blir det samme, blir det samme svar skal jeg begynne med behandling. Denne behandlingen kunne øke sannsynligheten for tvillinger, noen som har vært gjennom det samme og eventuelt har peiling på hva slags behandling jeg skal ha?

Jeg skulle ha mensen nå 10.oktober men den har selvfølgelig heller ikke kommet, så jeg får vel ikke tatt de nye prøvene før jeg har hatt mensen heller da disse skal taes på dag 21-23? Jeg håper inderlig noen her inne kan svare meg, for jeg sitter som et spørsmålstegn og med tårer og snør som rant hos gynekologen (som ikke virket veldig interessert i å gi meg svar eller forsto hvorfor jeg ble lei meg) kunne gi meg de svarene jeg ønsket. Håper jeg noen her inne kan svare meg :anyone

Vil tro at det kanskje er Pergotime du skal prøve, det er hormoner som stimulerer til eggløsning. Det er en liten økt risiko for tvillinger, men sånn jeg har forstått det så er det ikke veldig stor sjanse.
Høres ikke ut som en ålreit gynekolog, hadde virkelig vurdert å bytte. Man er i en sårbar situasjon i utgangspunktet, hjelper ikke med gynekolog som ikke bryr seg eller forstår :(

Høyt prolaktinnivå gjør jo at kroppen er mye mindre mottakelig for en spire, helt klart. At det skyldes stress er mulig, men uansett er det normalt at man henvises til MR av hodet for å sjekke om man finner årsaken der i form av en liten svulst. For all del, dette er ganske vanlig, så ikke få panikk og at du har kreft altså. Disse svulstene er godartede i all hovedsak. Det kan i såfall behandles med et medikament som vil minske svulsten og derigjennom redusere prolaktinnivået. Veldig dårlig at ikke gyn kunne si noe mer og berolige deg. Jeg ville vurdert å bytte gyn om dere har mulighet til det! Høye prolaktinnivåer gir også forstyrrelser i menssyklus og eggløsning. Dermed er nok det forklaringen på de problemene du nå har.

Dette synes jeg ikke du skal gi deg på. Be om videre hjelp og bytt aller helst gyn!

Takk for svar! Jeg satser på at gynekologen hadde en dårlig dag denne gang, men hvis det blir slik ved neste møte også vurderer jeg å bytte ja. Det er som du sier "høna" man er i en veldig sårbar situasjon og trenger faktisk at man blir møtt med forståelse for dette og jeg vil jo tro han er vandt til å motta en slik reaksjon jeg hadde.
Men vi kommer ikke til å gi oss før jeg har en liten spire i magen, dette er noe jeg alltid har ønsket meg så dette skal vi få til koste hva det koste vil. Litt blod svette og tårer må nok til :p

Synes de andre har svart deg godt på spørsmålene dine, men vil bare si at fordi om man får positive eggløsningstester, så viser disse bare at kroppen prøver å lage eggløsning, ikke noe om at egget faktisk løsner dessverre. Så om man ikke får eggløsning første gangen kroppen prøver, så kan den prøve igjen senere, så det kan være grunnen til at mensen er forsinket også, at eggløsningen kom senere enn du tror.

Synes de andre har svart deg godt på spørsmålene dine, men vil bare si at fordi om man får positive eggløsningstester, så viser disse bare at kroppen prøver å lage eggløsning, ikke noe om at egget faktisk løsner dessverre. Så om man ikke får eggløsning første gangen kroppen prøver, så kan den prøve igjen senere, så det kan være grunnen til at mensen er forsinket også, at eggløsningen kom senere enn du tror.

Takk for svar, dette visste jeg ikke. :)

Back
Topp