Bilstol?

Mamma_2013

ØnskerMegEnGullUnge2013<3
Hei jenter :)

Jeg lurer faktisk på hvilken bilstol dere har til babyene deres?

Her har jeg Maxi Cosi Pebble stol, men sønnen min gråter bare når jeg setter han i den når vi skal ut, og det har han begynt med 2-3 uker tilbake, og gjør slik hver gang vi skal ut på biltur, uavhengig av om det er langt vi skal el ei. Og jeg blir ekstremt stresset av det og dermed redusert bilkjøringen min.

Han er jo ikke 13kg så jeg ser ikke grunn til å bytte bilstol helt ennå. Men tror dere han kanskje ikke sitter godt i den og derfor gjør slik? Har noen andre Maxi Cosi Pebble stol?

Andre som har opplevd slik?

Trenger litt hjelp her.
 
Byttet til besafe combi x3 når baby var 7 mnd. Begynte å bli trangt i babystolen selv om han bare var 9,5kg:)
 
Byttet til besafe combi x3 når baby var 7 mnd. Begynte å bli trangt i babystolen selv om han bare var 9,5kg:)
Her var han også ca 7 mnd og 8.5 kilo når vi byttet. Vi kjører ikke så mye bil, men jeg syns han sitter bedre og virker mer fornøyd nå.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Kanskje vi burde bytte også, hun blir fort grinete! Tenkte å kjøpe den nye fra maxi cosi
 
Altså jeg forstår ikke hvilket jeg skal kjøpe og hva jeg egentlig skal se etter? :-/

Det er hvertfall tilbud hos Rudo butikken på strømmen 23 oktober, tenkte kjøpe da om jeg liker en.
 
Altså jeg forstår ikke hvilket jeg skal kjøpe og hva jeg egentlig skal se etter? :-/

Det er hvertfall tilbud hos Rudo butikken på strømmen 23 oktober, tenkte kjøpe da om jeg liker en.

Har du isofix i bil? Bakovervendt er det beste, uten tvil! (pålagt til 15mnd uansett), eller vil du ha et combisete? (både framovervendt og bakovervendt)
Hvor stor plass i bilen har du? Vil du ha et 360 graders sete feks? Er der god liggestilling (som du er fornøyd med)?

Masse å tenke på, er ikke bare bare når det gjelder sikkerhet :) Beste er å tenke litt hva man vil ha, også prøve i bil :) Da noen tar større plass en andre.

Lykke til! :D
 
Har du isofix i bil? Bakovervendt er det beste, uten tvil! (pålagt til 15mnd uansett), eller vil du ha et combisete? (både framovervendt og bakovervendt)
Hvor stor plass i bilen har du? Vil du ha et 360 graders sete feks? Er der god liggestilling (som du er fornøyd med)?

Masse å tenke på, er ikke bare bare når det gjelder sikkerhet :) Beste er å tenke litt hva man vil ha, også prøve i bil :) Da noen tar større plass en andre.

Lykke til! :D
Hmm, nei det har jeg ikke? Noe jeg bør ha el?
Jeg vil kjøpe en stol som både er forover og bakovervendt, men sønnen min skal sitte bakovervendt så lenge som mulig.

Har Toyota prius og sønnen vår er første født, så har en god del plass sånnsett. Ja, skal ta en tur til uken vi og finne ut av ting.
Takk for svar :)
 
Hmm, nei det har jeg ikke? Noe jeg bør ha el?
Jeg vil kjøpe en stol som både er forover og bakovervendt, men sønnen min skal sitte bakovervendt så lenge som mulig.

Har Toyota prius og sønnen vår er første født, så har en god del plass sånnsett. Ja, skal ta en tur til uken vi og finne ut av ting.
Takk for svar :)

De fleste nye biler har isofix (eller kan ettermonteres), men det er ikke noe man MÅ ha :)
Er lettere å feste sete i bilen med isofix og er tryggere med tanke på feilmontering (da det er umulig å feilmontere med isofix). Men så lenge man fester beltet riktig på stolen/basen, er det ikke noe problem å ikke ha isofix :D!!

Viktig å montere sete selv, med hjelp av betjeningen. Da ser du hva som må gjøres, så sleppe du å stå i en kjedelig situasjon når du er på ferie (kanskje du må av en eller annen grunn ta ut sete) å ikke har peiling på hvordan du monterer det igjen;)
 
De fleste nye biler har isofix (eller kan ettermonteres), men det er ikke noe man MÅ ha :)
Er lettere å feste sete i bilen med isofix og er tryggere med tanke på feilmontering (da det er umulig å feilmontere med isofix). Men så lenge man fester beltet riktig på stolen/basen, er det ikke noe problem å ikke ha isofix :D!!

Viktig å montere sete selv, med hjelp av betjeningen. Da ser du hva som må gjøres, så sleppe du å stå i en kjedelig situasjon når du er på ferie (kanskje du må av en eller annen grunn ta ut sete) å ikke har peiling på hvordan du monterer det igjen;)
Åh unnskyld meg :p jeg surrer fælt nå. Jeg trodde du snakket om base for det har jeg ikke. Men har isofix i bilen ja :p

Kom plutselig på at jeg har jo sett det står isofix to steder i bilen :p huff.
Men takk for hjelpen :D skal se hva vi finner i neste uke :)
 
Vi har bytta for noen uker siden selv om tutta bare er 7,6kg nå men hadde ikkje noe valg da hun ikkje satt bra i setet lenger.
 
Her ble det besafe, greit og lese seg opp litt på de forskjellige stolene på forhånd så du vet litt mer hva du skal se etter:)
Også må du ta med både barnet og bilen så du får testet at både ungen trives og stolen passer i bilen ;)
 
Da har vi vært å kjøpt bilstol, vet egentlig ikke hvor god kjøp vi har gjort, men jeg orket ikke lenger en grine unge i bilen lenger.

Ble Maxi Cosi mobi xp eller hva den heter :p :eek:
 
Back
Topp