Problemstilling besøk/mulig sykdom

Høres ikke godt ut. God bedring! :)

Var hos legen igjen i dag fordi jeg følte at legen på legevakta ikke hadde sett skikkelig på ungen. Viser seg har hun har fått hånd, fot og munnsyke også. Ikke rart jenta plages om dagen.

Var hos legen igjen i dag fordi jeg følte at legen på legevakta ikke hadde sett skikkelig på ungen. Viser seg har hun har fått hånd, fot og munnsyke også. Ikke rart jenta plages om dagen.

Huff da :(
Stakars lita :(
Fikk dere noen medisin for det da?

Masse god bedring!!! ;)

Her ser du brennkoppene
ImageUploadedByBV Forum1413222564.406449.jpg

Slike blemmer har hun på hender og føtter og inni munn. Det er dette som er hånd, fot og munnsyke
ImageUploadedByBV Forum1413222597.693864.jpg

Og bonusen er slike prikker, som tydeligvis klør...på begge ben, litt på armer og underlivet...ImageUploadedByBV Forum1413222670.066977.jpg

Nei, det får man ikke noe for:eek:
Her ser du brennkoppene
Vis vedlegget 82912

Slike blemmer har hun på hender og føtter og inni munn. Det er dette som er hånd, fot og munnsyke
Vis vedlegget 82913

Og bonusen er slike prikker, som tydeligvis klør...på begge ben, litt på armer og underlivet...Vis vedlegget 82915

Ingenting å få for det? :o :(

Det ser ikke noe godt ut for henne stakars :(
Håper det gir seg fort!!
Hvordan er det med feber da?

Ingenting å få for det? :o :(

Det ser ikke noe godt ut for henne stakars :(
Håper det gir seg fort!!
Hvordan er det med feber da?
Hun bader i medisinsk grønnsåpe, vi renser med klorexidin og smører på med brulidine eller fucidin.(bakteriedrepende krem og salve) Hvis hun klør veldig kan man også bruke hvitvask som man bruker på vannkopper. Har en annen variant med samme virkning som er på sprayflaske.
Blemmene på hender og sånn kan visst være der i 1-2 uker, men man kan gå i barnehagen, for det er kun smittsomt før blemmene dukker opp. Dette gjelder hånd, fot og munnsykdommen.
I dag har jeg ikke målt tempen, hun har ikke vært varm. Crp har gått ned fra i går til i dag.

Uff stakkars lita, det der så ikke noe godt ut!

Masse god bedring til henne!!

Hun bader i medisinsk grønnsåpe, vi renser med klorexidin og smører på med brulidine eller fucidin.(bakteriedrepende krem og salve) Hvis hun klør veldig kan man også bruke hvitvask som man bruker på vannkopper. Har en annen variant med samme virkning som er på sprayflaske.
Blemmene på hender og sånn kan visst være der i 1-2 uker, men man kan gå i barnehagen, for det er kun smittsomt før blemmene dukker opp. Dette gjelder hånd, fot og munnsykdommen.
I dag har jeg ikke målt tempen, hun har ikke vært varm. Crp har gått ned fra i går til i dag.

Ok, bra crp har gått ned da ihvertfall :)
Håper det hjelper fort da!
Tenker på dere ;)
God bedring ;)

Du får kjøpt sånn gel på apoteket reseptfritt for å smøre i munnen ved blemmer inni munnen.
Aloclair gel mener e den het.
Den bedøver blemmene så man får til å spise/drikke. Funka bra her når gutten min fikk hånd-fot-munnsykdom med stort sett 90% av blemmene inni munnen.

Du får kjøpt sånn gel på apoteket reseptfritt for å smøre i munnen ved blemmer inni munnen.
Aloclair gel mener e den het.
Den bedøver blemmene så man får til å spise/drikke. Funka bra her når gutten min fikk hånd-fot-munnsykdom med stort sett 90% av blemmene inni munnen.
Takk for flott tips. Hun spiser egentlig ganske bra og siklingen har sluttet. Hun har spist til måltidene sine og det har økt i mengde for hver dag. Måtte gi henne melk i natt også fordi hun ikke spiser nok, men det anvender vi fort når hun er helt frisk. Tror det har vært brennkoppene rundt munn som har plaget henne mest mtp spisingen.

Back
Topp