Torsdag 9/10:)

Hei.
Vært i Sverige og hilst på Khalid å sett hvor langt han har kommet.
Blir veldig mye bedre :)
Eierene betaler malingen og vi gjør jobben gratis. Kan vi kreve å betale mindre husleie denne mnd f.eks?
Mye jobb. 2 stk som har holdt på i 20 timer og er kun typ kanskje snart halvveis..

Syntes det er kleint å spørre.....
Hva ville dere gjort?
 
Hallo hallo!

Vi har vært på barnepoliklinikken idag og fått oppfølging på melkeintolleransen.

Hermine var idag 90.5cm og 12.4kg :D Ikke rart alle klærne i 86 plutselig var for små, hun har strekt seg 4.5cm i sommer :eek: :p

Ellers så fikk vi en utrolig grundig undersøkelse av en veldig flink medisinstudent. Er så fornøyd. Hermine storkosa seg og var velvillig til alt han skulle gjøre :p

De orket ikke å ta noen blodprøver, for hun har ingen tegn til allergi (eksem, hevelser etc) kun klassiske intolleransetegn. Men vi kan fortsette å gi det hun ser ut til å tåle og droppe det hun blir dårlig av. Kan også slutte med Nutramigen og gå over på kun havremelk siden hun spiser ost og yoghurt, da det er gode kalsiumkilder :) Så det er veldig deilig å kunne droppe den pulvermelka.

Nå sover Hermine en sein formiddagslur etter at vi har vært på vitenskapssenteret hele formiddagen. Og i ettermiddag skal jeg og småsøstrene mine på shopping. Må jo kjøpe endel nye tights til den lange jenta mi :p :)

Hehe hun har jo tatt igjen Liana nå:eek: hun var 88-89 cm :p

Så godt å få en så god undersøkelse :D jeg blir alltid glad når det er leger o.l som går godt overens med barn :)
 
Hei.
Vært i Sverige og hilst på Khalid å sett hvor langt han har kommet.
Blir veldig mye bedre :)
Eierene betaler malingen og vi gjør jobben gratis. Kan vi kreve å betale mindre husleie denne mnd f.eks?
Mye jobb. 2 stk som har holdt på i 20 timer og er kun typ kanskje snart halvveis..

Syntes det er kleint å spørre.....
Hva ville dere gjort?

Jeg ville kansje spurt ved å forklare hvor mye jobb det faktisk er.. men vet ikke om sånt egentlig skal avtales først?? Ikke peiling!
 
Jeg ville kansje spurt ved å forklare hvor mye jobb det faktisk er.. men vet ikke om sånt egentlig skal avtales først?? Ikke peiling!
Ikke jeg heller.... trodde ikke det skulle bli såååå mye. Og vi får jo ikke flyttet dit pga det liksom :(
 
God kveld!

Alle barna er lagt her :D Liana ser ut til å være bedre med forkjølelsen, men Leoh hoster en del enda :( virker som om det gjør vondt å stakkar! Slitsomt, fordi han er egentlig i fin form. men så fort han får litt vondt eller lignende, så vil han opp og det tar så tid før humøret blir greit igjen! :p

Ellers ikke mye som skjer her! Ser på tv og koser meg med et pledd :p

Hva gjør dere?
 
Ikke jeg heller.... trodde ikke det skulle bli såååå mye. Og vi får jo ikke flyttet dit pga det liksom :(

Nei det er ofte mye mer jobb enn man først tror.. jeg hadde nok godt for å spørre..for dere maler jo faktisk dem sin leilighet og ikke deres egen ;)
 
Hei.
Vært i Sverige og hilst på Khalid å sett hvor langt han har kommet.
Blir veldig mye bedre :)
Eierene betaler malingen og vi gjør jobben gratis. Kan vi kreve å betale mindre husleie denne mnd f.eks?
Mye jobb. 2 stk som har holdt på i 20 timer og er kun typ kanskje snart halvveis..

Syntes det er kleint å spørre.....
Hva ville dere gjort?
Det ryddigste er jo å ha avtalt det på forhånd. Dersom jobber dere gjør øker verdien på leiligheten, eller at det er nødvendig jobb (mer enn at dere synes det er fint med andre farger), er det rimelig at dere får en kompensasjon. Det går jo fint an å høre med ham, men om han ikke er enig, kan dere ikke kreve å betale lavere husleie så lenge det ikke er avtalt.
 
Det ryddigste er jo å ha avtalt det på forhånd. Dersom jobber dere gjør øker verdien på leiligheten, eller at det er nødvendig jobb (mer enn at dere synes det er fint med andre farger), er det rimelig at dere får en kompensasjon. Det går jo fint an å høre med ham, men om han ikke er enig, kan dere ikke kreve å betale lavere husleie så lenge det ikke er avtalt.
Ok. Takk for svar :)
Altså det er ikke pusset opp siden 60-70-tallet... Og luktet gammelt i hele huset. Men tenkte ikke på dette, før en venninne tipset meg igår... Slik så det ut : over store deler av huset ...
 

Vedlegg

  • 1412879894916.jpg
    1412879894916.jpg
    48,5 KB · Visninger: 10
Lange dager her. I dag har det vært jobb, pendling, yoga, handling, tid med barna og nå oppfølging av lekser og lesing med Joachim. Med eldre søsken er det ikke kveld klokken 19:00 ;)

Vi har forøvrig vaskehjelp hver uke - deilig å slippe hverdagsvaskingen selv :D
 
Lange dager her. I dag har det vært jobb, pendling, yoga, handling, tid med barna og nå oppfølging av lekser og lesing med Joachim. Med eldre søsken er det ikke kveld klokken 19:00 ;)

Vi har forøvrig vaskehjelp hver uke - deilig å slippe hverdagsvaskingen selv :D
SÅ mye du har rukket i dag =)
Skjønner godt at dere har vaskehjelp, dere som jobber fult begge to og har stort hus =)
 
Da synes jeg helt ærlig ikke at dere kan kreve noe som helst, selvom det har tatt lengre tid enn dere regnet med.
Ikke? Men som sagt er det ikke pusset opp på 40 år +, og vi betaler jo 9000 i måneden for noe som ser helt forferdelig ut!
 
T hadde en super bursdag - det var første bursdag etter skolestart, så vi var spente begge to. Men det gikk supert.
Lillebror var ferdig stelt da vi hentet T, så han gikk rett i seng når vi kom hjem, mens T så litt film og spiste ei brødskive. Innen ca kl 20 var begge sovnet!
Etter det rigget jeg til med treningsmatte og tente lys og tok 20 minutters Yoga etter styrketreningen min. Jeg er ikke flink nok til å gjøre en god økt på egenhånd tror jeg, men jeg fikk ta øvd litt =)
Nå er det strikking og sofaen!
 
Ikke? Men som sagt er det ikke pusset opp på 40 år +, og vi betaler jo 9000 i måneden for noe som ser helt forferdelig ut!
Personlig synes jeg grunnlaget er for tynt når dere ikke har avtalt noe på forhånd og har "godtatt" leilighet og leie som den er uten videre avtale.
Men så hadde jeg også syntes det hadde vært dyrt for noe så gammelt noe da :p
Og jeg har ikke erfaring med å leie ut hus og leiligheter selv. Men noe KRAV har dere uansett ikke med mindre dere har inngått en avtale eller det står noe i kontrakten som omhandler dette.
:)
 
Personlig synes jeg grunnlaget er for tynt når dere ikke har avtalt noe på forhånd og har "godtatt" leilighet og leie som den er uten videre avtale.
Men så hadde jeg også syntes det hadde vært dyrt for noe så gammelt noe da :p
Og jeg har ikke erfaring med å leie ut hus og leiligheter selv. Men noe KRAV har dere uansett ikke med mindre dere har inngått en avtale eller det står noe i kontrakten som omhandler dette.
:)
Er dyrt på den siden, da det er mange om beinet :-(
Så vi måtte ta det pga jobben hans.

Men men vi får se ann.. Kan bare spørre på en hyggelig måte :)
 
Er dyrt på den siden, da det er mange om beinet :-(
Så vi måtte ta det pga jobben hans.

Men men vi får se ann.. Kan bare spørre på en hyggelig måte :)
Selvsagt kan dere spørre - det kan man alltid :D
Men jeg mener bare at dere ikke har krav på noe, om dere får det er dere heldige og har en megen snill huseier :)
 
Ja. Det jeg tenkerog :-D
Hater å spørre om slikt... haha

Jeg å :p har skikkelig problemer med sånt.. men dere gjør jo dem faktisk en tjeneste..for etter at dere har malet, så stiger også verdien lissom
 
Back
Topp