Sykemelding allerede?

• Trådstarter Trådstarter Tankedrøm
  • Opprettet Opprettet
T

Tankedrøm

Guest
Hei.

Jeg er i dag 6+0 og har de to siste dagene lagt rett ut. Igår prøvde jeg meg på jobb, og det var et mareritt. Akkurat nå er jeg bare ekstremt kvalm og klarer ikke spise/drikke, kaster heldigvis ikke opp så ofte, men en gang annenhver time. Slik er det hele dagen, morgen som kveld.

Det var slikt det begynte de to andre gangene også, og da utviklet det seg til ekstrem svangerskapskvalme.

Poenget er at jeg så vidt klarer å sitte oppreist i senga, og kan ikke se for meg at jeg klarer å sitte med tallknusing nå på jobb. Men samtidig får jeg dårlig samvittighet og tenker at det er tidlig å sykemelde seg? Jeg vet at det blir vanskelig å erstatte meg på en del av arbeidsoppgavene mine.

Hva tenker dere? Er det noen andre som er i like dårlig form for tida?

Hei,

Er selv 5+0 og kommer nok til å sykmelde meg om et par uker. Det er mest på grunn av psyke, og mye stress på jobben. Har mistet to ganger på rad, så tenker det jeg skal ta det med ro i begynnelsen av denne graviditeten.

Så for all del, du har jo en veldig god grunn til å sykmelde deg!!! Oppkast og kvalme vil jo hindre deg i å utføre jobben 100% uansett. Av og til må man bare tenke på seg selv!!!

Jeg tenker også at du bør sykemelde deg.
Jeg tenkte også å gjøre det, da jeg ikke orker å gå på skole og jobb samtidig nå. Vil ikke risikerer å stresse for mye og tunge løft...

Her måtte jeg snakke med de jeg jobber nærmest med, og sjefen idag. Måtte bare fortelle det. Sliter med bekkenet jeg da, og har gjort det med begge de andre. Så jeg vet at jeg MÅ ta hensyn allerede nå, om jeg skal holde meg oppegående. Måtte gå hjem idag, klarte ikke mer. Har legetime på torsdag, og regner med det blir en delvis sykemelding. Å jobbe 100% kan jeg bare glemme så lenge jeg er gravid :(
Var veldig lei meg og ikke minst sint på at jeg ikke klarer å yte maks på jobb, og jobbe fullt. Men har heldigvis verdens mest forståelsesfulle sjef, så det gjør den psykiske delen av det en smule lettere.

Takk for forståelse.

Ja, det er jo ikke så gøy å ligge hjemme og tenke på at andre må gjøre jobben min fordi jeg har valgt å bli gravid... Men blir ikke bedre enn at jeg kanskje slurver og gjør feil som skaper merarbeid.
Jeg er den eneste på kontoret uten barn, så forhåpentligvis klarer de å sette seg inn i min situasjon.

Tenker at jeg tar tre egenmeldingsdager nå, og så må jeg til legen.

Jeg er sykemeldt fra før pga utbrenthet og skal snart begynne å jobbe litt igjen. Har vært sykemeldt lenge og trenger å jobbe litt igjen. Men har en følelse av att jeg ikke kommer tilbake i 100% på lenge...:-P

Jeg ble sykmeldt idag. Er i praksis og jobber ca 70% i tillegg. Ble sykmeldt fra jobb så jeg kan konsentrere meg bare om praksis:-) mer enn nokk det nå syns jeg:-)

Ta vare på seg selv og spiren er mye viktigere enn og jobbe:) må tenke på at vis vi ikke får barn er det ingen som kan føre landet videre når vi ikke er noe mer:) veldig viktig jobb vi gjør:)

Takk for gode ord.

Nå har formen blitt så dårlig at det rett og slett er umulig å dra på jobb.

Gråter og lurer på hvordan jeg skal klare dette i mange uker..

Takk for gode ord.

Nå har formen blitt så dårlig at det rett og slett er umulig å dra på jobb.

Gråter og lurer på hvordan jeg skal klare dette i mange uker..

Ikke bekymre deg, trenger ikke å bety at resten av svangerskapet blir tøft. Det er ofte de første 12 ukene som er verst. Og er ikke sikkert at du er like dårlig helt frem til uke 12 heller.

Eg er bare 5 uker og bekkenet krangler litt allerede! Eg kan ikkje sykemelde meg enda for er midt oppi å få svar om eg får økt stillingen min som lovet så må være egoistisk og vente til eg får det svaret! Sist kastet eg håndkleet i uke 9! Krysser alt eg har for at eg skal klare meg lenger denne gangen!

Jeg er sykemeldt, foreløpig ikke på grunn av svangerskapet, da det ikke plager meg, men erfaringen min tilsier at om noen uker får jeg det mye verre, så regner med det blir lite jobb på meg de neste 8 mnd.. Hater det, arbeidsgiver er ikke akkorat veldig fornøyd med meg nå :-(Men hvem vet, kanskje dette svangerskapet blir annerledes enn de 2 forige..

God bedring Tankedrøm! Er jo ingen fasit på hvor mange uker man må være på vei, for at man kan sykemelde seg. Er kun du som vet hvordan du har det.. Og når kroppen sier i fra, så lytt til den :)

Har nå satt meg på ringeliste hos legen, så får vi høre hva hun sier..

Jeg er helt enig om at dersom helsetilstanden/ smerter tilsier at det ikke lar seg å gjøre å jobbe ,så gjør man selvsagt ikke det.

Det er derimot viktig å presisere at man ikke er syk selvom man er gravid. At mor er aktiv så langt det lar seg gjøre, er kun til fordel for dem begge.
Dessverre er det mange som sykemelder seg så fort de blir gravide og bruker det en unnskyldning for ikke å jobbe!
Det strider imot alle mine prinsipper.

Håper vi alle holder oss friske og raske, slik at både oss og babyene får en god start på den nye tilværelsen!
Da jeg gikk gravid med sønnen min jobbet jeg ved siden av utdanning, jeg ble derfor sykemeldt fra jobben fra ca uke 17 fordi arbeidsmengden ble for stor. I dag er situasjonen annerledes. I dag jobber jeg 75% som sykepleier og håper jeg kan jobbe så lenge som mulig med litt tilrettelegging underveis :D

Skulle så gjerne jobbet. Det verste jeg vet er å gå hjemme.

Nå kaster jeg opp to ganger i timen på dagtid, og en gang i timen på natta.
Et mareritt.

Har fått time hos legen imorgen.

God bedring Tankedrøm! Håper du slipper å ha det slik lenge.

Jeg lar vekten avgjøre om jeg jobber. Sist raste jeg ned i vekt da kvalmen satte igang for fullt, og da var jeg sykemeldt et par uker mens jeg knasket kvalmestillende. Tenker egentlig det samme nå. Så lenge jeg greier å holde vekten er det det samme om jeg kaster opp på jobb eller hjemme, men begynne jeg å gå ned i vekt skal jeg ikke bruke en eneste unødvendig kalori på noe annet enn barnet.

Back
Topp