Påleggstips til barna

2014frø

Februar2014's Miss Positiv❤️
VIP
Overskriften sier seg selv:) trenger tips til pålegg. Blitt mye leverpostei og makrell i tomat..

Finnes plantemargarin uten melk. Prim har også melk i seg og masse sukker.

Fruktmos
Kokt skinke
Sardiner
Avocado
Banan
Geitost (kun ekte geitost er uten kumelk)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg prøvde jordbær syltetøy uten tilsatt sukker idag, det var en stor slager her :) ellers går det stort sett i leverpostei her. Men hs sa til meg at jeg kunne prøve ut smøreoster osv. Er jo ikke mye man tar på uansett :-)

Jeg ville ikke brukt prim som pålegg til de små. Gir ikke det til snart 3åringen engang. Her er det leverpostei, makrell i tomat, avokadomos, bananmos, også vil jeg etter hvert tilby litt kaviar og skinkeost når hun kan drikke vanlig melk.

Er blitt anbefalt med prim (den lette versjonen) pga høg andel kalsium. Er ikkje kvar dag og det er ikkje snakk om dei store mengdene på skiva heller.

Er blitt anbefalt med prim (den lette versjonen) pga høg andel kalsium av HS.. Er ikkje kvar dag og det er ikkje snakk om dei store mengdene på skiva heller.

Sprett prim med ekstra jern er vel greit?

Jeg gir prim til ungene, hva er galt med det :s

Ellers går det i:
Leverpostei
Skinkeost
Leverpostei
Makrell i tomat
Most laks

Foreløpig går det i leverpostei og makrell. Ser ikke vitsen i så stor variasjon enda. De er jo babyer, de elsker det samme om igjen og om igjen. Kanskje vi prøver med noe kjøttpålegg etterhvert. Prim er noe vi bare har i ferier her og syltetøy er kun for helga. Er ikke for å være hysterisk, men hvis storebror fikk velge hadde han spiser det hele tiden, så greit med en regel han lett kan forstå. Er ikke vant til noe søtt pålegg selv så jeg spiser verken syltetøy, prim eller sjokoladepålegg (noe vi aldri har) .

Jeg trodde det var greit å bruke kumelk i maten jeg.. Som feks ost osv.. Det blir jo ikke store menger.. Men ikke drikke og blande det ut i grøt eks..

Finnes plantemargarin uten melk. Prim har også melk i seg og masse sukker.

Fruktmos
Kokt skinke
Sardiner
Avocado
Banan
Geitost (kun ekte geitost er uten kumelk)

Sent from my iPhone using BV Forum

Men den blå margarinen inneholder vel salt?

Nå var ikke jeg på kontrollen denne uka, men vi fikk såvidt jeg vet bare beskjed om å gi brødskive med leverpostei. Snodig at HS ikke nevnte annet pålegg da. Er det viktig å variere dette i noe særlig grad da?

Nå var ikke jeg på kontrollen denne uka, men vi fikk såvidt jeg vet bare beskjed om å gi brødskive med leverpostei. Snodig at HS ikke nevnte annet pålegg da. Er det viktig å variere dette i noe særlig grad da?
Det er vel pga jern kanskje? Men de burde absolutt informere om andre pålegg som kan gies og også ikke gies

Back
Topp