Barn ingen hindring

Jeg er forsåvidt enig i tankegangen når det gjelder at barn ikke nødvendigvis trenger å være en hindring i å gjøre det man har lyst til, men ikke for enhver pris. Flott (og viktig) å dyrke hobbyene sine til tross for at man får barn, imidlertid går det an å sette ting på vent noen år. Folk gjør som de vil, men personlig hadde jeg nok tilrettelagt mer etter barnas behov når de var så små, fremfor mine egne.
Helt enig.

Sent from my iPhone using BV Forum

Wow. Nei, jeg er helt enig der. Syns det hadde vært mye bedre om han reiste alene eller om de alle tok fly sammen. Dyrere blir det kanskje, men mye mer barnevennlig. :S
Ja nettopp

En ting er at det ikke er gøy - en annen ting er at det ropes høyt om at barn er passive foran tv og nettbrett, men dette er liksom greit. Værre spør du meg, da barna ikke har mulighet til å reise seg å gå når det kribler i en kropp som trenger aktivitet. De kjører i ett fordi de ikke har tid til å ta pauser underveis... Ja det er jo sunt for en liten kropp å ikke få strukket litt på bena innimellom engang

Selvfølgelig, derfor jeg også skriver at jeg har dårlig samvittighet bare vi kjører i ett parr timer. Tanken på at 1 åringen må sitte fastspent rett opp og ned er ikke noe god.

Tenker de bruker jo tid i sammen som familie, ja annerledes enn mange andre. Men mange foreldre bruker jo tv litt for aktivt også etter min mening da.
Jepp og det er heller ikke noe bedre. Om jeg hadde sagt "ja jeg tilbringer masse tid sammen med ungene mine - vi sitter å spiller tvspill hele dagen vi, fordi det er det jeg liker å gjøre. Jeg pleide alltid å sitte i timesvis å spille før, og kan fortsette med det fordi barn er ingen hindring", så tenker jeg det hadde kommet reaksjoner. Men å spenne fast unger i bilstol en hel dag og gi de et nettbrett det er liksom greit?
Det er fint at foreldrene kan ha en hobby, men man er nødt til å legge ting litt til siden og ikke minst tilpasse det til barnas premisser. Selv om de ikke klager.

Tenker alle foreldre må velge hva som er rett for dem... Føler det er feil å kritisere folk pga en artikkel på nettet...

En ting er at det ikke er gøy - en annen ting er at det ropes høyt om at barn er passive foran tv og nettbrett, men dette er liksom greit. Værre spør du meg, da barna ikke har mulighet til å reise seg å gå når det kribler i en kropp som trenger aktivitet. De kjører i ett fordi de ikke har tid til å ta pauser underveis... Ja det er jo sunt for en liten kropp å ikke få strukket litt på bena innimellom engang

Mulig det var noe jeg ikke fikk med meg, men jeg så ikke noe sted at de kjørte i ett uten pauser... Virker som de tar hensyn til barna når de er på veien, og jeg regner det som en selvfølge at de stopper med jevne mellomrom sånn at ungene får ut å røre på seg...

Mulig det var noe jeg ikke fikk med meg, men jeg så ikke noe sted at de kjørte i ett uten pauser... Virker som de tar hensyn til barna når de er på veien, og jeg regner det som en selvfølge at de stopper med jevne mellomrom sånn at ungene får ut å røre på seg...
står at når de kommer frem til et sted må de vaske bilsetene fordi de ikke tar seg tid til å stoppe for å spise eller drikke og at det derfor ble mye søl!
vet ikke helt men tolker der at de ikke akkurat stopper så mye

står at når de kommer frem til et sted må de vaske bilsetene fordi de ikke tar seg tid til å stoppe for å spise eller drikke og at det derfor ble mye søl!
vet ikke helt men tolker der at de ikke akkurat stopper så mye
Står jo også at det er minstemann som styrer hvor lenge de kan kjøre før de stopper. Og kanskje de bruker pausene til å løpe litt rundt og få ut litt energi og så kan de spise i bilen? Vi kjørte bare en liten tur med guttene på 6 og 8 år i dag(45 min en vei), og de "måtte" spise litt i bilen.
Jeg sier ikke at jeg syns det de gjør er kjempeflott, men syns heller ikke det er så ille...

Nei det står at de ikke kan ta så mye pauser for da tar reisen så lang tid.

Kjenner kanskje ikke til alle fakta, men basert på denne artikkelen så syns jeg det er drøyt!!

Back
Topp