Er du kjent med tidsklemma?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det er ikke alle som er like glade i ordet «tidsklemme», men mange småbarnsforeldre kjenner både titt og ofte at det kunne ha vært greit med litt mer tid. Tid til å være med barna, tid til å besøke venner, gjøre husarbeid – eller rett og slett slappe av.

Mange finner sine egne små knep for å spare inn litt tid. Her deler våre lesere sine tips:
Les artikkelen på Familieverden.no

Er du ofte i tidsklemma?

Den har vi sluppet unna så langt!:)

Merker lite til det. Jeg har fri en dag i uka for å handle og vaske, og vi styrer unna organiserte fritidsaktiviteter enn så lenge...
Mannen min er hjemme annenhver måned, da tar han seg av praktiske ting og matlaging mens vi er i barnehagen og han henter ungene tidlig.

Det er klart vi skulle hatt ENDA mer tid, men det vil man kanskje alltid ha?

Ja føler alle sider blir litt halvgjort. Hvertfall før når jeg jobba, føles litt bedre når jeg er i permisjon :-)

Lever konstant i tidsklemma..
Men tenker at så lenge hjulene går rundt of barna har det bra, så får støvet gro :P

Merker lite til det. Jeg har fri en dag i uka for å handle og vaske, og vi styrer unna organiserte fritidsaktiviteter enn så lenge...
Mannen min er hjemme annenhver måned, da tar han seg av praktiske ting og matlaging mens vi er i barnehagen og han henter ungene tidlig.

Det er klart vi skulle hatt ENDA mer tid, men det vil man kanskje alltid ha?
Det høres jo ut som om dere har mye mer tid enn mange andre, og dessuten så små unger at det ikke helt treffer enda?

Legg til lekser, fotball og kompiser...

Vi klarer oss fint enda. Vi har bare en på skolen, minimalt med lekser, fotball en dag i uka og siden vi begge har litt fleksibel arbeidstid så går det med 2*100% hos oss. Men en fridag i mnd eller to frister, for å få unna klær og hus og sånn.

Men det går. Alt går.

Vi er heldigvis ikke der ennå, men vi har jo bare ei jente på 2,5 år. Det kommer vel... Så langt det går kommer jeg nok aldri til å jobbe 100%, da.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det merkes og Være alene, og ha arbeidstider som ikke helt går opp i levering/ henting. Men alt går:)

Det høres jo ut som om dere har mye mer tid enn mange andre, og dessuten så små unger at det ikke helt treffer enda?

Legg til lekser, fotball og kompiser...

Vi klarer oss fint enda. Vi har bare en på skolen, minimalt med lekser, fotball en dag i uka og siden vi begge har litt fleksibel arbeidstid så går det med 2*100% hos oss. Men en fridag i mnd eller to frister, for å få unna klær og hus og sånn.

Men det går. Alt går.

Det stemmer nok. Barna er 5,5 år, 3,5år og 1 år. Mannen jobber 4 uker i utlandet og er 4 uker hjemme. Jeg jobber 80%. Går på babysvømming en dag i uka med minstemann.
Kanskje det blir større utfordringer etterhvert?

Ja men med god planlegging går det helt fint:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikke etter at jeg ble min egen sjef,jobber hjemmefra og styrer min arbeidstid helt.Levde i et konstant mas og kaos før,hatet det.

Merker ikke noe til det ennå. Nå jobber vi sånn at guttene ikke trenger SFO, så de kommer rett hjem og gjør lekser. Mannen min er også hjemme ganske tidlig så vi har god tid sammen på ettermiddagene. Guttene er bare med på fotball i sommerhalvåret og allidrett i vinterhalvåret. Dette er bare en dag i uka og de er på samme gruppe, så det gjør ting enklere :-) Kan bli verre når de blir større og kanskje vil være med på forskjellige ting...

Både og :P Noen dager er det veldig hektisk og kaotisk her i heimen og med ting som skal gjøres, mens andre ganger kan ukene gå rolig for seg og vi kan bare kose oss uten stress og mas :)

Ja. Fullstendig kaos.
Jeg skjønner godt hvorfor folk blir utbrent.

Det stemmer nok. Barna er 5,5 år, 3,5år og 1 år. Mannen jobber 4 uker i utlandet og er 4 uker hjemme. Jeg jobber 80%. Går på babysvømming en dag i uka med minstemann.
Kanskje det blir større utfordringer etterhvert?
Det kan det fort bli, når et par av dem går på skole om noen år.

Men alt går, og det at du bare jobber 80% hjelper nok godt de ukene mannen er borte.

Jeg kjenner hvor det tar på at min mann er igang med tredje uke med overtid til etter ungene er i seng. Denne uka er det høstferie, så det er ikke lekser og det er ikke fotball.

Neste uke tror jeg han skal komme hjem til vanlig tid. Det blir godt, men vi klarer oss. Jeg bare jobber en liten time etter at ungene er i seng. Deretter er det ikke lenge til leggetid, da men det får så være.

Ikke enda, men må er jeg i permisjon. Skal nok få kjenne på det senere som alenemor til to, eller kanskje jeg bare blir dritgod på å gi litt F i alt som ikke er heeelt nødvendig?! :D

Back
Topp