Baby og forkjølelse

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Babyen min som nettopp har blitt 8 mnd har vært forkjølet i 2 uker nå. Startet med 4 døgn med feber og ubehag som gjorde at hun våknet mye å skrek på natten. Etter det har hun bare vært snørrete men ellers i fin form (forutenom en natt for en uke siden). Hun har igjen blitt mer snørrete og i løpet av de siste to nettene blitt mer tett og begynte å hoste i natt. Hvor lenge kan dette vare? Det går liksom ikke over... Nå har hun ofte hatt buser i nesa og periodevis tette tårekanaler helt siden hun ble født, så mulig hun har arvet pappaens tette pipesystem :p

Suger med snørrsuger og gir saltvannspray. Paracet ved ubehag og høy feber. Hun får morsmelk. Noe mer jeg kan gjøre for at hun skal bli frisk? Prøver å få i henne litt fruktmos med cvitamin men hun er ikke veldig begeistret...

Sent from my iPhone using BV Forum

Beste kilden til C vitamin er i nypeekstrakt. Liten brun krukke med orange lokk i vitaminhylla i butikken. Ta en skje eller to i grøten. Gjerne flere ganger om dagen i flere dager. Det ungen ikke trenger blir skilt ut likevel.

Beste kilden til C vitamin er i nypeekstrakt. Liten brun krukke med orange lokk i vitaminhylla i butikken. Ta en skje eller to i grøten. Gjerne flere ganger om dagen i flere dager. Det ungen ikke trenger blir skilt ut likevel.
Takk for tips. Problemet er at hun ikke spiser noe særlig grøt eller noe annet fast føde.

Når hun begynner i bhg (hvis hun skal det) så kommer hun sannsynligvis til å være konstant litt forkjøla, så det er vel bare å forberede seg ;)

Når hun begynner i bhg (hvis hun skal det) så kommer hun sannsynligvis til å være konstant litt forkjøla, så det er vel bare å forberede seg ;)
Eh jah.....Takk for råd?
Har hatt bhgbarn og jobber i bhg så vet at det kan komme ofte forkjølelser og vet at det også ikke trenger å være en eneste forkjølelse. Hjelper lite på hva jeg kan gjøre for å lette den forkjølelsen nå da.......

Eh jah.....Takk for råd?
Har hatt bhgbarn og jobber i bhg så vet at det kan komme ofte forkjølelser og vet at det også ikke trenger å være en eneste forkjølelse. Hjelper lite på hva jeg kan gjøre for å lette den forkjølelsen nå da.......

Unnskyld! Har vel ikke så mange gode råd, og har selv bare "lært meg at ungen er konstant forkjøla" (og har smittet lillesøster på 3 mnd så hun har vel vært forkjøla og snørrete 3-4 ganger allerede), så var bare det jeg prøvde å formidle. Mente ikke å ordlegge meg så dumt.

Forresten, det kan hjelpe å heve senga (evt madrassen), så hun ikke ligger flatt, men det har dere kanskje gjort allerede :)

Unnskyld! Har vel ikke så mange gode råd, og har selv bare "lært meg at ungen er konstant forkjøla" (og har smittet lillesøster på 3 mnd så hun har vel vært forkjøla og snørrete 3-4 ganger allerede), så var bare det jeg prøvde å formidle. Mente ikke å ordlegge meg så dumt.
Skjønner. Slår meg ikke helt til ro med at hun bare må være syk hvis det finnes noe som hjelper :) Er nøye på påkledning, trekk fra vinduer og håndhygiene og generelt renslighet, så pleier å ha lite sykdom i hus. Og på jobben.

Skjønner. Slår meg ikke helt til ro med at hun bare må være syk hvis det finnes noe som hjelper :) Er nøye på påkledning, trekk fra vinduer og håndhygiene og generelt renslighet, så pleier å ha lite sykdom i hus. Og på jobben.

Prøver jeg også, men har gitt litt opp. Nå ble mi elste masse syk det første halve året i bhg (vi brukte opp alle sykedagene før november både jeg og far), men bank i bordet, i høst har det vært bra!

Einaste rådet utenom det du allerede gjere er at eg ville bytta ut saltvannspray med eit par ml saltvatn i sprøyte. Da får du spylt skikkelig, samtidig som dei fleste barn reagerer med å blåse kraftig ut av nasen når dei får det inn, slik at det fungerer som ein real snyterunde:) God bedring. Heve senga i hodeenden har du sikkert gjort:)

Back
Topp