Vekstkontroll Idag....

tuppis

Glad i forumet
Var på ny vekstkontroll Idag. Viste 29,5% i +. Dette vil so baby er stor, jeg er i uke 26+1 og han er 3700. Dette skremmer meg så veldig når de er Så negativ til dette. Jeg er blitt henvist til en grundigere sjekk hos et annet større sykehus. Lurer så på hva de sier, jeg vil så virkelig bli i gang satt!! Snarest... Men de mener det et alt for tidlig enda.. Håper jeg får den timen fort. Kjenner jeg falt helt i doen da jeg var der Idag..

Oooi :-O
Stor ja, rart de ikke starter ganske fort da..
Her er jeg 35+6 idag og blir satt igang neste uke, selv om hun er lita i magen. Er jo seff en grunn for det, men jeg synes d blir rart at de ikke starter når de er såpass store og..?

3700 er ikke stort nok til å bli satt igang vil jeg tro, men du vil nok få tettere oppfølging. Oppfølging ved større sykehus blir nok bra, de gjør ekstra målinger og det kan jo hende at de har målt litt feil også? Det går nok bra skal du se :)

Babyene regnes ikke store før de er over 4.5kg, og enn så lenge er det jo langt igjen til det :) jeg har forstått det slik at de er negative til å sette igang fødsel, vertfall når det kommer til størrelse, pga da er ikke kroppen moden for fødsel, og at spesielt om man skal føde en større baby, så er det viktig at kroppen er moden og klar for det. Jeg fødte en på 4.4kg i fjor, slapp unna med et pyntesting :p spent på hvor stor han inni magen blir, men stort større tror jeg ikke jeg klarer :)

Oooi :-O
Stor ja, rart de ikke starter ganske fort da..
Her er jeg 35+6 idag og blir satt igang neste uke, selv om hun er lita i magen. Er jo seff en grunn for det, men jeg synes d blir rart at de ikke starter når de er såpass store og..?

Blir satt igang pga lever/gallesyre problemer, som kan være skadelig for både meg og baby.
Men er jo bra at du har blitt henvist videre til grundigere sjekk :-)

Babyene regnes ikke store før de er over 4.5kg, og enn så lenge er det jo langt igjen til det :) jeg har forstått det slik at de er negative til å sette igang fødsel, vertfall når det kommer til størrelse, pga da er ikke kroppen moden for fødsel, og at spesielt om man skal føde en større baby, så er det viktig at kroppen er moden og klar for det. Jeg fødte en på 4.4kg i fjor, slapp unna med et pyntesting :p spent på hvor stor han inni magen blir, men stort større tror jeg ikke jeg klarer :)

Enig med deg.
Synes heller ikke babyen var unormalt stor. Jeg fødte en på 4,3kg og folk nektet å tro at jeg fødte en so stor baby. Er ganske tynn og spinkel selv. Men det gikk fint :)
Han kom forresten på termin. Hadde jeg gått over tiden hadde han nok vært mye større.
Vet babyen er stor denne gangen og, men tror det skal gå bra :)

Back
Topp