Hvilken psykisk(e) lidelse(r) har du?

PTSD. Fikk det etter min siste fødsel. Og det føles sååå ensomt, ettersom jeg ikke har noen å snakke med ang det. (foruten psykologen min da)
 
PTSD
 
Har vist ptsd jeg og
 
Den eneste diagnosen jeg har fått er sosial angst, men mistenker også at jeg kanskje er bipolar.

Kan jeg spørre hva ptsd er?
 
Har vært innlagt flere ganger pgr psykose, så har veldig lett for å bli paranoid og å få psykose på nytt igjen.
Men til vanlig sliter jeg vel bare med sosial angst.
 
sliter med tilbakevendende depresjon, sosial angst, generaliserende angst, post traumatisk stress syndrom.

Ny psykolog, så skal igjennom det diagnostiske skjemaet (forhøret) en gang til. blir spennende å høre hva de sier da. Kuttet cipralex uten tillatelse fra lege da jeg hadde mistanke om graviditet(som jeg hadde rett i) og legen ikke har tid til meg. har gått uten i ett par uker nå. livet er herlig :thumleft jeg har jo :angel13 i magen :happy119 men må jo innrømme jeg er ganske skeptisk nå til om jeg vil få meg en smell etterhvert likevel :confused013 :(
 
Jeg har PTSD. Det lager litt krøll i forbindelse med Fødselsangst og sånn, men virker som om lege og jordmor vil være støttende. :)
Og så har jeg slitt med bulimi halve livet. Men nå etter at jeg ble gravid, er det "bare" tankene som sitter igjen.
 
Manisk depressiv :) vært innlagt 4 ganger i psykiatrien, men går bedre nå :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ustabil personlighetsforstyrrelse, Bipolar, ADHD, angst og ett snev av schizofreni.. 
et snev av schizofreni? det er ingen som har ett snev av schizofreni ;)
 
Den eneste diagnosen jeg har fått er sosial angst, men mistenker også at jeg kanskje er bipolar.

Kan jeg spørre hva ptsd er?

Post Traumatisk Stress Lidelse (syndrom). Altså stress-symptomer som oppstår etter traumer.
 
Har fått kasta etter meg nok av diagnoser av div psykologer og psykiatere opp igjennom men det som fortsatt sitter godt er post traumatisk stress' n . Var på vei til å komme over depresjonen før jeg ble gravid men graviditets hormonene gjorde faktisk underverker der :D
Foresten "godt" å lese denne tråden jeg har gått og følte meg som den eneste mamman som sliter psykisk ..
 
Har fått kasta etter meg nok av diagnoser av div psykologer og psykiatere opp igjennom men det som fortsatt sitter godt er post traumatisk stress' n . Var på vei til å komme over depresjonen før jeg ble gravid men graviditets hormonene gjorde faktisk underverker der :D
Foresten "godt" å lese denne tråden jeg har gått og følte meg som den eneste mamman som sliter psykisk ..

I et suksess-samfunn som Norge er blitt, så er det mange mange som sliter. Japan er også blitt et suksess-samfunn, og de troner bl.a. på selvmordstoppen i verden. Det sier litt om hvilke forventninger og krav vi tror at samfunnet stiller til oss. Ikke rart at så mange sliter. Og fremdeles er det ikke helt trygt å snakke om, men det blir heldigvis mer og mer åpenhet rundt dette <3
 
Eg slit med PSTD, mild deprisjon og angst. Har vore til behandling fram til jan2014 men på grunn av graviditeten så får eg no ny oppfølging..første time om ein måned! Den kunne gjerne ha vore i mårra, men det er bedre enn ingenting. Jordmora og legen kjenne og til historia mi så eg får ekstra oppfølging pågrunn av det:)
 
Panikkangst og helseangst. Blomstret som bare det etter min andre fødsel i juli, og har nå starta på antidepressiva. Føltes som et nederlag å måtte starte etter å ha klart meg med kun samtaleterapi, men i dag føler jeg meg heldigvis mye bedre! Og ser på barna mine og tenker at for dem er det uten tvil verdt det. Spent på om det vedvarer, og evt bivirkninger.. Ta gjerne kontakt om noen kjenner seg igjen eller vil dele erfaringer :)
 
Jeg fikk (og har fortsatt) bekymringsangst etter et forferdelig svangerskap med hyperemesis og sykehusinnleggelser, et fødselstraume på barsel på sykehuset og samlivskrise med samboeren.
Jeg går til psykolog og akupunktør og det hjelper litt.
Håper jeg føler meg lykkelig igjen snart.
 
Jeg fikk (og har fortsatt) bekymringsangst etter et forferdelig svangerskap med hyperemesis og sykehusinnleggelser, et fødselstraume på barsel på sykehuset og samlivskrise med samboeren.
Jeg går til psykolog og akupunktør og det hjelper litt.
Håper jeg føler meg lykkelig igjen snart.
Føler med deg på dette, hg har forferdelige ettervirkninger !
Går du til akupunktør for å få det bedre psykisk forresten? Har aldri tenkt på at det kunne hjelpe på den måten
 
Føler med deg på dette, hg har forferdelige ettervirkninger !
Går du til akupunktør for å få det bedre psykisk forresten? Har aldri tenkt på at det kunne hjelpe på den måten
Tusen takk. <3
Ja, jeg ble tipset om det av ei venninne og også psykologen og jeg føler det hjelper litt. Det hjelper meg mtp. den indre uroen jeg ofte har og å føle meg litt mer avbalansert/"harmonisk" inni meg.
Så får vi bare håpe jeg føler meg litt normal igjen snart. :)
 
Bipolar lidelse type 1
Bulimi
 
Back
Topp