Gravid etter konisering.

annisk

Blir kjent med forumet
Hei.

Jeg er 19+6 uker på vei, og for 1 1/2 år siden måtte jeg gjøre en konisering (at de fjerner en del av livmorhalsen pga celleforandringer). Jeg var UL på Ahus, hun som gjorde UL kunne ikke gi meg noen svar på om jeg måtte følges opp ekstra pga dette, hun sjekket ikke engang hvordan det sto til med livmorhalsen min.

Jeg har så lest endel på nettet om dette etterpå, og er LIVREDD for å abortere eller føde veldig prematurt, som visstnok er mer sannsynlig når man har vært gjennom konisering.

Er det noen som har vært igjennom dette? Ble dere fulgt opp ekstra? Noe jeg ikke bør gjøre? Noen på Ahus?

Jeg har vært konisiert 3 ganger og er nå selv 15 uker gravid.. Jeg har tettere oppfølging hos gynekologen min som følger med livmorhalsen.. Har du ikke abortert til nå, er det ikke noe farlig - MEN, ta kontakt med gynekolog og gå hos han istedefor legetimer, så vil dem sjekke nøye og jevnlig desto større du blir. Er i svært få tilfeller at man før for tidlig pga dette, men er klassifisert som risikosvangerskap uansett.. Det er og gratis og gå til gynekolog i svangerskapet :)

Jeg er konisert to ganger, ikke blitt fulgt opp ekstra i noen av svangerskapene. Men jeg spurte legen forrige uke hvorfor det da sto på helsekortet og det var bare så de på føden skulle være klar over det når fødsel begynner.
Ahus her også

Jeg ble konisert i desember 2007 og har nå barn nr 3 i magen etter inngrepet. Fødsel i 2008 og 2010 varte begge til 5 dager over termin.
Er nå 31+4. Fikk målt livmorhalsen i uke 23+2 dette svangerskapet og da var den 24mm noe som visstnok var veldig kort. Men har enda baby i magen og ingenting aom tyder på fødsel med det første.

Men har ikke fått noe oppfølging i svangerskapene.

Når jeg leser forskningsrapporter sier de at man har 4 ganger så stor sjanse for senabort eller prematurfødsel. Synes det er litt rart at gravide da ikke blir fulgt opp ekstra.

Hei.

Jeg er 19+6 uker på vei, og for 1 1/2 år siden måtte jeg gjøre en konisering (at de fjerner en del av livmorhalsen pga celleforandringer). Jeg var UL på Ahus, hun som gjorde UL kunne ikke gi meg noen svar på om jeg måtte følges opp ekstra pga dette, hun sjekket ikke engang hvordan det sto til med livmorhalsen min.

Jeg har så lest endel på nettet om dette etterpå, og er LIVREDD for å abortere eller føde veldig prematurt, som visstnok er mer sannsynlig når man har vært gjennom konisering.

Er det noen som har vært igjennom dette? Ble dere fulgt opp ekstra? Noe jeg ikke bør gjøre? Noen på Ahus?
Spesielt at de ikke sjekket

Back
Topp