Dere som har avvent nattamming..

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Får prøve meg her da.. Lite svar på terminforum :(

Litt forundret rundt dette. Nå har vi kjørt på i to dager, jeg ammer kl 19.00 når hun legger seg, og så har jeg ammet ca 22.30 og så da når hun har våknet ca kl 4, har jeg trøstet, tilbudt vann osv, har tatt ca en time, så har hun sovnet igjen. Så synes ikke det er altfor tøft.

Men burde jeg kanskje ikke amme kl 22.30 heller?

Det går jo på en måte som en del av natten for henne, så burde jeg egentlig bare kjøre hardcore non-stop fra 19.00 til morgenen igjen?

Hvordan har dere gjort det?

Hvor gammel?
Synes uansett dere må fine hvA som passer for dere
Nattamming er ofte det som holder produksjonen mest oppe, så det er kanskje ikke noen hast å avvenne?

Hvor gammel?

Jeg nattammet ganske lenge jeg da. Han våknet en gang midt på natten, og da fikk han melk. Jeg orker ikke kampen med nattevåk og mangel på søvn :p

Han sluttet av seg selv når han var 10mmd ca :-)

Hun er fylt ett år, forrige uke. Så hun er jo stor jente. Merker at melkemengden er mindre, og hu spiser jo masse mat og drikker godt av vann, saft etc, så behovet er ikke der lenger.
Pluss jeg er dødsliten, og i full jobb.

Hun er fylt ett år, forrige uke. Så hun er jo stor jente. Merker at melkemengden er mindre, og hu spiser jo masse mat og drikker godt av vann, saft etc, så behovet er ikke der lenger.
Pluss jeg er dødsliten, og i full jobb.

Da synes jeg faktisk bare du skal droppe 22.30 amminga også. Her kutta jeg ut når han var helt når mini var ca.5-6 mnd...jeg mista melka pga.sykdom. Kutta først ut på dagen, så kveld/natt...her gikk det faktisk fint å bare kutte helt...var selvfølgelig et par tøffe netter, men var ikke mye som skulle til :)

Vi begynte å gi henne en flaske med mme før hun la seg da hun var rundt 11 måneder. Da var det bare et par ganger jeg måtte amme på natta også. Hun ville ikke ha mer pupp og sist gang jeg ammet så var hun 1 år og 1 uke.
Hun er nå 15 måneder og det skjer en gang i blant at vi må lage en flaske om natta.
Dette er noe som funket for oss og hun får fortsatt en flaske før hun legger seg.

Jeg gadd ikke ta den kampen jeg :-P
Mye lettere å ta henne inn til meg utpå morgenen, amme, og så sov vi videre sammen til morgenen;)
Var knapt våken et par minutter noen av oss ;-)

Får jo sove mindre hvis man skal stå inne på et rom med en gråtende unge;-)

Hun sluttet av seg selv ved påsketider, da var hun noen uker unna å være to år ;-)

Jeg ville ikke kuttet ut 22.30 ammingen, så lenge hun sovner greit etterpå, men det kommer jo an på om du vil fortsette å amme litt, og ikke miste så mye melk? Hvis du ønsker innen kort tid å slutte med amming så er det jo greit å kutte ut amminga på kvelden også.

Jeg tenker at nattamming vil jeg få slutt på i hvertfall. Jeg vil bare ikke, og derfor jeg tenker at kanskje den 22.30 ammingen gjør at hun tror at natt-amming fortsatt er greit - at det vil gjøre 04.00 ammingen sin slutt vanskeligere å etterkomme, om jeg klarte å gjøre meg forståelig der.

Nå har det seg sånn at lille her nekter flaske, både med, mm eller mme, så vann er heller ikke så lett å tilby kl 22.30, så vil jo helst at hun skal klare seg uten noe, å venne seg til at natt er natt. (trøst skal hun jo selvfølgelig få.)

Nå våknet hun for fem min siden, jeg trøstet, ga smokk, og bredde dynen over henne - tilbydde vann, det var det ikke snakk om, så får vise hvor lenge freden varer :)

(Vet også at natt-ammingen holder ammingen gåendelenger, men nå har det seg sånn at det blir evt. kun morgen og kveld, og jeg har ikke noe problem med å slutte å amme nå etter ett år, det er på en måte grensen min, så det går fint (litt trist er det jo også), men fint å få kroppen sin helt og holdent tilbake)

Jeg gadd ikke ta den kampen jeg :p
Mye lettere å ta henne inn til meg utpå morgenen, amme, og så sov vi videre sammen til morgenen;)
Var knapt våken et par minutter noen av oss ;-)

Får jo sove mindre hvis man skal stå inne på et rom med en gråtende unge;-)

Hun sluttet av seg selv ved påsketider, da var hun noen uker unna å være to år ;-)
Jeg ammer ca halv seks tiden, så sover hun videre til kl 8, men det å få sove sammenhengende fra man legger seg til rundt da kjenner jeg behov for nå. Jeg er sånn at jeg våkner, og sovner ikke så lett videre, så det er på en måte ikke bare-bare.

Regner med at den gråte-perioden for pupp ikke varer fullt så lenge. Har henne oppi senga hvor det er godt og trygt, og håper det gjør susen.

Jeg ammer ca halv seks tiden, så sover hun videre til kl 8, men det å få sove sammenhengende fra man legger seg til rundt da kjenner jeg behov for nå. Jeg er sånn at jeg våkner, og sovner ikke så lett videre, så det er på en måte ikke bare-bare.

Regner med at den gråte-perioden for pupp ikke varer fullt så lenge. Har henne oppi senga hvor det er godt og trygt, og håper det gjør susen.
Ja jeg skjønner det. En hel natts søvn skulle jeg gjerne hatt og :-P

Her kommer hun fortsatt inn til oss om natta, varierer på tidspunkt.
Jeg orker ikke styre så mye med at hun skal sove i sin egen seng hele natta. Føler det er viktigere at vi begge for sove ;-) Men jeg er heldig og sovner igjen fort da :-)

Det går seg nok til, noen netter så er det sikkert i orden ;-)

Back
Topp