Sy til baby

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Jeg er ny ved symaskinen men har lyst å sy litt til jenta som kommer i november. Tenker i første omgang ikke på klær.

Noen som har noen tips til hva jeg kan du og gjerne med tips hvor en finner oppskrift??

Vognpose? Bilstolpose? Mei tai?

Jeg pleier bare å google f.eks. "vognpose oppskrift", og så kikke gjennom et par av treffene. Får som regel opp en del, så er det bare å finne den man liker best :)

Voksipose er lett. Første gangen jeg gjorde det tok det meg bare 4 timer.
Mai tai er også lett.

Babynest
Ammepute
Ringslynge
Suttekluter. Med små snorer av anorakkbånd og kantbånd. Bruk småkluter fra princess f.eks

Taster fra Appen <3

Bamse, smokkesnorer, kosekluter,meitai, sovepose.. :) Går an å bestille mønster på stoffogstil.no :) Eller tegne selv :)

Skrevet i avslappet stilling

Skal en tur på stoff og stil i dag.. Blir i første omgang å sy puter til en benk på barnerommet.

Har også ei babykurv som har vært brukt til fetterne til lille i magen som må få litt rosa på seg i stedet for blått så må sy litt der å, men blir mest for hånd for å få festa på.... Men må sy en liten kant på det rosa stoffet...

Tydeligvis ikke fått sytråden jeg trengte for å få babykurven ferdig opp på båndet i går så da prøver eg meg på puter i stedet....

Blitt to puter til nå. Aldri satt inn glidelås før, men har nå fått det til på ett vis.... Godt den er under puta ;-)

Første puta blei litt for slapp i fisken.... Kan vel egentlig bare sy en ekstra søm litt lengre inn i den ene sida så vil det kanske hjelpe litt??

Tydeligvis ikke fått sytråden jeg trengte for å få babykurven ferdig opp på båndet i går så da prøver eg meg på puter i stedet....

Blitt to puter til nå. Aldri satt inn glidelås før, men har nå fått det til på ett vis.... Godt den er under puta ;-)

Første puta blei litt for slapp i fisken.... Kan vel egentlig bare sy en ekstra søm litt lengre inn i den ene sida så vil det kanske hjelpe litt??

Bilder? :)

ImageUploadedByBV Forum1410887381.780458.jpg

Foreløpig sydd fem store puter, tre med dyremønster og to med det andre stoffet. Også to litt mindre i det andre stoffet. Må se om jeg skal sy fler når mamma har sydd trekk til madrassen. Ho hadde mye å gjøre denne uka så får bare være tålmodig :-)

Det er smittsomt å se på slike bilder. kanskje jeg må finne fram maskinen min :)

Mine neste prosjekt blir å sy noen laken til madrassen i babykurva. Kurva er så gammel at det en større enn type Moseskurv som en finner i butikkene i dag så lakene jeg har sett til di er for små. Så nå er stoffet til vask, fikk kastet langs kantene i stad. Prosjekt for helga kanskje :-)

Også plan om å sy ei vimpelrekke - kanskje litt ut men lager ei likevel :-)

Fått sydd to laken til babykurva i går og ei lita vimpelrekke i dag :-)

Egentlig tenkt å ha tre forskjellige stoff på vimpelrekka men det ene passa ikke så fint til tapeten på rommet så da blei det bare å bruke restene fra putene :-)

ImageUploadedByBV Forum1411308930.953039.jpg

Hehe tatt bilde med å holde opp tlf så så ikke at magen blei litt med på bildet.... Ikke så lett å gjemme unna :-)

Back
Topp