Her er vi nå oppe i to grøtmåltider til dagen og akkurat begynt å innføre litt middag. Det jeg føler vi sliter litt med er å få i han nok melk. Jeg ammer enda og ønsker gjerne å fortsette med det en stund til, men på dagtid er lillegutt lite interessert.
Sånn ser dagen vår ut nå mtp mat:
03-05 - våkner for pupp (spiser da mye)
08 - grøt og vann (vil ikke ha pupp hverken før eller etter måtidet, har prøvd begge deler)
Ca 11 - pupp (spiser da ganske godt)
13-14 - middagssmaksprøve
15-16 - pupp
17 - grøt og vann
18.30 - legges og har pleid å få pupp og spist ganske bra, men merker mer og mer at han er lite interessert i dette måltidet og vil egentlig bare legges uten mat.
Bekymrer meg litt for de sier jo at melken skal være hovednæringen frem til 1 års alder, allerede nå synes jeg nesten ikke at det er det lenger.
Har prøvd å amme før måltidene med fast føde, men da er han stort sett ikke interessert og hvis han en sjelden gang vil ha pupp da så spiser han da mye mindre fast føde.
Noen som har noen tips?
Sånn ser dagen vår ut nå mtp mat:
03-05 - våkner for pupp (spiser da mye)
08 - grøt og vann (vil ikke ha pupp hverken før eller etter måtidet, har prøvd begge deler)
Ca 11 - pupp (spiser da ganske godt)
13-14 - middagssmaksprøve
15-16 - pupp
17 - grøt og vann
18.30 - legges og har pleid å få pupp og spist ganske bra, men merker mer og mer at han er lite interessert i dette måltidet og vil egentlig bare legges uten mat.
Bekymrer meg litt for de sier jo at melken skal være hovednæringen frem til 1 års alder, allerede nå synes jeg nesten ikke at det er det lenger.
Har prøvd å amme før måltidene med fast føde, men da er han stort sett ikke interessert og hvis han en sjelden gang vil ha pupp da så spiser han da mye mindre fast føde.
Noen som har noen tips?