Hvordan få tiden til å gå...

Ryvita

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Novemberlykke 2020
… frem til prøvingen starter i april/mai? Det er jo uendelig lenge til! Men pga studier er vi nødt til å vente til da.

Jeg har sneket på forumet ei stund, men fant ut at jeg skulle melde meg inn nå. Kanskje tiden går fortere hvis jeg deltar litt? :D Frem til da får vi bare nyte tiden vi har sammen som bare oss to, å la tiden gå sin gang :rolleyes:

For en spennende tid. Mens du venter kan du gjøre deg kjent med egen syklus, finne ut når du har el, hvor lang lutealfase du har og se etter hvilke symptomer du vanligvis har under el og i dagene etter el i påvente av tr. Hvis du går inn på FS (før svangerskapet/vi som prøver) så er det noe som heter "våre viktigste tråder" der finner du en tråd om forkortelser som blir brukt og mange andre gode tips til prøveperioden.
Lykke til :D

Tusen takk, det blir spennende :D Slutta på p-pilla for ca et år siden, så syklusen har stabilisert seg bra og jeg føler jeg har god oversikt over den. Så det blir nok absolutt et pluss når prøvingen starter! :)

Så spennende. Lykke til når prøvingen starter. I mellomtiden er det jo masse å lære ved å henge her inne. Velkommen :)

Så spennende! Føler akkurat det samme som deg, tiden går altfor sakte!! :smiley-angry017 Vi starter prøvingen antagelig våren 2016, føles uendelig lenge til! Motsigende nok er det jeg som gjerne vil vente, grunnet avsluttende studier våren 2015 og ønske om å komme litt "inn" i jobben først! En liten trøstepremie er det at vi skal gifte oss i mellomtiden, blir spennende å planlegge bryllup!

Så spennende! Føler akkurat det samme som deg, tiden går altfor sakte!! :smiley-angry017 Vi starter prøvingen antagelig våren 2016, føles uendelig lenge til! Motsigende nok er det jeg som gjerne vil vente, grunnet avsluttende studier våren 2015 og ønske om å komme litt "inn" i jobben først! En liten trøstepremie er det at vi skal gifte oss i mellomtiden, blir spennende å planlegge bryllup!

Gratulerer med giftemål, så spennende! :) Myyye planlegging fremover ser jeg for meg ;)

Jeg skulle sikkert ha kommet litt "inn" i jobben jeg også (er også ferdig med studier til sommeren), men tror ikke vi utsetter prøvingen mer enn vi allerede har gjort. Tenker også at jeg ikke vet hvor lang tid prøvingen tar, plutselig tar det et år før spira sitter… Så det får bli som det blir. Men tiden kunne gjerne gått litt fortere :D

Tenker også at jeg ikke vet hvor lang tid prøvingen tar, plutselig tar det et år før spira sitter… Så det får bli som det blir. Men tiden kunne gjerne gått litt fortere :D

Ja, det er nettopp det. Babyer kommer ikke alltid bare på bestilling, det hele kan ta litt tid! Så jeg skjønner veldig godt hvorfor dere starter prøvingen allerede nå :) kanskje jeg finner ut det samme selv når vi kommer så langt :p

… frem til prøvingen starter i april/mai? Det er jo uendelig lenge til! Men pga studier er vi nødt til å vente til da.

Jeg har sneket på forumet ei stund, men fant ut at jeg skulle melde meg inn nå. Kanskje tiden går fortere hvis jeg deltar litt? :D Frem til da får vi bare nyte tiden vi har sammen som bare oss to, å la tiden gå sin gang :rolleyes:

Jo fler jo bedre og koseligere =D Vi starter i mai neste år vi også! Det er lenge til ja...djiiiz...men frem til da så er det og skravle her og på "før svangerskapet", sjekke ut og så smått kjøpe inn div utstyr som man MÅ ha til ungen slik at vi slipper å bruke opp hele lønna en mnd på bare det, ha kontroll på syklusen (som ble nevnt over), ta folat tre mnd før start, finne navn! Jeg har noen favoritter, men gubben må jo være enig ;)
Vi skal også få et nytt sted og bo og jeg skal bytte jobb, men om vi rekker og gjøre det før vi starter prøvinga er uvisst, vi tar ikke hva som helst av jobb eller bolig. Man kan lese seg i hjel på babyverden, mye bra info og gode artikler.
Lær deg og hekle og/eller strikke, er utrolig gøy og kunne lage noe til barnet som kommer :)
Nå kommer jo julen, da raser tifen fort bort til det OG nyttår. Når man er på nyåret så blir det jo to små mnd før man begynner på folat, DA er man nærme :D

Lær deg og hekle og/eller strikke, er utrolig gøy og kunne lage noe til barnet som kommer :)
:D

Sant som du sier, er mye nyttig å lese her, både på forum og av artikler. Har faktisk begynt å strikke et babyteppe, første strikkeprosjektet siden barneskolen! Så, det går ikke akkurat kjapt, men det er gøy da :)

Vi har også planer om å flytte til noe større etterhvert, det MÅ ikke skje før vi blir gravide/får barn, men det hadde jo vært det beste. Så over nyttår begynner vi kanskje å tenke på kjøp/salg av leilighet, å da går jo i allefall tiden fort plutselig :D

Sant som du sier, er mye nyttig å lese her, både på forum og av artikler. Har faktisk begynt å strikke et babyteppe, første strikkeprosjektet siden barneskolen! Så, det går ikke akkurat kjapt, men det er gøy da :)

Vi har også planer om å flytte til noe større etterhvert, det MÅ ikke skje før vi blir gravide/får barn, men det hadde jo vært det beste. Så over nyttår begynner vi kanskje å tenke på kjøp/salg av leilighet, å da går jo i allefall tiden fort plutselig :D

Så lenge man har muligheten til det så er det jo bare og kjøre på :) Og jeg er helt enig, hadde vært best om man er ferdig med alt slik før man begynner og prøve..for det å flytte er utrolig slitsomt. Men en liten kjapp en mellom flytteeskene er jo ikke og forakte om det blir slik :P
Hvordan strikker du teppet? som et lappeteppe eller helt? Strikking er utrolig avhengighetsskapende! :)

Så lenge man har muligheten til det så er det jo bare og kjøre på :) Og jeg er helt enig, hadde vært best om man er ferdig med alt slik før man begynner og prøve..for det å flytte er utrolig slitsomt. Men en liten kjapp en mellom flytteeskene er jo ikke og forakte om det blir slik :p
Hvordan strikker du teppet? som et lappeteppe eller helt? Strikking er utrolig avhengighetsskapende! :)

Jeg strikker på aller enkleste måte, frem og tilbake på pinnene, og bare rette masker :p Åsså strikker jeg løst på tjukke pinner, så det blir litt sånn fluffy om du skjønner.. Så det er ikke særlig avansert! Men skal prøve å få heklet en kant rundt det når det er ferdig, har trua på at det blir fint til slutt :D Avhengighetsskapende ja! Åsså så kjekt å ha noe å holde på med når man allikevel bare sitter å ser tv eller noe sånt :) Holder du på med noe strikking?

Hva med forberedelser til prøvingen?
Kutte eventuelt røyk og snus. Drikke alkohol kun i moderate mengder. Dette gjelder også mannen ;) Begynne å trene, da får du en sunnere og sterkere kropp som er mer klar for er svangerskap. Samme med sunt kosthold. Begynn å ta folsyre tre måneder før prøvingen starter. Les deg opp på graviditet, fødsel, barseltid, amming, småbarnstid. Snakk sammen om forventinger til hverandre og hvordan dere ser for dere deres neste kapittel i livet.

Ta dere en weekendtur sammen som kjærester eller andre ting som man ikke alltid får tid til som foreldre.

Og ekstra innsats i studiene? Det legger tross alt grunnlag for karriere og inntekt som kommer godt med ved familieforøkelse :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hva med forberedelser til prøvingen?
Kutte eventuelt røyk og snus. Drikke alkohol kun i moderate mengder. Dette gjelder også mannen ;) Begynne å trene, da får du en sunnere og sterkere kropp som er mer klar for er svangerskap. Samme med sunt kosthold. Begynn å ta folsyre tre måneder før prøvingen starter. Les deg opp på graviditet, fødsel, barseltid, amming, småbarnstid. Snakk sammen om forventinger til hverandre og hvordan dere ser for dere deres neste kapittel i livet.

Ta dere en weekendtur sammen som kjærester eller andre ting som man ikke alltid får tid til som foreldre.

Og ekstra innsats i studiene? Det legger tross alt grunnlag for karriere og inntekt som kommer godt med ved familieforøkelse :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi er begge opptatt av et sunt kosthold, og trener fire-fem dager i uka, ingen av oss snuser eller røyker, og vi drikker svært sjeldent alkohol. Så sånnsett tror jeg ikke vi kan forberede oss bedre enn hva vi allerede er. Studiene er jo absolutt hovedfokus for tiden, det nærmer seg fort eksamener, så sånn sett går jo tida nesten for fort :p

Har lest en del her inne både på forum og artikler, er jo så mye interessant og morsomt å lese og sette seg inn i. Veldig kjekt å lese andres erfaringer, blir kanskje litt ekstra forberedt av det. Og ellers så er det sant som du sier, vi prøver å kose oss å nyte tiden vi har sammen som bare oss to, alenetid blir vel aldri det samme igjen etter at man har fått barn :D

Takk for tips! :)

Jeg strikker på aller enkleste måte, frem og tilbake på pinnene, og bare rette masker :p Åsså strikker jeg løst på tjukke pinner, så det blir litt sånn fluffy om du skjønner.. Så det er ikke særlig avansert! Men skal prøve å få heklet en kant rundt det når det er ferdig, har trua på at det blir fint til slutt :D Avhengighetsskapende ja! Åsså så kjekt å ha noe å holde på med når man allikevel bare sitter å ser tv eller noe sånt :) Holder du på med noe strikking?

Det enkle er jaggu ofte det beste asså ;) Jeg skjønner fluffy, det høres bra ut :)
Helt klart givende og lage noe når man ellers bare ser på dummekassa. Føler man får gjort noe ihvertfall :D
Jeg driver og tester ut litt mønster på både rundpinner og vanlig, men har ikke kommet igang med noe. Er så vanskelig å velge hva jeg skal starte på :P Men jeg troooor jeg skal starte på en lue, mulig teppe. Så jeg må bare bli enig med meg selv først og trene litt mønster så blir det å starte opp med et prosjekt ila denne mnd evt neste :) Har også heklepinnen i nærheten. Blir ofte hekling av sokker, de blir så fine! Men nå har jeg snart en million....så jeg burde la det ligge en stund ;) hehe

Jeg hadde faktisk unngått dette forumet og latt livet gått sin gang. Jo mer du tenker på det desto tregere kommer tiden til å gå. Få deg en hobby :) strikk litt eller noe ;)

Det enkle er jaggu ofte det beste asså ;)

Det er i allefall det beste når det er det eneste man kan :D Må vel prøve meg på noe mer utfordrende etterhvert, må bare få det grunnleggende litt "i fingra" først :rolleyes:

Jeg begynte å strikke pledd flere år før datoen vi tenkte begynne å prøve (pga studier). Måtte finne på mange forklaringer for hvem det var til. Liiiitt babysyk kanskje :p

Strikking er alltid kjekt :) Selv så klarer jeg bare strikke rett fram og tilbake så det blir en del skjerf for å si det sånn :P

Back
Topp