Jeg hadde masse krøll med nav sist, og er ikke fritt for denne gangen heller. Ingen som gir noe svar man kan stole på heller virker det som. I fjor skulle jeg gå på svangerskapspenger, behandlingstiden var fire måneder.. jeg kunne ikke jobbe, så måtte ta perm- ulønnet perm fordi jobben ikke ville betale ut noe fordi det ikke var noe vedtak. Jeg klarer meg ikke i 4 mndr uten ei krone!! På toppen av det hele roter de bort første siden i saken min hos nav. Selve søknaden hadde de jo hatt der i en evighet, men jeg måtte altså sende inn en ny førsteside og havnet da bakerst i køen igjen. Rykket 3,5 mndr tilbake!! Da jeg oppgitt sa at jeg ikke kunne klare 4 mndr til uten lønn sa de på nav "Ta ut sykemelding, da vel!". Tok ut sykemelding, da. Samme uke som ungen ble født kom vedtaket: AVSLAG fordi jeg har vært sykemeldt og svangerskapspenger er for friske gravide. jaaajaaa
Bor i utlandet, har norsk arbeidsgiver men blir kastet ut fra folketrygden 4. november, så fikk beskjed om å sende inn søknad om foreldrepenger så fort som mulig, ettersending av dokumenter var ikke noe problem. Sendte søknad, lønsslipper og helsekortet mitt. Fikk svar om at jeg måtte sende en bekreftelse på arbeidsplass og terminbekreftelse datert etter uke 26 INNEN 16.09, ellers kunne jeg få avslag. 16.09 var jeg vel 24 uker på vei elns

...
I tillegg til dette fikk jeg beskjed om at de hadde fått informasjon om at jeg har oppholdt meg i utlandet siden 2013, men at dette ikke er meldt til folkeregisteret (er jeg som har sagt ifra til nav!!), og at dette måtte ordnes opp i snarest ellers kunne jeg bli anklaget for trydesvindel og blablabla.
Jeg bor i finland pt. Flytter man innom norden skal man melde fra i landet man flytter til også sender de info til norge. Gjorde dette da jeg flyttet, men på folkeregisteret fikk de for seg at jeg søkte om å flytte til sverige, fikk avslag siden adressen ikke eksisterte i sverge. Måtte da på registreringskontoret og få de til å sende beskjed på nytt.. nok engang fikk ikke norge det til. Måtte da en tredje gang får registreringsmyndigheten til å sende info, men da ble jeg registrert i Danmark. NÅ, nesten ett år etter jeg flyttet er jeg registrert på rett adresse i riktig land