Bursdagspresang (1.-2. klasse)

Nesly

Juni 12s friske pust
...har dere en fast sum? (Hvilken?)
Hva synes dere er passe å kjøpe for når de skal til klassekameratene?

Her ble man enige om 50 kr i kontantet, men mange gir 100 kr.
I gavesum blir det for 100 for vår del. Vi kjøper noe vi vet barnet liker, lego, playmo, hot wheels biler...

Vi har også egentlig blitt enige om 50 kr, syns det er litt lite, det var jo samme taksten vi hadde da vi var små for 25-30 år siden (!)

Så syns jeg det er umulig å finne noe til 50 kr. Lego er det mange gutter på den alderen vil ha, og da må en fort opp i 100 kr for en liiiten pakke lego..

Hos 5åringen vår (bhg da riktig nok) er det avtale om 100kr, syns egentlig det er helt passe :-)

I 1 klasse hadde vi 50 kr. I 2 og 3 hadde/har vi 70 kr.
Nå har jeg jente da, og det blir som regel noe hårdill/neglelakk/dagbøker, singletter og diverse. Ofte handler jeg også på tilbud :)

100,- er veldig vanlig rundt omkring som jeg har hørt :)

Vi har også egentlig blitt enige om 50 kr, syns det er litt lite, det var jo samme taksten vi hadde da vi var små for 25-30 år siden (!)

Så syns jeg det er umulig å finne noe til 50 kr. Lego er det mange gutter på den alderen vil ha, og da må en fort opp i 100 kr for en liiiten pakke lego..
Jeg handler ofte på salg og har liggende i en gaveeske, så velger vi gave etter hva som passer mottager. Sånn som nå så har toys r us haatt tilbud på hot wheels biler, da har vi kjøpt det.

Her er det en stilltiende forståelse på at 100kr er en grei pris. Kjøper vi gave kan det være +/-, og gir vi penger er det en 100-lapp som gjelder.

Her ble man enige om 50 kr i kontantet, men mange gir 100 kr.
I gavesum blir det for 100 for vår del. Vi kjøper noe vi vet barnet liker, lego, playmo, hot wheels biler...
signerer denne

Her var det 100 kr i 1.klasse.. og det har vi enda i 2. klasse :) Fin sum... Ofte det du må opp i skal du kjøpe en brukandes leke som gave i stede!

her er det 100 kr. men ser det er noen som gir 150/200 kr. det syntes jeg er masse.. er 16 gutter i klassen..

Rundt 100 kroner ligger vi vel på

På skolen her har de 50 som sum dersom man gir kontanter så kan man eventult legge i litt mer på gave. Poden her går siste året i barnehagen og ser ut til at gavene koster rundt 100-lappen.

Hva med å hamste litt på salg? Har handlet på salg og har da et lite lager. Lite å få for en 50-lapp, men blir litt mer for penga på salg. Synes igrunn 100 kroner holder, siden det er mange pakker i løpet av et år og for ungene er det ikke summen som er viktigst, så er det en bonus om jeg finner noe som er billigere. Synd hvis noen drar opp prisen, da det er unger der ute som ikke har råd til å dra i bursdager, og på skolen kan det gjerne bli endel bursdager også. De fleste unger har mer enn nok leker, så like viktig å feire bursdagen som prisen på gaven.

Back
Topp