0
091215
Guest
Jente straks 5 år, gutt 2,5 år og skal til å prøve til med tredje mann nå
Tenker som andre att det skal bli godt å være hjemme første året når elsta begynner på skolen. De er jo ikke så tett, men perfekt synes jeg 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oi, gratulerer med femtemann på vei!Her har vi 4 tette. Nr fire kom da eldstemann var 5 år og 3 mnd, så det er under 2 år mellom hverDet er klart det har vært og fortsatt her hektisk, men det er herlig også
Fordelen er at de er på omtrent samme nivå i lek og kan dele leker og kan (innimellom) leke sammen
Nå kommer femtemann til våren, og det blir omtrent som en atpåklatt for oss ettersom minstejenta blir 3 år neste uke ;-)
Så spennendeJente (3 år), gutt (straks 2år) og overraskelse!
Jøss, det er sprekt! Men sikkert helt fantastisk og veldig riktHer har vi 4 tette. Nr fire kom da eldstemann var 5 år og 3 mnd, så det er under 2 år mellom hverDet er klart det har vært og fortsatt her hektisk, men det er herlig også
Fordelen er at de er på omtrent samme nivå i lek og kan dele leker og kan (innimellom) leke sammen
Nå kommer femtemann til våren, og det blir omtrent som en atpåklatt for oss ettersom minstejenta blir 3 år neste uke ;-)
Hvordan synes du det er med tripp,trapp,tresko da? Er aldersforskjellen topp, eller kunne du tenkt deg litt mer tid mellom?20 mnd mellom nr 1 og 2. Akkurat 2 år mellom nr 2 og 3. Alle var planlagt men vi hadde vel ikke trodd at andre og tredjemann skulle sitte på første forsøk.
Njææææ, hadde jeg følt at jeg hadde hatt bedre tid så kunne vi nok hatt bittelitt lenger mellom. Men da snakker vi ca 6 mnd til max 1 år lenger. Men jeg hadde det så travelt da!Hvordan synes du det er med tripp,trapp,tresko da? Er aldersforskjellen topp, eller kunne du tenkt deg litt mer tid mellom?
Høres fint ut.Njææææ, hadde jeg følt at jeg hadde hatt bedre tid så kunne vi nok hatt bittelitt lenger mellom. Men da snakker vi ca 6 mnd til max 1 år lenger. Men jeg hadde det så travelt da!Det er hektisk nå som de er små men det er jo veldig greit å "bli ferdig" med den småbarnstida i en smekk.
De har alltid noen å leke med selv om de kan bli drittleie av hverandre til tider. Og så er det jo fint at det ikke er så altfor stor aldersforskjell på gutta slik at de to brødrene også kan leke sammen. Gutta er 6 og 2 år. Frøkna er 4.
Det blir det nokVi kommer til å få tre tetteDe to eldste skal akkurat rekke å fylle 3år før lillesøster kommer
Hun var planlagt. Litt skrekkblandet fryd, men jeg tror det skal bli bra![]()
Ja, det blir sikkert litt travelt, men det går nok helt fintEr ikke tett mellom 1 og 2. Har en på 4,5 år , en på 15 mnd. Og får nå nr 3 i desember . Så de blir tette![]()
Oi, gratulerer med femtemann på vei!
TakkJøss, det er sprekt! Men sikkert helt fantastisk og veldig rikt
Gratulerer med treårsdag til ukaOg "attpåklatten"
![]()
Det er godt med litt hjelp innimellom. Vi har bare to små (en større som er bonus), men ingen familie i nærheten. Av og til hadde det vært aldright med en besteforelder eller to i nærheten.Takk
Vi får mange kommentarer om at vi er tøffe, men for oss er det helt normalt. Vi vet jo ikke om annet enn dette vi, og jeg husker ikke hvordan livet var før ungene
Nå er vi heldige med at vi bor en sånn plass hvor ungene kan slippes ut alene og har andre unger i nabolaget som de kan leke med. Har også snill familie og et par jenter som innimellom passer ungene. Greit å ha et nettverk sånn at man kan trekke pusten innimellom ;-)
Ja, det er jo rimelig tett3 år og 4 mnd mellom eldste og yngste.
Nesten 23 mnd mellom eldste og mellomste, og nesten 17 mnd mellom mellomste og yngste.![]()
Ja, det er jo rimelig tett
Hvordan fungerer det i hverdagen?
Takk for at du tok deg tid!Det er jo veldig hektisk, men eg har ikkje noko anna å sammenligna med. Men eg får gjort mykje meir ut av ein dag enn venninna mi som berre har ein unge, og eg kjem alltid før ho til alle avtalar
Ein blir nok tvinga til å ha gode rutiner, og me har funne rutiner som passer for oss.
No er jo Minste jenta berre 8 mnd, så ho krever jo ikkje så mykje enda i forhold til dei to andre. Er jo berre mat, kos, leik og soving som gjeld der. Så er brødrene veldig snille og gode med ho (men det endrer seg vel fort når ho begynner å skal ta lekene derest).
Dei to eldste krangler jo dagen lang, kan ikkje gå forbi hverandre uten å må slå eller klore den andre. Det kan til tider være ein utfordring, da alle 3 i grunn vil ha oppmerksomheten min. Eg kan ikkje sette meg ned på gulvet for å leke med alle 3 samtidig, det blir berre skrik og kaos fra alle tre
Men me øver inderlig mykje på å leike i lag, og i dag startet dagen faktisk med at eldste låg i sofaen og slappet av, mens mellomste gikk att og fram på stuebordet og kjørte bil. Ingen slo eller skreik til hverandre
Stort sett går det fint, eg er jo som oftest aleine med barna siden mannen jobber ganske mykje. Me har funne dei rutinene som fungerer for oss. Til tider får eg dårlig samvittighet, føler eg ikkje greier å gi så mykje oppmerksomhet til alle barna, som dei ønsker. Men samtidig har dei godt av å lære å leike aleine og vente på tur
Dette blei sikkert eit uoversiktlig og langt innlegg, men mange pauser for å inn til minste jenta. Så datt litt ut nokon ganger![]()